23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 003-003397
Offentliggjort
05.01.2018
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Region Sjælland, Koncern IT

Vindere

WAN udbud

(16.06.2018)
Nianet A/S
Glostrup

WAN udbud


Region Sjælland, Koncern IT

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Region Sjælland, Koncern IT
29190658
Ærtekildevej 11
Ringsted
4100
Danmark
Kontaktperson: Anette Eghoff
Telefon: +45 22715156
E-mail: aegh@regionsjaelland.dk
NUTS-kode: DK02

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.regionsjaelland.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/137394

I.2) Fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=199865&B=RS
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=199865&B=RS
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

WAN udbud

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72720000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Region Sjælland skal anskaffe datakommunikationsforbindelser til regionens hospitaler, administration og institutioner og ønsker med dette udbud at konkurrenceudsætte opgaven.

Regionen skal have et fremtidssikret netværk, som er i stand til at understøtte regionens nuværende og kommende drift af højt specialiserede hospitaler, institutioner m.m. Netværket skal være i stand til at understøtte ’end to end’ tjenester, som IP-telefoni, videokonferencer, alarmer, videoovervågning, telemedicin, mm. Netværket skal også kunne understøtte en eventuel cloud-baseret sourcing af IT-systemer, på en fleksibel og standardiseret måde.

Løsningen tænkes etableret ved at anvende Layer 2 teknologi.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 20 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
32412110
72400000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Region Sjælland efterspørger en netværksydelse til regionens datakommunikation (WAN). Løsningen omfatter et layer 2 netværk, der skal forbinde regionens hospitaler, administration og institutioner med regionens to datacentre, der er beliggende i henholdsvis Slagelse og Ringsted. WAN løsningen forventes at omfatte cirka 81 lokationer og skal leveres med båndbredder fra 1/1 Gbit/s til 10/10 Gbit/s, med mulighed for opgradering på op til 40/40 Gbit/s afhængig af lokationstypen, samt DWDM løsning baseret på sort fiber mellem de to datacentre.

Formålet med netværket er at sikre en sikker og pålidelig kommunikation mellem brugerne i Region Sjælland. Region Sjælland stiller derfor store krav til kvalitetsparametre som oppetid, latency, jitter og pakketab samt til leverandørens leverance- og serviceorganisation, herunder at Regionen har adgang til helpdesk og fejlafhjælpning indenfor de i udbudsmaterialet definerede tidsfrister.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 20 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 72
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kunden kan forlænge kontrakten med op til 2 gange 12 måneder. Kontrakten forlænges ved Kundens skriftlige meddelelse herom til Leverandøren senest 6 måneder inden kontraktens oprindelige løbetid udløber. Se nærmere i Kontrakten pkt. 4.2 angående forlængelse.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 3
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Kunden kan i kontraktperioden foretage suppleringskøb af de i kontrakten omfattede ydelser. Suppleringskøb betragtes som en option i nærværende udbud. Optionerne vedrører nyoprettelser af forbindelser i kontraktens løbetid, samt forventet opgradering af forbindelseskapacitet. Kunden er ikke forpligtet til at købe en bestemt mængde af det estimerede antal ydelser i kontraktperioden. Kunden er heller ikke forpligtet til at opgradere en bestemt mængde af forbindelser i kontraktperioden.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Kunden forbeholder sig ret til at anvende delydelsesreglen og dermed tildele særskilte delkontrakter iht. udbudslovens § 8, stk. 2.

Dette kan eventuelt være MPLS forbindelser.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Ansøger skal som en del af prækvalifikationen fremsende, »Standardformular for det fælles europæiske udbudsdokument« (herefter benævnt »ESPD«) i udfyldt stand. Dette dokument er et foreløbigt bevis for, at ansøger ikke er omfattet af en af de udelukkelsesgrunde, som gælder for dette udbud, og at ansøger opfylder eventuelle mindstekrav til egnethed og formåen. Kunden forbeholder sig ret til at indhente supplerende oplysninger.

ESPD'en skal udfyldes i henhold til anvisningerne i udbudsbetingelsernes punkt 6.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Ansøger skal opfylde følgende mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen:

• Soliditetsgrad på minimum 10 % i det seneste afsluttede årsregnskab.

• Årsomsætning skal være på minimum 40 mio. kr. i det seneste afsluttede årsregnskab.

Ovenstående erklæres ved at udfylde ESPD Del IV, pkt. B under ”finansielle nøgletal”.

Se nærmere i udbudsbetingelsernes punkt 6.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Ved evaluering af ansøgerens teknisk/faglige formåen vil der blive lagt vægt på følgende:

• Mindst 3 relevante/sammenlignelige referencer.

• Mindst 1 sammenlignelig reference (af de 3 referencer) skal være idriftsat indenfor de seneste tre år.

Med sammenlignelige referencer forstås opgaver, som i størrelse, indhold og kompleksitet bedst svarer til den udbudte kontrakt (Kontrakten). Antallet af referencer vil ikke være afgørende for udvælgelsen, men derimod de enkelte referencers sammenlignelighed med Kontrakten.

Referencerne skal indeholde:

• Kunde.

• Beskrivelse af opgaven, herunder om leverancen omfatter ’kritisk infrastruktur’.

• Kontraktperiode.

• Driftsstatus.

• Årlig kontraktværdi.

• Kontaktperson hos kunden med kontaktdata.

Ovenstående dokumenteres ved at udfylde ESPD Del IV, pkt. C.

Se nærmere i udbudsbetingelsernes punkt 6.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
Anvendelse af etapeopdelt procedure for gradvis at reducere det antal løsninger, der skal drøftes, eller tilbud, der skal forhandles
IV.1.5) Oplysninger om forhandling
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de første bud uden at indgå forhandlinger
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 08/02/2018
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidsplan for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser:

6 til 8 år

VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Ordregiver forbeholder sig ret til at foretage kontrakttildeling på baggrund af de modtagne første tilbud. Der vil i så fald blive gennemført en evaluering af de første tilbud i overensstemmelse med udbudsbetingelsernes pkt. 10.4 hvorefter Ordregiver vil meddele sin tildelingsbeslutning. Det understreges således, at Ordregiver under udbuddet har ret, men ikke pligt, til at forhandle.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnerens Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage skal indgives til Klagenævnet inden bestemte frister.

Klage over ikke at være blevet prækvalificeret, skal være modtaget i klagenævnet inden 30 dage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret.

Andre klager skal være modtaget i klagenævnet inden 6 måneder fra dagen efter offentliggørelsen af ordregiverens bekendtgørelse i Den Europæiske Undions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt, eller inden 12 måneder fra ordregiveren har underrettet tilbudsgiverne om, hvem ordreiveren vil indgå kontrakt med, hvis der er tale om en rammeaftale.

Mere udførlig beskrivelse kan findes på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.dk.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
03/01/2018

Send til en kollega

0.047