23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på Electronic Supply

Fakta om udbudet

EU-nr
Offentliggjort
22.12.2025
Udbudstype
Andre

Udbyder

Bygningsstyrelsen

Energidatabase


Bygningsstyrelsen

852212-2025 - Resultater
Danmark – Databasesystemer – Energidatabase
OJ S 246/2025 22/12/2025
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Varer - Tjenesteydelser
1. Køber
1.1.
Køber
Officielt navn Bygningsstyrelsen
E-mail alase@bygst.dk
Køberens retlige status Central regeringsmyndighed
Den ordregivende myndigheds aktivitet Boliger og offentlige faciliteter
2. Procedure
2.1.
Procedure
Titel Energidatabase
Beskrivelse Levering og drift af et standardsoftware til lagring af energimærker, rapportering af energidata og administration af energiprojekter for Bygningsstyrelsens ejendomme.
Identifikator for proceduren 248a44ad-c071-435d-b022-49290683ec9d
Tidligere bekendtgørelse 206051-2025
Udbudsprocedure Begrænset
Proceduren er en hasteprocedure nej
Hovedpunkterne i proceduren Ordregiver har til hensigt at udvælge 5 ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive tilbud. Såfremt der modtages flere end 5 konditionsmæssige ansøgninger fra ansøgere, der ikke er omfattet af en udelukkelsesgrund, og som opfylder egnethedskravene, udvælges de 5 ansøgere, som ud fra hensynet til at skabe en optimal konkurrence vurderes bedst egnede til at løse opgaven. Ordregiver forventer således at udvælge et felt af ansøgere, som demonstrerer erfaring med lignende opgave. Udvælgelsen vil ske på baggrund af de fremsendte referencer med vægt på referencernes sammenlignelighed med den udbudte opgave. Referencerne vil blive bedømt ud fra en helhedsvurdering.
2.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  48610000   Databasesystemer
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72210000   Programmeringsservice i forbindelse med programmelpakker
2.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
2.1.3.
Værdi
Anslået værdi eksklusiv moms 2 500 000,00   DKK
2.1.4.
Generelle oplysninger
Yderligere oplysninger Tilbud skal afgives på dansk, men bilag vedr. betingelser for deltagelse accepteres på dansk, engelsk, norsk og svensk. Eventuelle spørgsmål stilles via byggeweb – www.rib-software.dk.
Retsgrundlag
Direktiv 2014/24/EU
5. Delkontrakt
5.1.
Delkontrakt LOT-0001
Titel Energidatabase
Beskrivelse Se punkt 2.1 udbudsbekendtgørelsen.
5.1.1.
Formål
Kontraktens hovedformål Varer
Supplerende kontrakttype Tjenesteydelser
Primær klassifikation   ( cpv ):  48610000   Databasesystemer
Supplerende klassifikation   ( cpv ):  72210000   Programmeringsservice i forbindelse med programmelpakker
Valgmuligheder
Beskrivelse af optioner Ordregiver kan forlænge kontrakten to gange af 1-års varighed.
5.1.2.
Udførelsessted
Land Danmark
Hvor som helst i det pågældende land
5.1.3.
Anslået varighed
Startdato 08/07/2025
Varigheds slutdato 08/07/2028
5.1.4.
Fornyelse
Højeste antal fornyelser 2
5.1.6.
Generelle oplysninger
Indkøbsprojekt, der ikke finansieres med EU-midler
Udbuddet er omfattet af aftalen om offentlige udbud (GPA) ja
Yderligere oplysninger I. Der er forbud mod tildeling af offentlige aftaler til økonomiske aktører, som er omfattet af Rådets forordning (EU) 2022/576 af 8. april 2022 artikel 5 k, litra a-c, om ændring af forordning (EU) nr. 833/2014 om restriktive foranstaltninger på baggrund at Ruslands handlinger, der destabiliserer situationen i Ukraine. Virksomheder, der er omfattet af forbuddet: 1. russiske statsborgere, fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der er etableret i Rusland, 2. juridiske personer, enheder eller organer, som er direkte eller indirekte for mere end 50 % ejet af de under 1) nævnte enheder, eller 3. fysiske eller juridiske personer, enheder eller organer, der handler på vegne af eller efter anvisning fra en enhed som nævnt under 1) eller 2). Forbuddet omfatter ligeledes underleverandører og støtteenheder fra eller med forbindelse til Rusland, hvis underleverandøren eller støtteenhedens bidrag udgør mere end 10 % af kontraktens værdi. Virksomheder, der er omfattet af ovenstående udelukkelsesgrund, kan ikke afgive tilbud. II. Udbudsmaterialet er tilgængeligt og tilbud skal uploades via https://rib-software.dk/byggeweb under TN-nr. TN862482A. III. Vedståelsesfristen er 4 kalendermåneder fra tilbudsfristen.
5.1.10.
Tildelingskriterier
Kriterium
TypePris
Navn Pris
Beskrivelse Ved bedømmelse af underkriteriet pris anvendes en lineær skala, hvor tilbuddet med laveste pris tildeles 10 point, mens et tilbud med en pris, der ligger 100 % højere end laveste pris, tildeles 1 point. Hvis spredningen i de faktisk indkomne tilbudspriser er større end 100 %, vil der blive anvendt en sekundær model, hvor den procentvise faktiske spredning mellem laveste og højeste tilbudspris vil blive lagt til grund ved fastsættelsen af hældningsgraden i den lineære skala, således alle tilbudspriserne rummes i skalaen, og den højeste tilbudspris får 1 point. Underkriteriet pris vægtes 40 % i evalueringen.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 40,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Funktionalitet
Beskrivelse Bedømmelsen af kvalitet vil vurderes i en pointskala fra 1 til 10, hvor 10 point gives for et fremragende tilbud og 1 point gives til et tilbud, som kun netop er antageligt. Underkriteriet funktionalitet vægtes 50 % i evalueringen.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 50,00
Kriterium
TypeKvalitet
Navn Support
Beskrivelse Bedømmelsen af kvalitet vil vurderes i en pointskala fra 1 til 10, hvor 10 point gives for et fremragende tilbud og 1 point gives til et tilbud, som kun netop er antageligt. Underkriteriet support vægtes 10 % i evalueringen.
Kategori for tildelingskriteriet vægtVægtning (procentdel, præcis)
Tildelingskriterium talværdi 10,00
5.1.15.
Teknikker
Rammeaftale
Ingen rammeaftale
Oplysninger om det dynamiske indkøbssystem
Intet dynamisk indkøbssystem
Elektronisk auktion nej
5.1.16.
Yderligere oplysninger, mægling og gennemgang
Organisation med ansvar for klager Klagenævnet for Udbud
Oplysninger om klagefrister : I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud mv. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk) gælder følgende frister for indgivelse af klage: Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, jf. udbudslovens § 171, stk. 2, eller klagenævnslovens § 2, stk. 1, nr. 1, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden: 1. 45 kalenderdage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. 2. 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen. 3. seks måneder efter, at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. klagenævnslovens § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4. 4. 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. klagenævnslovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. klagenævnslovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Organisation, der underskriver kontrakten Bygningsstyrelsen
6. Resultater
Værdien af alle kontrakter tildelt i denne bekendtgørelse 1 244 500,00   DKK
6.1.
Resultat delkontrakt-ID LOT-0001
Status for udvælgelse af vinder Der er udvalgt mindst én vinder.
6.1.2.
Oplysninger om vinderne
Vinder
Officielt navn EG Danmark A/S
Tilbud
Tilbud – Identifikator EG Danmark A/S
ID for delkontrakt eller gruppe af delkontrakter LOT-0001
Værdien af tilbuddet 1 244 500,00   DKK
Tilbuddet er et alternativt tilbud nej
Underentreprise Endnu ikke kendte
Kontraktoplysninger
Identifikator for kontrakten Leveringskontrakt Energidatabase
Titel Leveringskontrakt Energidatabase
Datoen for udvælgelsen af det vindende tilbud 10/09/2025
Dato for indgåelse af kontrakten 06/10/2025
Oplysninger om EU-midler
Organisation, der underskriver kontrakten Bygningsstyrelsen
6.1.4.
Statistiske oplysninger
Modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse
Type modtagne indgivelser Tilbud
Antal modtagne tilbud og ansøgninger om deltagelse 2
Udvalg af tilbud
Værdien af det antagelige tilbud med den laveste værdi 1 244 500,00   DKK
Værdien af det antagelige tilbud med den højeste værdi 2 273 500,00   DKK
8. Organisationer
8.1.
ORG-0001
Officielt navn Bygningsstyrelsen
Registreringsnummer 58182516
Postadresse Carsten Niebuhrs Gade 43
By København V
Postnummer 1577
Landsdel (NUTS) Byen København  ( DK011 )
Land Danmark
Enhed Alaedin Seyedi
E-mail alase@bygst.dk
Telefon 41701000
Internetadresse www.bygst.dk
Adresse til udveksling af oplysninger (URL) (eDelivery-Gateway) www.rib-software.dk
Køberprofil www.rib-software.dk
Denne organisations roller
Køber
Organisation, der underskriver kontrakten
8.1.
ORG-0002
Officielt navn Klagenævnet for Udbud
Registreringsnummer 37795526
Postadresse Nævnenes Hus, Toldboden 2
By Viborg
Postnummer 8800
Landsdel (NUTS) Østjylland  ( DK042 )
Land Danmark
Telefon +45 72405600
Denne organisations roller
Organisation med ansvar for klager
8.1.
ORG-0003
Officielt navn Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Registreringsnummer 10294819
Postadresse Carl Jacobsens Vej 35
By Valby
Postnummer 2500
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail kfst@kfst.dk
Telefon +45 41715000
Internetadresse https://kfst.dk/
Denne organisations roller
Organisation, der leverer yderligere oplysninger om klageprocedurerne
8.1.
ORG-0004
Officielt navn EG Danmark A/S
Den økonomiske operatørs størrelse Stor virksomhed
Registreringsnummer 84667811
Postadresse Lautrupvang 24
By Ballerup
Postnummer 2750
Landsdel (NUTS) Københavns omegn  ( DK012 )
Land Danmark
E-mail pscha@eg.dk
Telefon +45 70132211
Internetadresse www.eg.dk
Denne organisations roller
Tilbudsgiver
Vinder af disse delkontrakter LOT-0001
8.1.
ORG-0000
Officielt navn Publications Office of the European Union
Registreringsnummer PUBL
By Luxembourg
Postnummer 2417
Landsdel (NUTS) Luxembourg  ( LU000 )
Land Luxembourg
Telefon +352 29291
Internetadresse https://op.europa.eu
Denne organisations roller
TED eSender
Oplysninger om bekendtgørelsen
Bekendtgørelsens ID 3f6c036e-de1d-46f6-a61e-4a5a002b4ea1   -   01
Formulartype Resultater
Bekendtgørelsestype Bekendtgørelse om indgåede kontrakter eller koncessionstildeling – standardordningen
Bekendtgørelsesundertype 29
Afsendelsesdato for bekendtgørelsen 19/12/2025   09:17:41 (UTC+00:00) vesteuropæisk tid, GMT
Bekendtgørelsens officielle sprog dansk
Bekendtgørelsesnummer 852212-2025
EUT-S-nummer 246/2025
Offentliggørelsesdato 22/12/2025
BREAKING
{{ article.headline }}
0.062|instance-web03