23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 079-177651
Offentliggjort
24.04.2018
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Guldborgsund Varme A/S

Projekt: Central Øst - nye styrepulte


Guldborgsund Varme A/S

Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/25/EU

Del I: Ordregivende enhed

I.1) Navn og adresser
Guldborgsund Varme A/S
Gaabensevej 116
Nykøbing F.
4800
Danmark
Kontaktperson: Annelouise Dalgaard Pedersen (Horten)
E-mail: ADP@horten.dk
NUTS-kode: DK022

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.guldborgsundforsyning.dk

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://www.guldborgsundforsyning.dk/udbud
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.6) Hovedaktivitet
Produktion, transport og distribution af gas og varme

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Projekt: Central Øst - nye styrepulte

II.1.2) Hoved-CPV-kode
38810000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

De 6 eksisterende styrepulte på Central Øst er udtjente. Styrepultene er opført i årene 1994-1996 og 2000 – en enkelt er fra 1963. Styrepultenes tilstand giver forskellige driftsproblemer, som skal afhjælpes under den udbudte kontrakt.

Kontraktens hovedaktiviteter kan sammenfattes i følgende:

- Nedtagning og bortskaffelse af kedel 1,

- Udskiftning af centrale hovedkomponenter,

- Design og installation af nye styrepulte for alle kedler, olietanke, akkumuleringstank, pumper og ventiler,

- Udskiftning og dokumentation af elkabler og hovedtavle,

- Installation af software for teknisk overvågning og styring.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
42160000
72200000
72243000
72211000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

De 6 eksisterende styrepulte på Central Øst er udtjente. Styrepultene er opført i årene 1994-1996 og 2000 – en enkelt er fra 1963. Styrepultenes tilstand giver forskellige driftsproblemer.

Hertil kommer, at kedlerne ikke med de eksisterende pulte kan fjernovervåges og fjernbetjenes. Dermed fastholdes et mandskabstungt beredskab i fyringssæsonen. I dag er Central Øst bemandet med 1 person halv tid i fyringssæsonen 1.12. – 1.4. Det er kritisk at fastholde overvågning, idet udfald fra kedlerne i 1 – 1,5 time betyder 24 timers opvarmning for at være oppe i temperatur igen.

I 2016 lykkedes det at indføre akkumuleringstanken som en del af den daglige drift på centralen. Den store forskel i etableringstidspunkterne resulterede imidlertid i, at styringen til akkumuleringstanken er en anden end til kedlerne, og de 2 systemer er ikke designet til at kunne fungere sammen. Dette misforhold giver anledning til en række driftsforstyrrelser.

Samtidig har der været udfordringer med styringen af de mange olietanke.

Kontraktens hovedaktiviteter kan sammenfattes i følgende:

- Nedtagning og bortskaffelse af kedel 1,

- Udskiftning af centrale hovedkomponenter,

- Design og installation af nye styrepulte for alle kedler, olietanke, akkumuleringstank, pumper og ventiler,

- Udskiftning og dokumentation af elkabler og hovedtavle,

- Installation af software for teknisk overvågning og styring.

Vindende tilbudsgiver ("Leverandøren") skal derudover sikre uddannelse af driftspersonale, ligesom den udbudte kontrakt også indeholder en serviceaftale (tilkaldeordning). Leverandøren skal påtage sig en funktionsgaranti for det leverede, jf. udbudsgrundlaget.

Kontrakten indeholder følgende frister:

8.10.2018 (Milepæl): Pr. den 8.10.2018 og frem til Aflevering skal Leverandøren sikre, at der på Central Øst opretholdes en kedelkapacitet svarende til 18 MW. Det står Leverandøren frit for, hvordan den krævede kedelkapacitet opretholdes, idet Leverandøren dog kun kan råde over kedel 2,3,4,5 og 6 til dette formål.

8.11.2018 (Aflevering): Ved "Aflevering" forstås, at der er sket fysisk levering af Leverancen, at der for hver kedel og Leverancen i sin helhed er gennemført Funktionsprøver, og at eventuelle mangler, som er konstateret i forbindelse hermed er afhjulpet. Det er endvidere en betingelse for Aflevering, at Leverandøren har overdraget den nødvendige dokumentation.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Slut: 08/11/2018
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 4
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Såfremt der modtages ansøgninger fra flere end fire egnede virksomheder, vil Guldborgsund Varme A/S udvælge de 4 virksomheder, som på baggrund af de fremsendte referencer, jf. pkt. III.1.3, har dokumenteret mest erfaring med tilsvarende opgaver. Med "tilsvarende opgave(r)" forstås opgave(r), der indeholder:

1) Ombygningsarbejde på biooliefyrede fjernvarmecentraler og/eller større kedelinstallationer, bestående af flere kedler/forsyningsenheder med en samlet produktion på mere end 15MW varme;

2) Udarbejdelse af kedelstyringsprogram inkl. komplet programmering af PLC-program og dannelse af skærmbilleder efter kundebehov, kommunikation mellem forskellige typer af SRO- og SCADA-anlæg, indregulering og idriftsættelse af biooliefyrede brændere, dimensionering og beregning af pumper (vand) i kedelanlæg, komplette installationer (styring/program, VVS, EL).

Antallet af referencer vil ikke være afgørende for udvælgelsen, men derimod referenceopgavernes sammenlignelighed med den udbudte kontrakt.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Kontrakten indeholder en option på komplet etablering af omdrejningsregulering/frekvensregulering af de eksisterende hovedluftblæsere for de fem tilbageblivende brændere, således at blæseluftsmotorers omløbstal kan benyttes ved lastreguleringen.

Derudover skal tilbudsgiverne prissætte udvalgte reguleringsposter, som kan komme til udnyttelse i forbindelse med kontraktens udførelse.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Ansøgere, der befinder sig i en obligatorisk udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens §§ 135-136, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning, medmindre ansøgeren fremlægger dokumentation for, at ansøgeren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138.

Tilsvarende vil ansøgere, som befinder sig i en af de frivillige udelukkelsesgrunde nævnt i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. (1)-(6) blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning, medmindre ansøgeren fremlægger dokumentation for, at ansøgeren er pålidelig, jf. udbudslovens § 138.

Dokumentation: Vindende tilbudsgiver, skal på anmodning (ikke som en del af prækvalifikationsansøgningen) fremsende serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende dokumentation (udenlandske virksomheder) som dokumentation for, at ansøgeren ikke befinder sig i en af de ovenfor refererede udelukkelsesgrunde.

Guldborgsund Varme A/S vil acceptere serviceattester, som er udstedt efter 1.4.2018.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.4) Objektive regler og kriterier for deltagelse
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.1.6) Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:

Leverandøren skal stille sikkerhed og påtage sig en funktionsgaranti i overensstemmelse med udbudsgrundlaget.

III.1.7) De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:

Leverandørens vederlag forfalder i overensstemmelse med en betalingsplan. Udbudsgrundlaget (kontraktudkast) indeholder et oplæg til denne betalingsplan.

III.1.8) Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:

Der stilles ikke krav om en bestemt retlig form. Er vindende tilbudsgiver et konsortium eller en tilsvarende sammenslutning af virksomheder, skal deltagerne påtage sig direkte og solidarisk hæftelse over for Guldborgsund Varme A/S for opfyldelse af den udbudte kontrakt.

III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Leverandøren skal i forbindelse med kontraktens udførelse iagttage den lovgivning, samt de regler og normer, som gælder for udførelse af arbejde af denne karakter.

Forsinkelse er bodsbehæftet i henhold til kontrakten.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Forhandlingsprocedure med forudgående indkaldelse af tilbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 08/05/2018
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

Udbuddet gennemføres som et udbud med forhandling, idet Guldborgsund Varme A/S dog forbeholder sig at tildele kontrakten på grundlag af de indledende tilbud.

Det fulde udbudsmateriale er tilgængeligt på www.guldborgsundforsyning.dk/udbud

Eventuelle spørgsmål sendes til ADP@horten.dk Spørgsmål og svar offentliggøres på førnævnte hjemmeside.

En prækvalifikationsansøgning skal indeholde et udfyldt ESPD. ESPD'et skal indeholde oplysninger vedrørende de i afsnit III.1.1) beskrevne udelukkelsesgrunde, samt virksomhedernes økonomiske og tekniske kapacitet, jf. Udbudsbetingelserne.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse:www.klfudk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

De absolutte klagefrister følger af § 7 i lov om Klagenævnet for Udbud:

Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.

Øvrige klager over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse:www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
22/04/2018

Send til en kollega

0.047