23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 172-351967
Offentliggjort
08.09.2017
Udbudstype
Konkurrencepræget dialog

Udbyder

I/S Vestforbrænding

Opdateringer

Annullering
(14.02.2018)

Efter modtagelsen af løsningsforslag og gennemførelsen af dialogfasen har I/S Vestforbrænding konstateret, at processen ikke har ført til, at I/S Vestforbrænding er nået frem til en løsning, på hvilken baggrund I/S Vestforbrænding kan udarbejde et endeligt udbudsmateriale.
Hertil kommer, at den løsning, som er blevet præsenteret for I/S Vestforbrænding igennem dialogfasen, ikke inden for den budgetramme, som var afsat til sorteringsanlægget og offentliggjort i udbudsmaterialet, kan opfylde I/S Vestforbrændings behov og ønsker, herunder mindstekrav, til et sorteringsanlæg indeholdende forbehandling, forsortering og robotsortering. På denne baggrund annulleres udbudsprocessen.

Annullering
(14.02.2018)

Konkurrencepræget dialog vedrørende sorteringsanlæg indeholdende forbehandling, forsortering og robotsortering


I/S Vestforbrænding

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
I/S Vestforbrænding
10866111
Ejby Mosevej 219
Glostrup
2600
Danmark
Kontaktperson: Annette Niesø Lyngbye
E-mail: aly@vestfor.dk
NUTS-kode: DK01

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.vestfor.dk

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://connect.horten.dk/horten/autoLogin.action?userID=2448&linkParam=KcmwlDW8NI%2FJC4u4rs%2Bvgg%3D%3D
Yderligere oplysninger fås på anden adresse:
Horten Advokatpartnerselskab
33775229
Philip Heymans Allé 7
Hellerup
2900
Danmark
Kontaktperson: Rikke Munk Rye Andersen
E-mail: rra@horten.dk
NUTS-kode: DK01

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.horten.dk

Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til følgende adresse:
Horten Advokatpartnerselskab
33775229
Philip Heymans Allé 7
Hellerup
2900
Danmark
Kontaktperson: Rikke Munk Rye Andersen
E-mail: rra@horten.dk
NUTS-kode: DK01

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.horten.dk

I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Miljø

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Konkurrencepræget dialog vedrørende sorteringsanlæg indeholdende forbehandling, forsortering og robotsortering.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
43411000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

I/S Vestforbrænding ønsker et sorteringsanlæg indeholdende forbehandling, forsortering og robotsortering, som via et antal på hinanden følgende delprocesser skal kunne udsortere specifikke genanvendelige fraktioner i det brændbare storskrald. Sorteringsanlægget skal medvirke til, at ca. 50 % af de 25.000 tons storskrald, som I/S Vestforbrænding årligt indsamler gennem de kommunale affaldsordninger, genanvendes fremfor forbrændes.

Markedsundersøgelser har gjort I/S Vestforbrænding klar over, at forhandling som led i en konkurrencepræget dialog er nødvendig for at kunne fastlægge den løsning, der bedst muligt vil kunne opfylde I/S Vestforbrændings behov og ønsker, som følge af ydelsens særlige kompleksitet og innovative karakter.

I/S Vestforbrænding forventer, at den samlede kontraktsum vil være i størrelsesordenen 18 000 000 DKK.

Udbudsmaterialet vil være tilgængelig via https://connect.horten.dk/horten/autoLogin.action?userID=2448&linkParam=KcmwlDW8NI%2FJC4u4rs%2Bvgg%3D%3D

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 18 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
30132300
42997300
42990000
31132000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02
Hovedudførelsessted:

Sorteringsanlægget skal opføres i Frederikssund på adressen:

Vestforbrænding Frederikssund, Strandvangen 15, 3600 Frederikssund.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Opgaven udbydes i EU-udbud og gennemføres som en konkurrencepræget dialog i henhold til udbudslovens §§ 67-72. Baggrunden for valg af udbudsform er, at forhandling som led i en konkurrencepræget dialog er nødvendig for at kunne fastlægge den løsning, der bedst muligt vil kunne opfylde I/S Vestforbrændings behov og ønsker, som følge af ydelsens særlige kompleksitet og innovative karakter.

I/S Vestforbrænding vil opfordre 3 ansøgere til at deltage i dialogen.

Dialogfasen vil herefter indledes med, at de 3 ansøgere, der er opfordret til at afgive tilbud, skal afgive en løsningsbeskrivelse indeholdende bedste bud på, hvordan I/S Vestforbrændings ønsker og behov bedst kan imødekommes. Løsningsbeskrivelsen skal tage udgangspunkt i det beskrivende dokument — teknisk specifikation, som er en del af udbudsmaterialet. Frist for løsningsbeskrivelsen er den 25.10.2017, kl. 9:30.

Dernæst indledes selve dialogfasen, hvor dialogmøderne således vil tage udgangspunkt i de indleverede løsningsbeskrivelser.

I/S Vestforbrænding forventer, at der med hver tilbudsgiver vil blive afholdt 3 dialogmøder, dvs. i alt 3 dialogrunder. Første dialogrunde forventes at finde sted den 27., 30. og 31.10.2017 i tidsrummet fra kl. 8:00-16:00.

I/S Vestforbrænding vil, såfremt det undervejs i dialogfasen viser sig, at der ikke foreligger et behov for at afholde 3 dialogrunder, hurtigst muligt give tilbudsgiverne elektronisk meddelelse herom. I/S Vestforbrænding vil dog først erklære dialogen for afsluttet, når I/S Vestforbrænding er blevet sat i stand til at indkredse den løsning, der bedst kan opfylde I/S Vestforbrændings behov. Dialogfasen forventes at løbe til den 16.11.2017.

I/S Vestforbrænding forbeholder sig retten til at begrænse antallet af løsninger, der skal drøftes under dialogforløbet, uanset at begrænsningen medfører, at en eller flere tilbudsgivere ikke vil kunne levere den tilbageværende løsning. Begrænsningen vil dog i alle tilfælde ske på baggrund af kriterierne for tildeling og evaluering.

Yderligere forbeholder I/S Vestforbrænding sig på baggrund af de individuelle dialogmøder at foretage ændringer og/eller tilpasninger i forhold til de krav og ønsker, som I/S Vestforbrænding har angivet i det Beskrivende dokument — teknisk specifikation, som er en del af udbudsmaterialet. Mindstekrav vil dog ikke blive ændret i løbet af dialogen.

Eventuelle ændringer og/eller tilpasninger vil blive meddelt samtidigt og skriftligt til alle tilbudsgivere efter afslutningen af en dialogrunde.

I/S Vestforbrænding forventer, at I/S Vestforbrænding vil opfordre tilbudsgiverne til at afgive endeligt tilbud den 21.11.2017. Fristen for modtagelse af endeligt tilbud forventes at være den 14.12.2017, kl. 9:30. Kontraktindgåelse forventes at være den 29.12.2017.

De 2 tilbudsgivere, der ikke tildeles kontrakt, vil hver modtage et vederlag på 100 000 DKK såfremt

(i) tilbudsgiver har afleveret en løsningsbeskrivelse i henhold til konkurrencebetingelsernes afsnit 5.1.3 og har

(ii) deltaget i minimum 1 dialogrunde i henhold til konkurrencebetingelsernes afsnit 5.2.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Sorteringsanlæggets egenskaber / Vægtning: 30
Kvalitetskriterium - Navn: Organisering, risikostyring og ressourcer / Vægtning: 20
Pris - Vægtning: 50
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 18 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 12
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Anlægsarbejdet i den hal, hvor sorteringsanlægget skal placeres, udbydes separat og forventelig i løbet af januar 2018.

Uforudsete udfordringer ved anlægsarbejdet og/eller ved sorteringsanlægget kan medføre, at det bliver nødvendigt at forlænge kontrakten tilsvarende.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 3
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Såfremt der modtages ansøgninger fra flere end 3 egnede virksomheder, vil Ordregiver udvælge de 3 virksomheder, som på baggrund af de økonomiske nøgletal samlet set har den bedste økonomiske formåen.

Til brug for udvælgelsen skal ansøger udfylde ESPD'ets afsnit V. Ansøger kan henvise til de oplysninger, som er afgivet til brug for vurderingen af mindstekravenes opfyldelse.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Sorteringsanlægget skal indeholde en robotsorteringsdel.

Ordregiver forventer, at den kontrakt, der vil blive indgået, vil indeholde en option for ordregiver angående leverandørens drift og hosting af robotsorteringsdelen. Drift og hosting forventes at være for en 4-årig periode, hvilket dog kan blive genstand for dialog under udbudsprocessen.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

I/S Vestforbrænding har ansøgt om MUDP-midler.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Konkurrencepræget dialog
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
Anvendelse af etapeopdelt procedure for gradvis at reducere det antal løsninger, der skal drøftes, eller tilbud, der skal forhandles
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 06/10/2017
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 10/10/2017
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

Tilbudsfristen for afgivelse af løsningsbeskrivelsen er den 25.10.2017, kl. 9:30.

Løsningsbeskrivelsen skal sendes eller indleveres til: Horten Advokatpartnerselskab, Philip Heymans Allé 7, 2900 Hellerup, Att.: Rikke Munk Rye Andersen.

Løsningsbeskrivelsen skal mærkes »Konkurrencepræget dialog — robotsorteringsanlæg — må ikke åbnes i postmodtagelsen«.

Løsningsbeskrivelsen skal afleveres i 3 fysiske papireksemplarer samt i 1 digital udgave på et USB-stik. Løsningsbeskrivelsen kan ikke fremsendes pr. e-mail eller i øvrigt fremsendes elektronisk.

Dialogmøderne forventes at findes sted i perioden 27.10.-16.11.2017. Dialogmøderne vil primært finde sted i tidsrummet fra kl. 8:00-16:00. Første dialogrunde forventes at finde sted den 27., 30. og 31.10.2017.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse:http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud (»Klagenævnsloven«) indeholder frister for indgivelse af klage over udbud. Det følger heraf, at en virksomheds klage over manglende prækvalifikation er 20 dage regnet fra dagen efter at ordregiver har meddelt sin beslutning samt at en virksomheds klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000

Internetadresse:http://kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
05/09/2017

Send til en kollega

0.093