Fakta om udbudet
EU-nr
2013/S 179-309852
Offentliggjort
16.09.2013
Udbudstype
Begrænset udbud
Anmodning om deltagelse
Til
08.10.2013 Kl. 15:00
Addresse
Hillerød Varme A/S, Ægirsvej 4, Att: Anders Holmsgaard, 3400 Hillerød, Telefon: +45 48231091, Mailadresse: aholm@hfors.dk
Udbyder
Hillerød Varme A/S
Opførelse af et varmeværk baseret på træflis udstyret med ORC til el produktion, samt 15 km. fjernvarme
Hillerød Varme A/S
TjenesteydelserDirektiv 2004/17/EF
Del I: Ordregiver
I.1)Navn, adresser og kontaktpunkt(er)
Hillerød Varme A/S
Ægirsvej 4
Kontaktpunkt(er): Hillerød Varme A/S
Att: Anders Holmsgaard
3400 Hillerød
DANMARK
Telefon: +45 48231091
Mailadresse: aholm@hfors.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for ordregiveren: http://www.hillerodforsyning.dk
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter til et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
I.2)Hovedaktivitet
Produktion, transport og distribution af gas og varme
Elektricitet
I.3)Kontrakt indgås på andre ordregiveres vegne
Ordregiveren indkøber på andre ordregiveres vegne: nej
Del II: Kontraktens genstand
II.1)Beskrivelse
II.1.1)Ordregiverens betegnelse for kontrakten:
Opførelse af et varmeværk baseret på træflis udstyret med ORC til el produktion, samt 15 km. fjernvarme .
II.1.2)Kontrakttype og leverings- eller udførelsessted for bygge/anlægsarbejdet, varerne eller tjenesteydelserne
Tjenesteydelser
Tjenesteydelseskategori nr. 12: Arkitektvirksomhed, rådgivende ingeniørvirksomhed og integreret ingeniørvirksomhed, byplanlægning og landskabsarkitektur, hermed beslægtet teknisk-videnskabelig konsulentvirksomhed, teknisk prøvning og analyse
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Hillerød.
NUTS-kode DK021
II.1.3)Oplysninger om offentlig kontrakt, rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Bekendtgørelsen vedrører en offentlig kontrakt
II.1.4)Oplysninger om rammeaftale
II.1.5)Kort beskrivelse af kontrakten eller indkøbet/indkøbene:
Bygherrerådgiver med ansvar for udbud (udbud med forhandling) i totalentreprise af et projekt for etablering af en biomassefyret produktionsenhed på ca. 20 MW indfyret varmeeffekt kombineret med en strømproducerende ORC anlæg inkl. klimaskærm samt detailprojektering og udbud af 15 km. fjernvarmeledning mellem Hillerød og nabobyerne. Derudover byggeledelse og tilsyn for anlægsprojekternes udførelse.
II.1.6)CPV-glossaret (common procurement vocabulary)
71000000, 71322200, 71320000
II.1.7)Oplysninger om WTO-aftalen om offentlige indkøb
Dette udbud er omfattet af WTO-aftalen om offentlige indkøb: ja
II.1.8)Oplysninger om delaftaler
Kontrakten er opdelt i delaftaler: nej
II.1.9)Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: ja
II.2)Kontraktens mængde eller omfang
II.2.1)Samlet mængde eller omfang:
II.2.2)Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af disse optioner: Udbudsmaterialet vil indeholde en option vedr. landinspektørydelsen dvs. etablering af aftaler med lodsejere om rådighed, erstatninger og deklaration. Bygherren overvejer p.t. om dette skal være en bygherreleverance.
II.2.3)Oplysninger om forlængelse
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.3)Kontraktens varighed eller frist for dens opfyldelse
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
III.1)Kontraktbetingelser
III.1.1)Sikkerhedsstillelse og garantier, som forlanges:
Der vil ikke blive stillet krav om sikkerhedsstillelse.
III.1.2)De vigtigste finansierings- og betalingsvilkår og/eller henvisning til relevante bestemmelser herom:
Vil fremgå af udbudsmaterialet.
III.1.3)Retlig form, som kræves af den sammenslutning af økonomiske aktører, ordren tildeles:
Hvis tilbudsgiver er et konsortium, skal hver konsortiedeltager hæfte solidarisk og ubegrænset overfor ordregiver/bygherren. Der skal udpeges en person som på konsortiets vegne kan indgå bindende aftaler.
Konsortiet skal forinden kontraktsunderskrivelsen fremsende en konsortieaftale til bygherrens godkendelse.
III.1.4)Andre særlige vilkår:
Der gælder særlige vilkår for opfyldelse af kontrakten: nej
III.2)Betingelser for deltagelse
III.2.1)De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregister
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: De økonomiske aktørers personlige forhold, herunder krav om optagelse i erhvervs- og handelsregister.
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt:
A) Oplysninger om rådgiverens navn, CVR-nr. og kontaktoplysninger
B) Tro og Love erklæring om at rådgiveren ikke har ubetalt forfalden gæld til offentlige myndigheder jf. lbk. nr. 336 af 13. maj 1997 om begrænsning af skyldneres muligheder for deltagelse i offentlige udbudsforretninger
C) Tro og love erklæring om, at rådgiveren ikke befinder sig i en situation, som er omfattet af udelukkelsesgrundene i udbudsdirektivets art. 45 stk. 1.
Såfremt ansøgeren er et konsortium, skal dokumentationen fremlægges for hver deltager.
III.2.2)Økonomisk og finansiel kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: D) Oplysning om ansøgerens samlede omsætning i de seneste 3 regnskabsår. Kravet kan opfyldes ved at fremsende årsrapporter, hvoraf oplysningerne fremgår
E) Oplysning om ansøgerens egenkapital i de seneste 3 regnskabsår. Kravet kan opfyldes ved at fremsende årsrapporter, hvoraf oplysningerne fremgår
F) Oplysninger om rådgiverens omsætning indenfor forsyningsområdet og specifikt indenfor fjernvarme.
G) Antal medarbejdere i de seneste 3 regnskabsår
Kravet kan opfyldes ved at fremsende årsrapporter, hvoraf oplysningerne fremgår.
Hvis rådgiveren har en gyldig grund til ikke at fremlægge ovenstående dokumentation (f.eks. hvis rådgiveren er etableret indenfor de seneste 3 år) skal rådgiveren vedlægge anden relevant og egnet dokumentation for sin økonomiske og finansielle kapacitet. Såfremt rådgiveren er et konsortium skal oplysningerne og dokumentationen fremlægges for hver af konsortiedeltagerne.
Såfremt ansøgeren baserer sig på andre enheders formåen (f.eks. underrådgivere eller andre selskaber i koncernen), skal ansøgeren godtgøre, at ansøgeren fuldt ud råder over de ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse, f.eks. ved en erklæring eller ved at fremlægge dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed.
III.2.3)Teknisk kapacitet
Oplysninger og formaliteter, som er nødvendige for at vurdere, om kravene er opfyldt: H) Fremlæggelse af en referenceliste over de betydeligste, lignende opgaver indenfor de seneste 5 år. Referencelisten skal være opdelt i to, idet der ønskes referencer på produktionsanlæg indenfor fjernvarme/kraftvarme samt referencer indenfor større ledningsarbejder. Referencerne skal indeholde angivelse af kundens navn, leverancens værdi og tidspunkt eller varighed for leverancen. Ordregiver ser gerne at referencerne indeholde angivelse af kontaktperson hos kunden.
Såfremt rådgiveren er et konsortium, skal oplysninger og dokumentation fremlægges for alle konsortiedeltagerne.
Såfremt ansøgeren baserer sig på andre enheders formåen (f.eks. underleverandør eller andre selskaber i koncernen) skal ansøger godtgøre, at ressourcer, der er nødvendige for kontraktens udførelse f.eks. ved en erklæring eller ved at fremlægge dokumentation for disse enheders tilsagn om at stille de nødvendige ressourcer til rådighed.
I) Manual for kvalitetssikringssystem.
III.2.4)Oplysning om reserverede kontrakter
III.3)Specifikke vilkår for tjenesteydelseskontrakter
III.3.1)Oplysninger om en bestemt profession
Udførelse af tjenesteydelsen er forbeholdt en bestemt profession: nej
III.3.2)Medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen
Juridiske personer bør anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre tjenesteydelsen: nej
Del IV: Procedure
IV.1)Type procedure
IV.1.1)Type procedure
Begrænset
IV.2)Tildelingskriterier
IV.2.1)Tildelingskriterier
Det økonomisk mest fordelagtige bud vurderet på grundlag af de kriterier, som er anført i specifikationerne eller i opfordringen til at afgive bud eller til at forhandle
IV.2.2)Oplysninger om elektronisk auktion
IV.3)Administrative oplysninger
IV.3.1)Sagsnummer hos ordregiveren:
IV.3.2)Har der været tidligere offentliggørelse(r) om samme kontrakt?
nej
IV.3.3)Vilkår for adgang til specifikationer og yderligere dokumenter
Frist for modtagelse af anmodninger om dokumenter eller for adgang til dokumenter: ..
IV.3.4)Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
8.10.2013 - 15:00
IV.3.5)Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
dansk.
IV.3.6)Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.3.7)Åbning af bud
Del VI: Supplerende oplysninger
VI.1)Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2)Oplysninger om EU-midler
Kontrakten vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
VI.3)Yderligere oplysninger:
Ordregiveren vil på baggrund af de modtagne ansøgninger udvælge maksimalt 5 ansøgere til at give tilbud. Hvis mere end fem kan prækvalificeres, udvælges de fem rådgivere: der vurderes at have de bedste referencer jf. beskrivelsen af den tekniske kapacitet i punkt III.2.3 litra H og der vurderes at have størst robusthed målt som gennemsnitligt antal medarbejdere i de 3 angivne år jf. punkt III.2.2.G.
Ansøgning skal afleveres i et fysisk eksemplar samt i et eksemplar på CD eller USB.
IV.3.5) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Følgende officielle EU-sprog: DA
Andet:
Referencer kan være på engelsk.
VI.4)Klageprocedurer
VI.4.1)Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Dahlerups Pakhus, Langelinie Alle 17
2100 København Ø
DANMARK
Telefon: +45 35291000
VI.4.2)Indgivelse af klager
Præcise oplysninger om klagefrist(er): En virksomheds klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. Andre klager over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 12 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver behørigt har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere om ordregivers beslutning om indgåelse af rammeaftale.
Senest samtidig med en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til Klagenævnte for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill-perioden. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill-perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen.
VI.4.3)Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om indgivelse af klager
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
2500 2500 Valby
DANMARK
Telefon: +45 41715000
VI.5)Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
12.9.2013