23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 177-362648
Offentliggjort
15.09.2017
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Miljøstyrelsen

Vindere

Kontrakt om vedligeholdelse, videreudvikling og nyudvikling af DMA

(06.02.2018)
CGI Danmark A/S
Lautruphøj 10
2750 Ballerup

Opdateringer

Rettelse
(12.10.2017)

IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 13-10-2017
Time: 12:00
Læses:
Dato: 17-10-2017
Time: 12:00


Yderligere oplysninger
Tidsfrist for modtagelse af ansøgninger om deltagelse forlænges af Ordregiver som følge af sen offentliggørelse af spørgsmål/svar.

Vedligeholdelse, videreudvikling og nyudvikling af DMA


Miljøstyrelsen

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Miljøstyrelsen
25798376
Haraldsgade 53
København Ø
2100
Danmark
Telefon: +45 72544000
E-mail: mst@mst.dk
NUTS-kode: DK0

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.mst.dk

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Adgangen til udbudsmaterialet er begrænset. Yderligere oplysninger kan indhentes på: http://mst.dk/service/om-miljoestyrelsen/udbud-og-e-fakturering/aktuelle-udbud/
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Miljø

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Vedligeholdelse, videreudvikling og nyudvikling af DMA.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Denne udbudsforretning vedrører vedligeholdelse, videreudvikling og nyudvikling af DMA-platformen, hvor virksomheder og husdyrbrugs miljødata udstilles. Digital MiljøAdministration (DMA)’s formål er at indsamle, lagre, kvalitetssikre, analysere og udstille miljødata, samt stille værktøjer til rådighed til brug for godkendelses- og tilsynsmyndighederne, virksomheder og borgere i form af indberetningsløsninger, rapportvisningsmoduler og videndelingskomponenter.

Ved DMA forstås et kompleks af it-systemer, som Ordregiver til enhver tid udvikler og/eller vedligeholder til understøttelse af miljøområdet i Danmark, herunder også integrationer til eksterne systemer. Begrebet omfatter således både de delsystemer, der forefindes eller er under udvikling på udbudstidspunktet og de delsystemer, som måtte blive udviklet i fremtiden.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 30 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet omfatter Vedligeholdelse, Videreudvikling og Nyudvikling af DMA som en agil proces, hvor der etableres et tæt samarbejde mellem Ordregiver og den fremtidige Leverandør. I kontraktens løbetid kan der komme nye delsystemer, systemer til delsystemer der kan udfases, og opgavefordelingen mellem delsystemerne kan ændres.

Det skal bemærkes, at der ikke udbydes leverancer og ydelser om udvikling af konkret, specificeret funktionalitet. Målet er derimod, at der med kontrakten skabes en ramme (et samarbejde og en udviklingsproces), hvor de konkrete leverancer og ydelser løbende aftales mellem Kunden og Leverandøren. Derfor lægger Kunden stor vægt på den leveranceorganisation og de kompetencer, som leverandøren tilbyder.

Væsentlige opgaver i forbindelse med Vedligeholdelse vil blandt andet være:

— Diagnosticering, fejlrettelse og forebyggende vedligeholdelse til sikring af et velfungerende og stabilt system med et højt serviceniveau over for Systemets brugere.

— Løbende forbedringer, tilpasning til ny teknologi og afvikling af teknisk gæld.

— Tilpasning i forbindelse med lovændringer og ændringer i eksterne grænseflader.

— Vedligeholde kodearkiv og teknisk Dokumentation.

— Applikationsovervågning, herunder håndtering af events og incidents samt alarmering og kommunikation med Product Owner.

— Rådgivning.

— Support, herunder:

o Modtagelse og visitering af hændelser (incidents) mv. til udviklere.

o Teknisk support (f.eks. til Statens IT i forbindelse med drift af servere, sikkerhed mv.).

o Brugersupport (f.eks. til Miljøstyrelsen, Kommunernes miljøsagsbehandlere i forbindelse med fejl, log-on problemer, funktionaliteter i DMA).

Vedligeholdelse dækker bredt over alle ydelser og leverancer for at holde DMA i drift og være nutidssvarende, herunder udvikling af forebyggende foranstaltninger, afhjælpende foranstaltninger i form af fejldiagnosticering, individuel fejlretning, support, levering af nye releases af systemets standardprogrammel, sikring af kapacitet til afvikling af systemet, opdateringer i forhold til ny teknologi (eks. NemID) og fællesoffentlige standarder (eks. den fællesoffentlige datafordeler) mv. samt rådgivning herom.

Væsentlige opgaver i forbindelse med Videreudvikling vil blandt andet være:

— Tilpasning og/eller forbedring af eksisterende funktionalitet i forbindelse med ændrede behov hos Kunden.

— Tilpasninger og ændringer i forbindelse med ændringer i snitflader til eksterne systemer.

— Ændringer, tilpasninger og forbedringer i DMA funktionalitet.

— Forretningsanalyse som grundlag for gennemførelse af videreudviklingsopgaver.

— Idriftsættelse af videreudviklet funktionalitet, delsystemer/komponenter, snitflade mv.

— Support

— Rådgivning, herunder:

o Forslag om nyere og mere effektive teknologier (eks. Geoservere).

o Forslag til forbedret brug af anvendt teknologi.

o Forslag om tiltag til optimering af infrastruktur og arkitektur.

o Forslag om tiltag til bedre performance, svartider mv.

o Forslag til driftsleverandøren (SIT) omkring f.eks. drift, logning og overvågning.

Videreudvikling dækker bredt over alle Ydelser og Leverancer i relation til DMA-platformen og de eksisterende applikationer og funktionaliteter, for at tilpasse, ændrer og/eller forbedre eksisterende funktionalitet, delsystemer/komponenter, snitflade mv.

Væsentlige opgaver i forbindelse med Nyudvikling vil blandt andet være:

— Udvikling af ny funktionalitet, nye delsystemer og nye løsninger indenfor miljøadministration og varetagelse af MST's lovbundne opgaver.

— Forretningsanalyse som grundlag for gennemførelse af nye udviklingsopgaver.

— Idriftsættelse af nyudviklet funktionalitet, delsystemer/komponenter, snitflade mv.

— Rådgivning.

Nyudvikling dækker bredt over alle Ydelser og Leverancer i relation til DMA-platformen, for forretningsanalyse, udvikling og idriftsættelse af ny funktionalitet, nye delsystemer og nye løsninger indenfor miljøadministration og varetagelse af MST's lovbundne opgaver.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 30 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlænges i 4 gange 12 måneder.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Hvis der er flere ansøgere, der opfylder udvælgelseskriterierne, end det angivne antal, der ønskes prækvalificeret, vil Ordregiver ved vurderingen af, hvilke ansøgere der er bedst egnede som tilbudsgivere, lægge vægt på nedenstående kriterier:

Udvælgelsen af ansøgere, der opfordres til at afgive tilbud, vil ske efter vurdering af, hvilke ansøgere, der har dokumenteret de mest relevante leverancer (referencer) af de ydelser, som kontrakten omfatter, i løbet af de seneste 3 år. Det vægtes positivt, at ansøger har erfaring med it opgaver indenfor offentlig forvaltning, herunder har indsigt i de forretningsmæssige arbejdsgange og behov, der forekommer på godkendelses- og tilsynsområdet eller miljøområdet og har kendskab til udfordringerne med at digitalisere bekendtgørelser og anden lovgivning.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Efter prækvalifikationen vil de ansøgere/tilbudsgivere, som opfordres til at afgive tilbud, få adgang til et datarum, hvori fortroligt materiale om systemet forefindes. Adgangen til dette datarum forudsætter underskrift af en fortrolighedserklæring.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Der er stillet kontraktmæssige krav i henhold til ILO-konvention 94 om arbejdsklausuler i offentlige kontrakter og cirkulære nr. 9471 af 30.6.2014.

Såfremt kontrakten tildeles en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.

Der henvises i øvrigt til udbudsmaterialet.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse
Krav om at anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre kontrakten

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 13/10/2017
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
VI.3) Yderligere oplysninger:

I relation til punkt II.2.6) bemærkes, at beløbet udgør et skøn over den forventede maksimale kontraktsum for kontraktens fulde løbetid, inklusive prisen for alle forlængelser.

Efter prækvalifikationen vil der blive afholdt et informationsmøde hos Miljøstyrelsen, Haraldsgade 53, 2100 København Ø, hvor de prækvalificerede virksomheder har mulighed for at deltage. Et referat fra informationsmødet vil blive gjort tilgængelig for alle tilbudsgiverne. For yderligere oplysninger henvises der til udbudsmaterialet.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

(øvrige udeladt)

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
12/09/2017

Send til en kollega

0.047