23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2017/S 208-430487
Offentliggjort
28.10.2017
Udbudstype
Forhåndsmeddelelse

Udbyder

Digitaliseringsstyrelsen

Genudbud NemHandel Drift og hosting


Digitaliseringsstyrelsen

Forhåndsmeddelelse

Denne bekendtgørelse har til formål at reducere fristen for modtagelse af bud

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Digitaliseringsstyrelsen
34051178
Landgreven 4
København K
1017
Danmark
Kontaktperson: Mads Parby
E-mail: mapar@digst.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.digst.dk

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.digst.dk/Servicemenu/Om-os/Udbud
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Genudbud NemHandel Drift og hosting.

Sagsnr.: 2017-1246
II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Digitaliseringsstyrelsen står over for at skulle udbyde den næste drifts- og hostingperiode for NemHandelkomponenterne, som anvendes til nem og sikker afsendelse af elektroniske forretningsdokumenter, som eksempelvis ordrer, bekræftelser, fakturaer, kreditnotaer mv.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 7 100 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

Hos leverandøren.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Den nuværende kontrakt om drift og hosting af NemHandelskomponenterne udløber primo 2018.

Driften af NemHandelskomponenterne er i dag fordelt på flere typer opgaver. Drift og overvågning af operativsystemer (OS) og servere/instances — IaaS (infrastructure as a service) relaterede opgaver. Opgaven indebærer administration af serversetup, som i dag kører via Amazone Web Service (AWS) i EU-cloud west. Driften indebærer håndtering af den basis Software, der benyttes til at afvikle NemHandelskomponenterne, herunder operativsystemer, databaser og HTML. Herunder ligger også opgaven med at opdatere infrastrukturen i forbindelse med at nye opdateringer/fejlrettelser udgives — Patch Management.

Opgaven består også i at overvåge, om kundens software og komponenter kører som de skal. Herunder ligger opgaver med at opdatere infrastrukturen med basis software og komponenter i forbindelse med, at applikationsleverandøren kommer med en Change til kildekode eller open source komponenter — Application Management. Denne del af varetagelse af driften sker i tæt samarbejde med den nuværende applikationsleverandør, der har ansvaret for at vedligeholde og videreudvikle NemHandelskomponenter. Driftsleverandøren er ansvarlig for at videreudviklede komponenter følger godkendelsesflow fra test-miljø og stage-miljø til produktion og står -, i samarbejde med applikationsleverandøren -, for verificering af, at videreudviklede komponenter er kompatible med NemHandelsinfrastrukturen.

Det overordnede scope for dette genudbud er de ovenfornævnte opgaver men i særdeleshed, at optimere sikkerheden omkring NemHandelsinfrastrukturen. Driftsleverandøren vil have til opgave at agere pro-aktivt og i samarbejde med applikationsleverandør og kunden at finde frem til løsninger, der kan sikre NemHandelsinfrastrukturen og NemHandelskomponenterne mod den øgede trussel i sikkerhedsbillede.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 7 100 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 60
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten forventes at løbe i 5 år med mulighed for forlængelse i 2 gange 1 år til i alt 7 år.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
II.2.11) Oplysninger om optioner
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.3) Foreløbig dato for offentliggørelse af udbudsbekendtgørelse:
12/01/2018

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Ordregiver gør opmærksom på, at det blandt andet er en forudsætning for udførelsen af kontrakten, at Leverandøren kan håndtere MOCES og FOCES certifikater.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.5) Planlagt startdato for tildelingsprocedurerne:
14/03/2018

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Ordregiver gør opmærksom på, at det under pkt. I.3) anførte om offentliggørelsessted for udbudsmaterialet kan være genstand for en ændring som følge af forestående lovkrav om elektroniske udbud.

Dette betyder også, at det under pkt. I.3) anførte om elektronisk afgivelse af tilbud kan være genstand for en ændring.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse:www.erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Der henvises til lovbekendtgørelse 2.6.2016 nr. 593 om Klagenævnet for Udbud.

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
26/10/2017

Send til en kollega

0.078