Fakta om udbudet
EU-nr
2013/S 088-150127
Offentliggjort
07.05.2013
Udbudstype
Udbud efter forhandling
Anmodning om deltagelse
Til
24.05.2013 Kl. 12:00
Addresse
DONG Energy, Nesa Allé 1, 2820 Gentofte
Udbyder
DONG Energy S&D A/S
Opdateringer
Dækplast:
Den 11.10.2013 er kontrakten blandt 5 modtagne tilbud blevet tildelt:
GM Plast A/S
Plutovej 7
8722 Hedensted
Telefon: +45 75892299
Internet: www.gm-plast.dk/
Kontrakten forventes ikke at ville blive givet i underentreprise.
Tomrør:
Den 11.10.2013 er kontrakten blandt 5 modtagne tilbud blevet tildelt:
GM Plast A/S
Plutovej 7
8722 Hedensted
Telefon: +45 75892299
Internet: http://www.gm-plast.dk/
Kontrakten forventes ikke at ville blive givet i underentreprise.
Plast 2013+ (Resultat)
DONG Energy S&D A/S
VarerDirektiv 2004/17/EF
Del I: Ordregiver
I.1)Navn, adresser og kontaktpunkt(er)
DONG Energy S&D A/S
Nesa Allé 1
Att: Leif Skjoldborg Hansen
2820 Gentofte
DANMARK
Telefon: +45 99555092
Mailadresse: lesha@dongenergy.dk
Fax: +45 72101011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for ordregiveren: www.dongenergy.dk
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter til et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
I.2)Hovedaktivitet
Elektricitet
I.3)Kontrakt indgås på andre ordregiveres vegne
Ordregiveren indkøber på andre ordregiveres vegne: nej
Del II: Kontraktens genstand
II.1)Beskrivelse
II.1.1)Ordregiverens betegnelse for kontrakten:
Plast 2013+.
II.1.2)Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Varer
NUTS-kode DK01
II.1.3)Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører udarbejdelse af en rammeaftale
II.1.4)Oplysninger om rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
Antal deltagere i den påtænkte rammeaftale: 2
Rammeaftalens varighed
Varighed i år: 3
Anslået samlet værdi af indkøbene i hele rammeaftalens løbetid
Anslået værdi eksklusive moms: 10 000 000 DKK
II.1.5)Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
Dækplast og plastrør.
II.1.6)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
44322300
II.1.7)Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: nej
II.1.8)Oplysninger om delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.1.9)Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2)Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1)Samlet mængde eller omfang:
Ca. 500 km dækplast og advarselsnet, samt ca. 30 km tom/plastrør.
II.2.2)Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Mulighed for forlængelse i 12 måneder.
II.2.3)Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Antal gange, der er mulighed for forlængelse: 1
Hvis der er tale om kontrakter, der kan forlænges: forventet tidsramme for efterfølgende udbud:
måneder: 12 (fra tildeling af kontrakten)
II.3)Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Varighed i måneder: 36 (fra tildeling af kontrakten)
Oplysninger om delaftaler
Delaftale nr.: 1 Betegnelse: Dækplast
1)Kort beskrivelse:
Dækplast og advarselsnet til beskyttelse og mærkning af stærkstrømskabler og fiberkabler. Dækplast skal opfylde stærkstrømsbekendelsens afsnit 35 og være PVC frie.
2)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
44322300
3)Mængde eller omfang:
Ca. 500 km i aftaleperioden.
Delaftale nr.: 2 Betegnelse: Tomrør
1)Kort beskrivelse:
Rør til beskyttelse af stærkstrømskabler og fiberkabler. Rørsystemerne skal være egnede til nedgravning i jord og være PVC frie. DS/EN 61386-24.
2)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
44322300
3)Mængde eller omfang:
Ca. 30 km i aftaleperioden.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
III.1)Kontraktbetingelser
III.1.1)Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Fremgår af udbudsmaterialet.
III.1.2)De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Fremgår af udbudsmaterialet.
III.1.3)Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
III.1.4)Andre særlige vilkår:
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2)Betingelser for deltagelse
III.2.1)De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Det er et krav for at deltage i udbuddet, at ansøgeren om prækvalifikation dokumenterer, at ansøgeren ikke:
1. Er under konkurs, likvidation eller tvangsakkord uden for konkurs, ikke er i betalingsstandsning, ikke har indstillet sin virksomhed eller befinder sig i en anden lignende situation i henhold til en tilsvarende procedure, der er fastsat i national lovgivning.
2. Ikke er begæret under konkursbehandling, behandling med henblik på likvidation, tvangsakkord uden for konkurs, betalingsstandsning eller enhver anden lignende behandling, der er fastsat i national lovgivning.
3. Ikke ved en retskraftig dom ifølge landets retsforskrifter er dømt for en strafbar handling, der rejser tvivl om den pågældendes faglige hæderlighed.
4. Har opfyldt sine forpligtelser med hensyn til betaling af bidrag til sociale sikringsordninger i henhold til retsforskrifterne i det land, hvor den pågældende er etableret, eller i den ordregivende myndigheds land.
5. Har opfyldt sine forpligtelser med hensyn til betaling af skatter og afgifter i henhold til retsforskrifterne i det land, hvor den pågældende er etableret, eller i den ordregivende myndigheds land.
Fremsendelse af en serviceattest fra Erhvervs- og Selskabsstyrelsen eller en erklæring på tro og love omhandlende de 5 ovenstående punkter vil blive anset som dokumentation for, at ansøgeren ikke befinder sig i en af ovenstående situationer. Serviceattesten eller erklæringen på tro og love må højst være 6 måneder gammel på tidspunktet for ansøgningsfristen. Bemærk at det kan tage op til 14 dage at få udstedt en serviceattest.
Det er desuden et krav, at ansøgeren om prækvalifikation afgiver en erklæring på tro og love om, at ansøgeren ikke har ubetalt, forfalden gæld på over 100 000 DKK. til det offentlige. Hvis ansøgeren har ubetalt, forfalden gæld på over 100 000 DKK, vil ansøgeren dog kunne deltage i udbudsproceduren, hvis ansøgeren har stillet sikkerhed for betaling af den del af gælden, der overstiger 100 000 DKK, og ansøgeren oplyser om dette i erklæringen på tro og love.
III.2.2)Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Ingen.
III.2.3)Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: Der skal som del af prækvalifikationsansøgningen vedlægges mindst 2 referencer på levering af dækplast og advarselsplast til el-distributions selskaber i de nordiske lande. Desuden skal vedlægges yderligere mindst to referencer på levering af træk/plastrør til el-distributions selskaber i de nordiske lande.
III.2.4)Oplysning om reserverede kontrakter
III.3)Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1)Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2)Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej
Del IV: Procedure
IV.1)Type procedure
IV.1.1)Type procedure
Forhandling
Nogle ansøgere er allerede udvalgt (eventuelt som led i visse typer udbud med forhandling): nej
IV.2)Tildelingskriterier
IV.2.1)Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, som er anført i specifikationerne eller i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle
IV.2.2)Oplysninger om elektronisk auktion
Der vil blive anvendt elektronisk auktion:: nej
IV.3)Administrative oplysninger
IV.3.1)Sagsnummer hos ordregiveren:
Plast 2013+.
IV.3.2)Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3)Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter
Frist for modtagelse af anmodninger om dokumenter eller for adgang til dokumenter: ..
IV.3.4)Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
24.5.2013 - 12:00
IV.3.5)Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.6)Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.7)Åbning af bud
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1)Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2)Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3)Yderligere oplysninger:
Amsøgningen for prækvalifikation skal indleveres i receptionen hos DONG Energy, Nesa Allé 1, 2820 Gentofte senest på tidspunktet angivet i afsnit IV.3.4. Ansøgningen skal afleveres i udskrevet version, samt i en elektronisk version på CDROM eller USB. Ansøgningen må ikke fremsendes på e-mail.
VI.4)Klageprocedurer
VI.4.1)Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for udbud
Kampmandsgade 1
1780 København
DANMARK
Telefon: +45 33307600
Internetadresse: www.klfu.dk
VI.4.2)Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): Præcise oplysninger om klagefrist(er): Fristerne fremgår af lov nr. 492 af 12.5.2010 om håndhævelse af udbudsreglerne m.v. Klager over ikke at være blevet prækvalificeret skal indgives inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen.
Klager over udbud skal indgives inden 6 måneder efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort. Klager over udbud af en rammeaftale skal indgives inden 12 måneder efter at ordregiveren har indgået rammeaftalen regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
VI.4.3)Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
Konkurrencestyrelsen, Center for offentlig konkurrense
Nyrupsgade 30
1780 København
Telefon: +45 72268000
Internetadresse: www.ks.dk
VI.5)Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
2.5.2013