23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 186-380755
Offentliggjort
28.09.2017
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Danish Defence Acquisition and Logistics Organizations

Danmark-Ballerup: Redningsflåder, certificeret redningsudstyr til forsvarets fly


Danish Defence Acquisition and Logistics Organizations

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Danish Defence Acquisition and Logistics Organizations
16-28-71-80
Lautrupbjerg 1-5
Ballerup
2750
Danmark
Kontaktperson: Charlotte Jensen
Telefon: +45 72814225
E-mail: fmi-id-slu05@mil.dk
NUTS-kode: DK0

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.fmi.dk

I.2) Fælles udbud
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Forsvar

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Danmark-Ballerup: Redningsflåder, certificeret redningsudstyr til forsvarets fly.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
34522200
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Anskaffelse af redningsudstyr, herunder redningsflåder,reservedele hertil samt service og vedligehold af både nuværende og nyanskaffet redningsudstyr.

Alle forsvarets flytyper, herunder helikoptere, har redningsudstyr ombord, som skal bruges i nødstilfælde, såfremt flyet får problemer under flyvning, eller er nødsaget til at nødlande.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 11 000 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34515200
39523000
35112000
34711000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Der henvises til beskrivelsen ovenfor afsnit II.1.4).

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende i tilfældene anført nedenfor
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • manglende konkurrence af tekniske årsager
Forklaring:

Forsvaret må kun anvende certificeret redningsudstyr i dets flytyper, og der stilles store krav til redningsudstyret for at sikre personelsikkerheden. Redningsudstyret fra Viking er godkendt ved en Flight Worthiness Test, som tester hvorvidt redningsudstyret opfylder forsvarets strenge krav. Testen skal udføres på alle flytyper inden redningsudstyret kan anvendes, og testperioden tager flere år. Såfremt flyene ikke medbringer certificeret redningsudstyr, vil flyene blive grounded og må ikke flyve. Der er ikke andre leverandører af redningsudstyr som har bestået forsvarets Flight Worthiness Test. De strenge krav til personelsikkerheden og kravene til certificering gør, at redningsudstyret er komplekst og det kræver specifik knowhow at producere og vedligeholde dette.

Redningsudstyret er endvidere tilpasset de enkelte flytyper, og dette tilpasnings arbejde har krævet mangeressourcer, og er foregået over en lang årrække. Idet forsvaret og Viking igennem en lang årrække har tilpasset redningsudstyret til forsvarets flytyper, herunder særligt tilpasning til montering særlige steder på flyene hvor det ikke fylder samt at det er lavet i ekstra slidstærkt materiale til at blive foldet ekstra meget sammen, besidder Viking en meget specifik knowhow, som der ikke er andre leverandører der besidder.

Det er således FMI's vurdering, at der forelå tekniske grunde efter Udbudslovens § 80, stk. 3, nr. 2, jf. Udbudsdirektivets art. 32, stk. 2, litra b, punkt ii), idet produktionen af redningsudstyret samt efterfølgende vedligeholdelse, er af en sådan kompleks karakter, at der skal anvendes specifik knowhow for at producere og servicere redningsudstyret.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2017/S 152-314897
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
04/09/2017
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 1
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Viking Life-Saving Equipment A/S
15016213
Sædding Ringvej 13
Esbjerg V
6710
Danmark
E-mail: viking@vikling-life.com
NUTS-kode: DK032

Internetadresse:www.viking-life.com

Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delkontraktens oprindeligt anslåede samlede værdi: 11 000 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 11 000 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Kontrakten blev underskrevet efter de 10 dages standstill efter »Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed« offentliggørelse på TED. »Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed« 2017/S 152-314897.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
26/09/2017

Send til en kollega

0.062