23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 115-261677
Offentliggjort
19.06.2018
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Københavns Kommune, Børne- & Ungdomsforvaltningen, Pædagogisk IT

Vindere

Levering og distribution af datakommunikationstjenester og tilknyttede serviceydelser.

(01.12.2018)
TDC A/S
Teglholmsgade 1
0900 København

Levering og distribution af datakommunikationstjenester og tilknyttede serviceydelser


Københavns Kommune, Børne- & Ungdomsforvaltningen, Pædagogisk IT

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Københavns Kommune, Børne- & Ungdomsforvaltningen, Pædagogisk IT
64 94 22 12
Gyldenløvesgade 15, 6. sal
København V
1600
Danmark
E-mail: seg@horten.dk
NUTS-kode: DK011

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.kk.dk/artikel/b%C3%B8rne-og-ungdomsforvaltningen

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/338895

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=214119&B=HORTEN
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=214119&B=HORTEN
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Levering og distribution af datakommunikationstjenester og tilknyttede serviceydelser

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72720000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Ordregiver har i dag et Layer 2 netværk, som forbinder over 100 institutioner med centrale system- og netværksressourcer i Børne- og Ungdomsforvaltningen. Forbindelserne er alle fiberbaserede EVPN med 1Gbit båndbredde og termineret i en switch, som lokalt også er LAN switch. Centralt er der termineret 2 x 10Gbit EVPN (QinQ Access) med ca. 50 lokationer på hver, samt en dedikeret 10 Gbit internetforbindelse med redundans. Alt WAN netværksudstyr (switche, routere og firewalls) er ejet af Pædagogisk IT (PIT), som er Ordregivers interne IT-funktion.Nærværende udbud omfatter levering og distribution af datakommunikationstjenester og tilknyttede serviceydelser. Løsningen skal leveres som en Layer 2 løsning, da kun denne løsning gør det muligt for Ordregiver at fortsætte driftsafviklingen af det nuværende netværk med samme bemanding og ressourceforbrug, samtidig med, at den nuværende fleksibilitet, som er afgørende for skolernes drift, opretholdes.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 37 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72400000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Ordregiver har i dag et Layer 2 netværk, som forbinder over 100 institutioner med centrale system- og netværksressourcer i Børne- og Ungdomsforvaltningen. Forbindelserne er alle fiberbaserede EVPN med 1Gbit båndbredde og termineret i en switch, som lokalt også er LAN switch. Centralt er der termineret 2 x 10Gbit EVPN (QinQ Access) med ca. 50 lokationer på hver, samt en dedikeret 10 Gbit internetforbindelse med redundans. Alt WAN netværksudstyr (switche, routere og firewalls) er ejet af Pædagogisk IT (PIT), som er Ordregivers interne IT-funktion. Netværksløsningen er designet til at understøtte den dynamik og fleksibilitet, som er en forudsætning for den administrative og pædagogisk faglige anvendelse af netværket på institutionerne. PITs håndtering af de over 100 institutioner omfatter alle WAN/LAN netværkskomponenter (switche og routere) samt alle wifi installationer. I alt serviceres 7 000 stykker netværksudstyr og mere end 35 000 elever og medarbejdere direkte af PIT på Layer 2 løsningen. Løsningen skal leveres som en Layer 2 løsning, da kun denne løsning gør det muligt for Ordregiver at fortsætte driftsafviklingen af det nuværende netværk med samme bemanding og ressourceforbrug, samtidig med, at den nuværende fleksibilitet, som er afgørende for skolernes drift, opretholdes. PIT forventer, at der vil tilgå ca. 100 nye lokationer i kontraktens løbetid.

Ordregiver har overvejet, om det giver mening at opdele den udbudte kontrakt i delkontrakter, men har vurderet, at dette ikke er hensigtsmæssigt. Konklusionen er baseret på en vurdering af, at en opdeling vil medføre risikofyldte grænse- /snitflader mellem forskellige leverandører, ligesom der efter Ordregivers opfattelse er væsentlige potentielle stordriftsfordele forbundet med at udbyde opgaven samlet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 37 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 72
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Ordregiver kan forlænge kontrakten med 2 x 12 måneder.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Kontrakten indeholder optioner på nyoprettelser og opgradering af båndbredde.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Ansøgere, der befinder sig i en obligatorisk udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens § § 135-136, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt, medmindre ansøgeren fremlægger dokumentation for at være pålidelig, jf. udbudslovens § 138.

Tilsvarende vil ansøgere, som befinder sig i en af de frivillige udelukkelsesgrunde nævnt i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. (1)-(6) blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt, medmindre ansøgeren fremlægger dokumentation for at være pålidelig, jf. udbudslovens § 138.

Dokumentation: Vindende tilbudsgiver, skal på anmodning (ikke som en del af prækvalifikationsansøgningen) fremsende serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende dokumentation (udenlandske virksomheder) som dokumentation for, at ansøgeren ikke befinder sig i en af de ovenfor refererede udelukkelsesgrunde.

Ordregiver vil acceptere serviceattester, som er udstedt efter 1.5.2018.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Kontrakten indeholder sociale klausuler (CSR vilkår og arbejdsklausul).

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.5) Oplysninger om forhandling
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de første bud uden at indgå forhandlinger
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 17/07/2018
Tidspunkt: 10:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

De absolutte klagefrister følger af § 7 i lov om Klagenævnet for Udbud:

Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.

Øvrige klager over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
15/06/2018

Send til en kollega

0.046