Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=207435&B=SSI
Udbyder
Statens Serum Institut
Opdateringer
2.II.6)
I stedet for:
Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 5 000 000.00 DKK
Læses:
Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 17 000 000.00 DKK
IV.2.7)
I stedet for:
Dato: 06-04-2018
Time: 13:00
Læses:
Dato: 20-04-2018
Time: 13:00
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 06-04-2018
Time: 13:00
Læses:
Dato: 20-04-2018
Time: 13:00
Genudbud, CRM2, Etablering og opgradering af CRM, – dataflytning, integrationer til datakilder og systemkomponenter fra eksisterende CRM, udvikling, vedligeholdelse, support, samt videreudvikling
Statens Serum Institut
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Del I: Ordregivende myndighed
46837428
Artillerivej 5
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Tom Kjærsgaard Larsen
Telefon: +45 32688194
E-mail: tokl@ssi.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://sundhedsdatastyrelsen.dk
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/244516
Del II: Genstand
Genudbud, CRM2, Etablering og opgradering af CRM, – dataflytning, integrationer til datakilder og systemkomponenter fra eksisterende CRM, udvikling, vedligeholdelse, support, samt videreudvikling
Sundhedsdatastyrelsen skal modernisere og versionsopgraderer den eksisterende Microsoft Dynamics version 4.0, som har non-support fra april måned 2018.
Alle eksisterende og nye forretningsprocesser og arbejdsgange skal understøttes i det nye CRM2 system.
Leverandøren af det nye CRM2 system skal leverende følgende som en del af udbuddets leverance:
1) Etablering CRM2 inkusiv integration til eksisterende systemkompleks (dataregistre, systemkomponenter m.m.);
2) Datamigrering, design og udviklingen af eksisterende forretningsprocesser fra nuværende CRM system til ny, CRM2;
3) Design og udviklingen af nye forretningsprocesser i CRM2, risikobaseret tilsyn og BVO (Blod, væv og organer);
4) Udviklingen og etablering af en ny integration til behandlingssted registret;
5) Support og vedligehold af CRM2 systemkomplekset;
6) Videreudvikling af CRM2 systemkomplekset.
Ørestads Boulevard 5.
Sundhedsdatastyrelsen skal modernisere den eksisterende Microsoft Dynamics version 4.0, som har non-support fra april måned 2018.
Alle eksisterende og nye forretningsprocesser og arbejdsgange skal understøttes i det nye CRM2 system.
Leverandøren af det nye CRM2 system skal leverende følgende som en del af ud-buddets leverance:
1) Etablering CRM2 inkusiv integration til eksisterende systemkompleks (dataregistre, systemkomponenter m.m.);
2) Datamigrering, design og udviklingen af eksisterende forretningsprocesser fra nuværende CRM system til ny, CRM2;
3) Design og udviklingen af nye forretningsprocesser i CRM2, risikobaseret tilsyn og BVO (Blod, væv og organer);
4) Udviklingen og etablering af en ny integration til behandlingssted registret;
5) Support og vedligehold af CRM2 systemkomplekset;
6) Videreudvikling af CRM2 systemkomplekset.
Kontrakten kan forlænges 2 x 12 måneder.
Option 1: Forlængelse af vedligeholdelse og support.
Kunden har ret til at forlænge Kontrakten for vedligeholdelse og support op til 2 gange, idet forlængelse hver gang sker med 12 måneder regnet fra det gældende ophørstidspunkt.
Option 2: Forlængelse af videreudvikling.
Kunden har ret til at forlænge aftalen om konsulentbistand til videreudvikling af CRM2 op til 2 gange, idet forlængelse hver gang sker med 12 måneder regnet fra det gældende ophørstidspunkt.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Liste over og kort beskrivelse af betingelser: Liste over og kort beskrivelse af betingelser: Tilbudsgiver skal som en del af sit tilbud aflevere et ”fælles europæisk udbudsdokument” (også kaldet ”ESPD”), hvori tilbudsgiver skal afgive erklæringer om følgende forhold:
— Hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 135, stk. 1, nr. 1-6, og stk. 2 og stk. 3 (obligatoriske udelukkelsesgrunde om deltagelse i kriminel organisation, bestikkelse, svig, terrorhandlinger, hvidvaskning, børnearbejde, ubetalt forfalden gæld mv.), og,
— Hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 136, nr. 1 - 3 (obligatoriske udelukkelsesgrunde om interessekonflikter, konkurrencefordrejning, groft urigtige oplysninger mv.), og,
— Hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2 (vedrører konkurs, insolvens- eller likvidationsbehandling, rekonstruktion, indstillet erhvervsvirksomhed og lignende situationer),
— Hvorvidt tilbudsgiver er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 6 (vedrører forsøg på påvirkning af udbudsproces, uretmæssige fordele og vildledende oplysninger).
Tilbud kan alene tages i betragtning, såfremt ovennævnte erklæringer er afgivet i ESPD, jf. udbudslovens § 148. Erklæringer kan således ikke afgives på anden vis.
Ved sammenslutninger af tilbudsgivere (konsortium) skal hver enkelt deltager i sammenslutningen vedlægge et særskilt ESPD som omfatter ovennævnte erklæringer.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders økonomiske/finansielle formåen (f.eks. underleverandører eller enheder inden for samme koncern, herunder moder-, søster- eller datterselskaber), skal hver enkelt af disse enheder vedlægge et særskilt fælles europæisk udbudsdokument som omfatter ovennævnte erklæringer.
III.1.2)
I udbudsmaterialet stilles der krav om overholdelse af persondatalovgivningen. Visse data omfattet af kontrakten skal behandles under iagttagelse af »krigsreglen« i persondatalovens § 41, stk. 4, hvilket betyder, at visse oplysninger kun må behandles i Danmark. I forbindelse med udførelse af konkrete opgaver kan der blive stillet krav om sikkerhedsgodkendelse af medarbejdere hos leverandøren.
Del IV: Procedure
Ordregiver offentliggjorde 1.12.17 udbud af CRM2, Etablering og opgradering (2017/S 234-486278) en virksomhed ansøgte om prækvalifikation ved tilbudsdeadline var der ikke indkommet tilbud.Ordregiver forventer, at der ved et genudbud vil indkomme tilbud på opgaven.Baggrunden for haste proceduren er projektets stramme tidsplan, og at overholdelse af deadline for ibrugtagning af CRM-systemet er kritisk, idet Ordregivers nuværende system ikke længere supporteres fra april måned 2018. Herefter yder leverandøren ikke teknisk support, hvilket vil medføre en forøgelse af sårbarhed for brud på datasikkerheden. Systemet er afgørende for at kunne yde teknologisk understøttelse i forbindelse med tilsyn og autorisation af sundhedspersonale og behandlingssteder. Hvis en frist på 30 dage for et udbud anvendes vil der være væsentligt øget risiko for at arbejdsopgaver i forbindelse med tilsyn og autorisation af sundhedsfagligt personale og behandlingssteder ikke kan udføres i samme omfang som hidtil.
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
De nugældende fristregler af relevans for dette udbud er følgende:
En virksomheds klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, jf. lovens § 7, stk. 1.
Øvrige klager skal være indgivet inden 6 måneder fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere om beslutningen om indgåelse af rammeaftalen, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 3.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
VI.4.4)
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse:https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0