Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Udbyder
I/S Vestforbrænding
Opdateringer
Efter modtagelsen af løsningsforslag og gennemførelsen af dialogfasen har I/S Vestforbrænding konstateret, at processen ikke har ført til, at I/S Vestforbrænding er nået frem til en løsning, på hvilken baggrund I/S Vestforbrænding kan udarbejde et endeligt udbudsmateriale.
Hertil kommer, at den løsning, som er blevet præsenteret for I/S Vestforbrænding igennem dialogfasen, ikke inden for den budgetramme, som var afsat til sorteringsanlægget og offentliggjort i udbudsmaterialet, kan opfylde I/S Vestforbrændings behov og ønsker, herunder mindstekrav, til et sorteringsanlæg indeholdende forbehandling, forsortering og robotsortering. På denne baggrund annulleres udbudsprocessen.
Konkurrencepræget dialog vedrørende sorteringsanlæg indeholdende forbehandling, forsortering og robotsortering
I/S Vestforbrænding
Udbudsbekendtgørelse
Varer
Del I: Ordregivende myndighed
10866111
Ejby Mosevej 219
Glostrup
2600
Danmark
Kontaktperson: Annette Niesø Lyngbye
E-mail: aly@vestfor.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.vestfor.dk
33775229
Philip Heymans Allé 7
Hellerup
2900
Danmark
Kontaktperson: Rikke Munk Rye Andersen
E-mail: rra@horten.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.horten.dk
33775229
Philip Heymans Allé 7
Hellerup
2900
Danmark
Kontaktperson: Rikke Munk Rye Andersen
E-mail: rra@horten.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.horten.dk
Del II: Genstand
Konkurrencepræget dialog vedrørende sorteringsanlæg indeholdende forbehandling, forsortering og robotsortering.
I/S Vestforbrænding ønsker et sorteringsanlæg indeholdende forbehandling, forsortering og robotsortering, som via et antal på hinanden følgende delprocesser skal kunne udsortere specifikke genanvendelige fraktioner i det brændbare storskrald. Sorteringsanlægget skal medvirke til, at ca. 50 % af de 25.000 tons storskrald, som I/S Vestforbrænding årligt indsamler gennem de kommunale affaldsordninger, genanvendes fremfor forbrændes.
Markedsundersøgelser har gjort I/S Vestforbrænding klar over, at forhandling som led i en konkurrencepræget dialog er nødvendig for at kunne fastlægge den løsning, der bedst muligt vil kunne opfylde I/S Vestforbrændings behov og ønsker, som følge af ydelsens særlige kompleksitet og innovative karakter.
I/S Vestforbrænding forventer, at den samlede kontraktsum vil være i størrelsesordenen 18 000 000 DKK.
Udbudsmaterialet vil være tilgængelig via https://connect.horten.dk/horten/autoLogin.action?userID=2448&linkParam=KcmwlDW8NI%2FJC4u4rs%2Bvgg%3D%3D
Sorteringsanlægget skal opføres i Frederikssund på adressen:
Vestforbrænding Frederikssund, Strandvangen 15, 3600 Frederikssund.
Opgaven udbydes i EU-udbud og gennemføres som en konkurrencepræget dialog i henhold til udbudslovens §§ 67-72. Baggrunden for valg af udbudsform er, at forhandling som led i en konkurrencepræget dialog er nødvendig for at kunne fastlægge den løsning, der bedst muligt vil kunne opfylde I/S Vestforbrændings behov og ønsker, som følge af ydelsens særlige kompleksitet og innovative karakter.
I/S Vestforbrænding vil opfordre 3 ansøgere til at deltage i dialogen.
Dialogfasen vil herefter indledes med, at de 3 ansøgere, der er opfordret til at afgive tilbud, skal afgive en løsningsbeskrivelse indeholdende bedste bud på, hvordan I/S Vestforbrændings ønsker og behov bedst kan imødekommes. Løsningsbeskrivelsen skal tage udgangspunkt i det beskrivende dokument — teknisk specifikation, som er en del af udbudsmaterialet. Frist for løsningsbeskrivelsen er den 25.10.2017, kl. 9:30.
Dernæst indledes selve dialogfasen, hvor dialogmøderne således vil tage udgangspunkt i de indleverede løsningsbeskrivelser.
I/S Vestforbrænding forventer, at der med hver tilbudsgiver vil blive afholdt 3 dialogmøder, dvs. i alt 3 dialogrunder. Første dialogrunde forventes at finde sted den 27., 30. og 31.10.2017 i tidsrummet fra kl. 8:00-16:00.
I/S Vestforbrænding vil, såfremt det undervejs i dialogfasen viser sig, at der ikke foreligger et behov for at afholde 3 dialogrunder, hurtigst muligt give tilbudsgiverne elektronisk meddelelse herom. I/S Vestforbrænding vil dog først erklære dialogen for afsluttet, når I/S Vestforbrænding er blevet sat i stand til at indkredse den løsning, der bedst kan opfylde I/S Vestforbrændings behov. Dialogfasen forventes at løbe til den 16.11.2017.
I/S Vestforbrænding forbeholder sig retten til at begrænse antallet af løsninger, der skal drøftes under dialogforløbet, uanset at begrænsningen medfører, at en eller flere tilbudsgivere ikke vil kunne levere den tilbageværende løsning. Begrænsningen vil dog i alle tilfælde ske på baggrund af kriterierne for tildeling og evaluering.
Yderligere forbeholder I/S Vestforbrænding sig på baggrund af de individuelle dialogmøder at foretage ændringer og/eller tilpasninger i forhold til de krav og ønsker, som I/S Vestforbrænding har angivet i det Beskrivende dokument — teknisk specifikation, som er en del af udbudsmaterialet. Mindstekrav vil dog ikke blive ændret i løbet af dialogen.
Eventuelle ændringer og/eller tilpasninger vil blive meddelt samtidigt og skriftligt til alle tilbudsgivere efter afslutningen af en dialogrunde.
I/S Vestforbrænding forventer, at I/S Vestforbrænding vil opfordre tilbudsgiverne til at afgive endeligt tilbud den 21.11.2017. Fristen for modtagelse af endeligt tilbud forventes at være den 14.12.2017, kl. 9:30. Kontraktindgåelse forventes at være den 29.12.2017.
De 2 tilbudsgivere, der ikke tildeles kontrakt, vil hver modtage et vederlag på 100 000 DKK såfremt
(i) tilbudsgiver har afleveret en løsningsbeskrivelse i henhold til konkurrencebetingelsernes afsnit 5.1.3 og har
(ii) deltaget i minimum 1 dialogrunde i henhold til konkurrencebetingelsernes afsnit 5.2.
Anlægsarbejdet i den hal, hvor sorteringsanlægget skal placeres, udbydes separat og forventelig i løbet af januar 2018.
Uforudsete udfordringer ved anlægsarbejdet og/eller ved sorteringsanlægget kan medføre, at det bliver nødvendigt at forlænge kontrakten tilsvarende.
Såfremt der modtages ansøgninger fra flere end 3 egnede virksomheder, vil Ordregiver udvælge de 3 virksomheder, som på baggrund af de økonomiske nøgletal samlet set har den bedste økonomiske formåen.
Til brug for udvælgelsen skal ansøger udfylde ESPD'ets afsnit V. Ansøger kan henvise til de oplysninger, som er afgivet til brug for vurderingen af mindstekravenes opfyldelse.
Sorteringsanlægget skal indeholde en robotsorteringsdel.
Ordregiver forventer, at den kontrakt, der vil blive indgået, vil indeholde en option for ordregiver angående leverandørens drift og hosting af robotsorteringsdelen. Drift og hosting forventes at være for en 4-årig periode, hvilket dog kan blive genstand for dialog under udbudsprocessen.
I/S Vestforbrænding har ansøgt om MUDP-midler.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsfristen for afgivelse af løsningsbeskrivelsen er den 25.10.2017, kl. 9:30.
Løsningsbeskrivelsen skal sendes eller indleveres til: Horten Advokatpartnerselskab, Philip Heymans Allé 7, 2900 Hellerup, Att.: Rikke Munk Rye Andersen.
Løsningsbeskrivelsen skal mærkes »Konkurrencepræget dialog — robotsorteringsanlæg — må ikke åbnes i postmodtagelsen«.
Løsningsbeskrivelsen skal afleveres i 3 fysiske papireksemplarer samt i 1 digital udgave på et USB-stik. Løsningsbeskrivelsen kan ikke fremsendes pr. e-mail eller i øvrigt fremsendes elektronisk.
Dialogmøderne forventes at findes sted i perioden 27.10.-16.11.2017. Dialogmøderne vil primært finde sted i tidsrummet fra kl. 8:00-16:00. Første dialogrunde forventes at finde sted den 27., 30. og 31.10.2017.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse:http://www.klfu.dk
Lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud (»Klagenævnsloven«) indeholder frister for indgivelse af klage over udbud. Det følger heraf, at en virksomheds klage over manglende prækvalifikation er 20 dage regnet fra dagen efter at ordregiver har meddelt sin beslutning samt at en virksomheds klage over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
Internetadresse:http://kfst.dk