23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 206-425710
Offentliggjort
26.10.2017
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Folketinget

Kontrakt om levering, vedligeholdelse samt videreudvikling af nyt intranet


Folketinget

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Folketinget
55494312
Christiansborg Slot 1
København
1240
Danmark
Kontaktperson: Anders Gilbro Nielsen
Telefon: +45 33375500
E-mail: anders.gilbro.nielsen@ft.dk
NUTS-kode: DK011

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.ft.dk

I.2) Fælles udbud
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Kontrakt om levering, vedligeholdelse samt videreudvikling af nyt intranet.

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet omfatter indgåelse af en kontrakt vedrørende anskaffelse, vedligeholdelse og videreudvikling af en intranet løsning til ca. 1 250 brugere, jf. nærmere punkt II.2.4).

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72212220
72222000
72421000
72540000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet omfatter indgåelse af en kontrakt vedrørende anskaffelse, vedligeholdelse og videreudvikling af en intranet løsning til Folketinget.

Der efterspørges et moderne intranet med tidssvarende funktioner for brugerne og redaktørerne til kommunikation og enkle SoMe-aktiviteter (like, kommentere osv.).

Det nye intranets indhold og funktioner vil falde i 4 overordnede kategorier:

1. Nyhedsformidling opdelt efter brugergrupper.

2. Vejledninger og praktisk information om Folketinget som arbejdsplads opdelt efter brugergrupper.

3. Videndeling i form af grupperum, hvor der kan publiceres indhold. Denne mulighed skal være tilgængelig for enheder i administrationen, partigrupperne, projektgrupper og faglige/sociale foreninger.

4. SoMe-funktionalitet i form af kommentarer og likes til indhold.

Ud over at være tilgængelig via almindelig pc-adgang, skal intranet løsningen ligeledes være tilgængelig fra mobil og ipad i et responsivt design. Ligeledes skal løsningen stille grupperum til rådighed for partigrupper og tværgående fora (chefgruppe, faglige foreninger, sociale foreninger osv.).

Løsningen skal tillige anvendes af pressen (eksterne brugere), der skal have en kerne af indhold til rådighed- eventuelt gennem en replikering af indholdet til servere uden for Folketingets firewall, men hvor driften varetages af Folketinget.

Adgangen til indhold på intranettet skal ikke alene segmenteres i forhold til brugergruppe, men også i forhold til, hvordan man tilgår intranettet (PC, smartphone eller tablet).

Brugeradministration i systemet skal kunne ske via AD.

Løsningens drift varetages af Folketinget selv. Løsningen kan enten leveres til og driftes »On Premise«, hvilket vil sige i Folketingets eget fysiske driftsmiljø, eller med udgangspunkt i Folketingets cloudbaserede driftsinfrastruktur (baseret på licenser i relation til eksisterende Sharepoint Online-miljø). Det bemærkes i tilknytning hertil, at formålet med udbuddet for Folketinget er, at få et system, der kan opfylde de angivne krav, uden en præference for en bestemt teknisk løsning.

Udbuddet omfatter en kontrakt, der indeholder elementer af såvel en offentlig kontrakt som en rammeaftale, idet kontrakten både omfatter Leverandørens pligt til at levere det ovenfor angivne, ligesom der vil indgå et element af en rammeaftale i forbindelse med Kundens muligheder for videreudvikling, der typisk vil ske i agile forløb.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Systemets kvalitet / Vægtning: 40
Kvalitetskriterium - Navn: Proces og vedligeholdelses kvalitet / Vægtning: 30
Pris - Vægtning: 30
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Udbudsmaterialet indeholder følgende optioner:

Option 1 — Levering af kursus for lokalredaktører/instruktører

Option 2 — Levering af teknisk driftskursus

Option 3 — Levering af administratorkursus

Option 4 — Levering af kursus i opsætning af indholdstyper

Option 5 — Levering af 4 ekstra indholdstyper.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

I henhold til Udbudslovens § 49, stk. 2 om opdeling i delkontrakter (opdel-eller-forklar-princippet) er det ordregivers vurdering, at anskaffelsen ikke med fordel kan opdeles, idet der er tale om udbud af en samlet systemanskaffelse med tilhørende sammenhængende ydelser, som er vurderet til hverken it-strategisk eller teknisk at være egnet til at opdele i delaftaler.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2017/S 151-313000
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Ordregiver aflyser det igangværende udbud om levering, vedligeholdelse og videreudvikling af nyt intranet, da ordregiver er blevet opmærksom på eksistensen af et mindstekrav, som skal være et krav i stedet for. Det er ordregivers vurdering, at det pågældende mindstekrav ikke kan konverteres til et krav uden fornyet udbud. Genudbud forventes gennemført snarest.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse:www.erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage skal være indgivet inden udløb af de klagefrister, der er fastsat i lov om Klagenævnet for Udbud. Nærmere oplysninger om gældende klagefrister kan fås ved henvendelse til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen, jf. afsnit VI.4.3).

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
23/10/2017

Send til en kollega

0.047