Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=214145&B=BANEDANMARK
Indlevering af tilbud
Addresse
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=214145&B=BANEDANMARK
Udbyder
Banedanmark
Opdateringer
Vesterport omformerstation
Banedanmark
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Varer
Direktiv 2014/25/EU
Del I: Ordregivende enhed
18632276
Amerika Plads 15
København Ø
2100
Danmark
Kontaktperson: Joana Rasmussen
Telefon: +45 25183299
E-mail: jrun@bane.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.bane.dk/
Del II: Genstand
Vesterport omformerstation
Udskiftning af koblingsanlæg og fjernstyring for Vesterport Omformerstation.
Projektet omfatter udskiftning af 1650 VDC koblingsanlæg og fjernstyring i Vesterport Omformerstation, der er placeret i banegraven mellem jernbanesporene. Projektet er opdelt i følgende faser: detailprojektering, levering, montage af anlæg inkl. el-entrepriser (føringsveje og kabling), test og idriftsættelse af komplet anlæg, samt omlægning af fjernstyringen til buskommunikation. Dette giver anledning til mindre ombygninger i omformerstationen inkl. forstærkning af gulvkonstruktion og tilpasning af henholdsvis 10 kV-anlægget, koblertavle samt lavspændingstavle – hovedsageligt udskiftning af relæer og omlægning til PLC-styring. Dette arbejde uføres for at fremtidssikre opgradering af Vesterport omformerstation og opnå el-forsyningssikkerhed og forbedre driftssikkerheden for S-banen.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal afgive følgende oplysninger vedrørende økonomisk og finansiel formåen:
- Virksomhedens egenkapital i seneste tre (3) disponible regnskabsår.
- Tilbudsgivers egenkapital i de seneste tre (3) afsluttede regnskabsår, skal være positiv (≥0).
Såfremt Tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen eller ved sammenslutning af virksomheder (fx et konsortium), beregnes beløbet som virksomhedernes samlede egenkapital.
Når Banedanmark forlanger det, skal der fremlægges følgende dokumentation for økonomisk og finansiel kapacitet:
Virksomhedens balance eller uddrag heraf i det seneste disponible regnskabsår, såfremt offentliggørelse af balancen er lovpligtig i det land, hvor virksomheden er etableret, eller anden dokumentation for egenkapitalens størrelse. Ved en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium) skal oplysningerne afgives for hver af de deltagende virksomheder i sammenslutningen. Baserer virksomheden sig på andre enheders økonomiske og finansielle formåen (f.eks. et moder-, søsterselskab eller en underleverandør), skal oplysningerne ligeledes afgives for disse enheder.
Tilbudsgiverne skal afgive følgende oplysninger vedrørende teknisk og faglig formåen:
- En referenceliste over de mest betydelige og sammenlignelige leverancer, jf. udbudsbekendtgørelsens pkt. II.1.4 og pkt. II.2.4, der er udført inden for de seneste tre (3) år inden tilbudsfristen.
Som en del af referencebeskrivelsen bedes følgende oplysninger angives:
- Kort beskrivelse af opgaven, kontraktbeløb, start og slutdato, navn på modtageren af leverancen og kontaktperson.
Der kan maksimalt angives tre (3) referencer.
- Tilbudsgiver skal som minimum dokumentere tre (3) referencer indenfor lignende arbejder. Ved lignende arbejder forstås arbejder med fornyelse af forde-lingsstationer og/eller omformerstationer og/eller tekniske anlæg for energiforsyning/ elforsyning i transport infrastruktur, jf. udbudsbekendtgørelsen pkt. II.1.4 og pkt. II.2.4.
Tilbudsgiver vil ikke blive afkrævet yderligere dokumentation for teknisk og faglig kapacitet. Banedanmark kan dog indhente yderligere dokumentation for Tilbudsgiverens tekniske og faglige formåen, såfremt Banedanmark finder dette relevant. Derudover kan Banedanmark bede den vindende Tilbudsgiver om at bekræfte oplysningerne, hvorefter disse udgør den endelige dokumentation, jf. pkt. 2.5.
Se udbudsbetingelser og kontrakten.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillage angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk