23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 176-361072
Offentliggjort
14.09.2017
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Sydtrafik

Udbud af informationstavler til trafikinformation


Sydtrafik

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter – forsyningsvirksomhed

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Sydtrafik
29942897
Banegårdspladsen 5
Vejen
6600
Danmark
Kontaktperson: Søren Ole Jørgensen
Telefon: +45 76608600
E-mail: soj@sydtrafik.dk
NUTS-kode: DK032

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.sydtrafik.dk

I.1) Navn og adresser
Fynbus
Tolderlundsvej 9
Odense
5000
Danmark
E-mail: fynbus@fynbus.dk
NUTS-kode: DK031

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.fynbus.dk

I.1) Navn og adresser
Region Syddanmark
Regionshuset, Damhaven 12
Vejle
7100
Danmark
E-mail: kontakt@rsyd.dk
NUTS-kode: DK03

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.regionsyddanmark.dk

I.1) Navn og adresser
Assens Kommune
Rådhus Allé 5
Assens
5610
Danmark
E-mail: sikkerpost@assens.dk
NUTS-kode: DK031

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.assens.dk

I.1) Navn og adresser
Billund Kommune
Jorden Rundt 1
Grindsted
7200
Danmark
E-mail: kommunen@billund.dk
NUTS-kode: DK032

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.billund.dk

I.1) Navn og adresser
Esbjerg Kommune
Rådhuset, Torvegade 74
Esbjerg
6700
Danmark
E-mail: raadhuset@esbjergkommune.dk
NUTS-kode: DK032

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.esbjerg.dk

I.1) Navn og adresser
Fredericia Kommune
Gothersgade 20
Fredericia
7000
Danmark
E-mail: kommunen@fredericia.dk
NUTS-kode: DK032

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.fredericia.dk

I.1) Navn og adresser
Faaborg-Midtfyn Kommune
Tinghøj Allé 2
Ringe
5750
Danmark
E-mail: fmk@fmk.dk
NUTS-kode: DK031

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.fmk.dk

I.1) Navn og adresser
Haderslev Kommune
Gåskærgade 26-28
Haderslev
6100
Danmark
E-mail: post@haderslev.dk
NUTS-kode: DK032

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.haderslev.dk

I.1) Navn og adresser
Kerteminde Kommune
Hans Schacksvej 4
Kerteminde
5300
Danmark
E-mail: kommune@kerteminde.dk
NUTS-kode: DK031

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.kerteminde.dk

I.1) Navn og adresser
Kolding Kommune
Akseltorv 1
Kolding
6000
Danmark
E-mail: kommunen@kolding.dk
NUTS-kode: DK032

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.kolding.dk

I.1) Navn og adresser
Langeland Kommune
Fredensvej 1
Rudkøbing
5900
Danmark
E-mail: post@langelandkommune.dk
NUTS-kode: DK031

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.langelandkommune.dk

I.1) Navn og adresser
Middelfart Kommune
Teglgårdsparken 103
Middelfart
5500
Danmark
E-mail: middelfart@middelfart.dk
NUTS-kode: DK031

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.middelfart.dk

I.1) Navn og adresser
Nordfyns Kommune
Østergade 23
Bogense
5400
Danmark
E-mail: post@nordfynskommune.dk
NUTS-kode: DK031

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.nordfynskommune.dk

I.1) Navn og adresser
Nyborg Kommune
Torvet 1
Nyborg
5800
Danmark
E-mail: kommune@nyborg.dk
NUTS-kode: DK031

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.nyborg.dk

I.1) Navn og adresser
Odense Kommune
Flakhaven 2
Odense
5000
Danmark
E-mail: bmf@odense.dk
NUTS-kode: DK031

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.odense.dk

I.1) Navn og adresser
Svendborg Kommune
Ramsherred 5
Svendborg
5700
Danmark
E-mail: svendborg@svendborg.dk
NUTS-kode: DK031

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.svendborg.dk

I.1) Navn og adresser
Sønderborg Kommune
Rådhustorvet 10
Sønderborg
6400
Danmark
E-mail: post@sonderborg.dk
NUTS-kode: DK032

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.sonderborg.dk

I.1) Navn og adresser
Tønder Kommune
Wegners Plads 2
Tønder
6270
Danmark
E-mail: toender@toender.dk
NUTS-kode: DK032

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.toender.dk

I.1) Navn og adresser
Varde Kommune
Bytoften 2
Varde
6800
Danmark
E-mail: vardekommune@varde.dk
NUTS-kode: DK032

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.vardekommune.dk

I.1) Navn og adresser
Vejen Kommune
Rådhuspladsen 3
Vejen
6600
Danmark
E-mail: post@vejen.dk
NUTS-kode: DK032

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.vejen.dk

I.1) Navn og adresser
Vejle Kommune
Skolegade 1
Vejle
7000
Danmark
E-mail: post@vejle.dk
NUTS-kode: DK032

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.vejle.dk

I.1) Navn og adresser
Ærø Kommune
Statene 2
Ærøskøbing
5970
Danmark
E-mail: post@aeroekommune.dk
NUTS-kode: DK031

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.aeroekommune.dk

I.1) Navn og adresser
Aabenraa Kommune
Skelbækvej 2
Aabenraa
6200
Danmark
E-mail: post@aabenraa.dk
NUTS-kode: DK032

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.aabenraa.dk

I.2) Fælles udbud
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.6) Hovedaktivitet
Transport med bybane, sporvogn, trolleybus eller bus

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af informationstavler til trafikinformation.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
35261000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Den udbudte rammeaftale omfatter levering af flere typer digitale informationstavler til visning af trafikinformation ved centrale stoppesteder, stationer og busterminaler i Ordregivers område. Data indeholdende trafikinformation og realtidsinformation skal kunne hentes via fra Rejseplanen.

Rammeaftalen omfatter flere typer digitale informationstavler, herunder informationstavler med forskellige fysiske dimensioner, samt tavler, der er vejrbestandige og egnede til montering udendørs.

Rammeaftalen omfatter tillige Leverandørens fysiske installation, opsætning og afprøvning af de digitale informationstavler på etablerede pyloner ved udvalgte stoppesteder, stationer og busterminaler i Ordregivers område. Endvidere omfatter rammeaftalen Leverandørens vedligeholdelse af og support til informationstavler leveret i henhold til rammeaftalen.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72100000
34928440
72500000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031
NUTS-kode: DK032
Hovedudførelsessted:

Opgaven skal udføres i Region Syddanmark, indenfor Fynbus' og Sydtrafiks geografiske områder.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Den udbudte rammeaftale omfatter levering af flere typer digitale informationstavler til visning af trafikinformation ved centrale stoppesteder, stationer og busterminaler i Ordregivers område. Data indeholdende trafikinformation og realtidsinformation skal kunne hentes via fra Rejseplanen.

Rammeaftalen omfatter flere typer digitale informationstavler, herunder informationstavler med forskellige fysiske dimensioner, samt tavler, der er vejrbestandige og egnede til montering udendørs. Tavlerne skal kunne justere lysstyrken samt have en opløsning og betragtningsvinkel, der giver tavlerne en god læsbarhed i alle vejrforhold i Danmark.

Rammeaftalen omfatter tillige Leverandørens fysiske installation, opsætning og afprøvning af de digitale informationstavler på etablerede pyloner/standere ved udvalgte stoppesteder, stationer og busterminaler i Ordregivers område. Etableringsstedet vil være forberedt således at relevant gravearbejde er udført og der er etableret strøm til tavlerne. Endvidere omfatter rammeaftalen Leverandørens vedligeholdelse af og support til informationstavler leveret i henhold til rammeaftalen.

Herudover omfatter rammeaftalen mulighed for levering af ad hoc-konsulentydelser fra Leverandøren til rådgivning om anvendelse og opsætning af de af rammeaftalen omfattede digitale trafikinformationstavler.

Foruden digitale informationstavler omfatter rammeaftalen tillige Leverandørens etablering og drift af et overvågningssystem, der kan sikre, at tekniske og driftsmæssige forhold om informationstavler leveret i henhold til rammeaftalen overvåges.

Anskaffelser via rammeaftalen skal medvirke til at højne informationsniveauet vedrørende den aktuelle trafiksituation i Ordregivers område.

Den udbudte rammeaftale indeholder foruden rammeaftalen elementer af en offentlig kontrakt, idet rammeaftalen indeholder en initial anskaffelse i form af et antal digitale informationstavler til levering kort efter rammeaftalens ikrafttræden.

Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling med forudgående indkaldelse af tilbud: Ansøgere,der ønsker at deltage skal først ansøge om prækvalifikation. De prækvalificerede tilbudsgivere afgiver herefter forhandlingstilbud, deltager i individuelle forhandlingsmøder, og afgiver herefter endeligt tilbud. Ordregiver forbeholder sig ret til at justere processen med yderligere forhandlingstilbud og/eller forhandlingsrunder, jf. udbudsbetingelserne.

I overensstemmelse med Forsyningsvirksomhedsdirektivet vil Ordregiver indlede en forhandling med de udvalgte tilbudsgivere, hvis formål er at indkredse og fastslå, hvorledes Ordregivers behov bedst kan opfyldes.

Under forhandlingerne vil Ordregiver sikre, at alle tilbudsgivere behandles ens. Der udøves ikke forskelsbehandling ved at give oplysninger, som kan stille nogle tilbudsgivere bedre end andre.

Det er ikke givet på forhånd, at Ordregiver vil diskutere de samme elementer med alle tilbudsgiverne, og Ordregiver forbeholder sig således — under overholdelse af ligebehandlingsprincippet — ret til også at føre forhandling om de elementer i hvert af de konkret afgivne tilbud, der set i forhold til Ordregiver er relevante.

Forud for afholdelse af forhandlingsmødet vil hver tilbudsgiver få tilsendt en agenda og en angivelse af de hovedemner, som Ordregiver ønsker at diskutere.

Det er en betingelse for tilbudsgiverens videre deltagelse i udbuddet med forhandling, herunder ret til afgivelse af endeligt tilbud, at tilbudsgiveren rettidigt har afgivet indledende tilbud og eventuelle reviderede forhandlingstilbud i forhandlingsfasen.

Ordregiver forbeholder sig ret til i forhandlingsfasen at anmode tilbudsgiverne om deltagelse i yderligere forhandlingsmøder. Der vil ikke ske en begrænsning i antallet af tilbud, der skal forhandles.

Deltagerne vil ikke modtage vederlag for forhandlingerne.

II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Der er følgende optioner, der kan gøres gældende i hele rammeaftalens løbetid:

— Forlængelse af rammeaftalen i 2 x 12 måneder.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Udbuddet er ikke opdelt i delaftaler, idet der er tale om en rammeaftale med 1 leverandør om sammenhængende ydelser som er vurderet til hverken strategisk eller teknisk at være egnet til at opdele i delaftaler.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en vejledende periodisk bekendtgørelse

Del V: Kontrakttildeling

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Nærværende udbud aflyses, da det er ordregivers vurdering, at der er behov for at foretage en revurdering af indholdet af den udbudte løsning.

Der vil blive gennemført et genudbud snarest.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Der gælder visse lovbestemte frister for indgivelse af klager til Klagenævnet for Udbud, jf. lov om Klagenævnet for Udbud.

Senest samtidigt med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde hvor klagen er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.

En virksomheds klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret.

Øvrige klager skal være indgivet inden 6 måneder fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere om beslutningen om indgåelse af rammeaftalen, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 3.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
11/09/2017

Send til en kollega

0.032