23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 014-029251
Offentliggjort
20.01.2018
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Digitaliseringsstyrelsen

Annullation af udbud — Genudbud NemHandel Drift og hosting


Digitaliseringsstyrelsen

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Digitaliseringsstyrelsen
34051178
Landgreven 4
København K
1017
Danmark
Kontaktperson: Mads Parby
E-mail: mapar@digst.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.digst.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://www.digst.dk/Servicemenu/Om-os/Udbud

I.2) Fælles udbud
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Annullation af udbud — Genudbud NemHandel Drift og hosting

Sagsnr.: 2017-1246
II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Digitaliseringsstyrelsen står over for at skulle udbyde den næste drifts- og hostingperiode for NemHandelskomponenterne, som anvendes til nem og sikker afsendelse af elektroniske forretningsdokumenter, som eksempelvis ordrer, bekræftelser, fakturaer, kreditnotaer mv.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

Hos leverandøren.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Den nuværende kontrakt om drift og hosting af NemHandelskomponenterne udløber primo 2018.

Driften af NemHandelskomponenterne er i dag fordelt på flere typer opgaver. Drift og overvågning af operativsystemer (OS) og servere/instances – IaaS (infrastructure as a service) relaterede opgaver. Opgaven indebærer administration af serversetup, som i dag kører via Amazone Web Service (AWS) i EU-cloud west. Driften indebærer håndtering af den basis Software, der benyttes til at afvikle NemHandelskomponenterne, herunder operativsystemer, databaser og HTML. Herunder ligger også opgaven med at opdatere infrastrukturen i forbindelse med at nye opdateringer/fejlrettelser udgives – Patch Management.

Opgaven består også i at overvåge, om kundens software og komponenter kører som de skal. Herunder ligger opgaver med at opdatere infrastrukturen med basis software og komponenter i forbindelse med, at applikationsleverandøren kommer med en Change til kildekode eller open source komponenter -Application Management. Denne del af varetagelse af driften sker i tæt samarbejde med den nuværende applikationsleverandør, der har ansvaret for at vedligeholde og videreudvikle NemHandelskomponenter. Driftsleverandøren er ansvarlig for at videreudviklede komponenter følger godkendelsesflow fra test-miljø og stage-miljø til produktion og står -, i samarbejde med applikationsleverandøren -, for verificering af, at videreudviklede komponenter er kompatible med NemHandelsinfrastrukturen.

Det overordnede scope for dette genudbud er de ovenfornævnte opgaver men i særdeleshed, at optimeresikkerheden omkring NemHandelsinfrastrukturen. Driftsleverandøren vil have til opgave at agere pro-aktivt og i samarbejde med applikationsleverandør og kunden at finde frem til løsninger, der kan sikre NemHandelsinfrastrukturen og NemHandelskomponenterne mod den øgede trussel i sikkerhedsbillede.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

I hovedkontraktens pkt. 13 findes en beskrivelse af option om relokation som måtte skyldes ændringer i GDPR-forhold.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2018/S 010-018471
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Betegnelse:

Genudbud NemHandel Drift og hosting

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

På baggrund af den forestående ressortoverdragelse af NemHandel fra Digitaliseringsstyrelsen til Erhvervsstyrelsen annulleres nærværende udbud.

Rette ordregiver vil derfor ikke længere være Digitaliseringsstyrelsen. Erhvervsstyrelsen vil endvidere som kommende ordregiver have behov for at tilpasse kravspecifikationen til Erhvervsstyrelsens it-arkitektur.

Følgelig er det nødvendigt at annullere dette udbud.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Der henvises til Lovbekendtgørelse 2016-06-02 nr. 593 om Klagenævnet for Udbud.

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
19/01/2018

Send til en kollega

0.047