23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 130-296570
Offentliggjort
10.07.2018
Udbudstype
Begrænset udbud

Udbyder

Aarhus Kommune

Opdateringer

Annullering
(10.01.2019)

Beskrivelse af det dynamiske indkøbssystem DIS.
1) Teknik:
Det dynamiske indkøbssystem, DIS, etableres på det elektroniske udbudssystem Ethics, der tilgås via Internettet. Ethics kan tilgås via PC fra alle almindelige webbrowsere.
Der stilles ikke nogen særlige tekniske krav for at tilgå Ethics, der derfor er åben for alle interesserede leverandører.
Spørgsmål omkring funktionaliteten i systemet rettes til Ethics support på tlf. 7022 7007 eller mail info@innovasion.dk
2) Tilmelding til DIS:
Et dynamisk indkøbssystem er en indkøbsmetode iht. udbudslovens § 101, og etablering af systemet skal derfor i udbud, efter udbudsproceduren begrænset udbud.
Det dynamisk indkøbssystem er opdelt i 4 kategorier, og til alle kategorier er der stillet egnethedskrav. Egnethedskrav er de krav, der stilles til leverandørerne for, at de kan blive optaget i kategorierne på systemet.
2.1. Udbud af DIS:
Når DIS etableres via udbud, foregår det som begrænset udbud, hvor alle de leverandører, der lever op til de stillede egnethedskrav og ikke omfattet af de obligatorisk udelukkelsesgrunde, gives adgang til systemet efter udløbet af fristen for ansøgning, og efter at ordregiver har færdigbehandlet de modtagne ansøgninger. Der skal ikke afgives tilbud i forbindelse med etableringen af et DIS, idet tilbud først afgives i forbindelse med afholdelse af miniudbud efter DIS-etablering i Ethics. I forbindelse med det udbud, der gennemføres for at etablere systemet, skal tilbudsgiverne således udfylde et ESPD-dokument, samt Bilag 1- Krav til databehandler og aflevere dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD-dokumentet.
2.2. Efterfølgende optag af leverandører:
DIS er åben for optag af egnede leverandører i hele systemets levetid, også efter udbuddets afslutning. Hvis en leverandør lever op til de stillede egnethedskrav har leverandøren, i hele systemets levetid, fri adgang til at blive optaget i systemet. Anmodning om optagelse sker, ved at ansøgerne går ind på https://www.ethics.dk/ethics/eo#/f42ca169-a5ba-4ca3-9e61-92d7f28556db/public Material og herefter ansøger om optagelse via selve systemet. Der skal i forbindelse med ansøgning om optagelse afleveres udfyldt ESPD og Bilag 1- Krav til databehandler (som findes i systemet) samt dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD-dokumentet (hvilket for danske tilbudsgivere vil sige en serviceattest).
3) Omkostninger / forpligtelser som leverandør på DIS:
Det er gratis for leverandørerne at være optaget på DIS, og det er frit for leverandøren, om denne ønsker at forblive leverandør på DIS i hele systemets levetid, eller om leverandøren på et tidspunkt ønsker at træde ud af systemet. Såfremt en leverandør i løbet af systemets levetid ikke længere lever op til egnethedskravene eller bliver omfattet af en udelukkelsesgrund, vil leverandøren blive udelukket af systemet. I så fald vil det være muligt for leverandøren at anmode om genoptagelse på systemet, når leverandøren igen lever op til egnethedskravene eller ikke længere er omfattet af den pågældende udelukkelsesgrund.
Leverandøren er altid forpligtet til at levere et opdateret ESPD-dokument og/eller fornyet dokumentation på ordregivers anmodning;
4) Hvordan foretager man konkrete indkøb gennem DIS?
Ordregiver vil, når et konkret indkøb skal foretages via DIS, afholde et miniudbud for alle de leverandører, der er optaget i den kategori, som ordregiver ønsker at handle inden for. Når man som leverandør er optaget i DIS vil man få besked hver gang, der oprettes et miniudbud inden for en af de kategorier, man er optaget i. Disse miniudbud har man som leverandør mulighed for at byde på gennem systemet, og hvis man er den leverandør, der har afgivet det bedste tilbud i henhold til det eller de tildelingskriterier, der er beskrevet i forbindelse med miniudbuddet, vil man få tildelt ordren.
Alle processer foregår elektronisk og gennem udbudssystemet Ethics.

Rettelse
(27.08.2019)

II.1.
Placering af det tekst, der skal ændres:II.1.1. Betegnelse
I stedet for:
Udbud af dynamisk indkøbssystem vedr. Indtægtsoptimeringsanalyser- og leverancer
Læses:
Udbud af dynamisk indkøbssystem vedr. datakvalitetsanalyser og leverancer

II.1.
Placering af det tekst, der skal ændres:II.1.4. Kort Beskrivelse
I stedet for:
Aarhus Kommune ønsker korrekt registrering af data. Primært fordi data bruges, og de selvfølgelig derfor skal være korrekte, men også fordi ukorrekte data kan give kommunen merudgifter eller færreindtægter, end korrekt dataregistrering ville have gjort. Aarhus Kommune har allerede gennemført en række indtægtsoptimerings projekter, både internt og ved ekstern opgaveløsning. Konkret indenfor det sociale område og byggesagsbehandling. Gevinsterne henføres til mellemkommunale betalinger og kommunens udligning via Udligningslovens socioøkonomiske indeks, som ligger til grund for tilskudsberegningen ved udligning.
Udbud af dynamisk indkøbsystem vedr. indtægtsoptimeringsanalyser- og leverancer, er opdelt i 4 kategorier, se Bilag 2 - Systemets genstand:
- Kategori 1. Fast pris for gentagende analyser,
- Kategori 2. Fast pris for enkeltstående analyse,
- Kategori 3. Variabel pris for gentagende analyser "No Cure, No Pay" Model,
- Kategori 4. Variabel pris for enkeltstående analyse "No Cure, No Pay" Model.
Læses:
Aarhus Kommune ønsker korrekt registrering af data. Primært fordi data bruges, og de selvfølgelig derfor skal være korrekte, men også fordi ukorrekte data kan give kommunen merudgifter eller færreindtægter, end korrekt dataregistrering ville have gjort. Aarhus Kommune har allerede gennemført en række datakvalitetsprojekter, både internt og ved ekstern opgaveløsning. Konkret indenfor det sociale område og byggesagsbehandling. Gevinsterne henføres til mellemkommunale betalinger og kommunens udligning via Udligningslovens socioøkonomiske indeks, som ligger til grund for tilskudsberegningen ved udligning.
Udbud af dynamisk indkøbsystem vedr. datakvalitetsanalyser- og leverancer, er opdelt i 4 kategorier, se Bilag 2 - Systemets genstand:
- Kategori 1. Fast pris for gentagende analyser,
- Kategori 2. Fast pris for enkeltstående analyse,
- Kategori 3. Variabel pris for gentagende analyser "No Cure, No Pay" Model,
- Kategori 4. Variabel pris for enkeltstående analyse "No Cure, No Pay" Model.

II.2. Beskrivelse
Placering af det tekst, der skal ændres:II.2.4. Beskrivelse af udbud
I stedet for:
I ’kategori 1 – Fast pris for gentagende analyser’ påtænkes udbudt indtægtsoptimeringsanalyser, hvor Aarhus Kommune ønsker at betale for en dataleverance system og/eller konsulentbistand til selv, at kunne udføre indtægtsoptimeringsanalyse på Aarhus Kommunes data og kunne gentage dette efterfølgende. Betalingen sker uanset om der findes fejl i data eller ej. I denne kategori bydes med fast pris i DKK som betaling for opgaveløsning.
Læses:
I ’kategori 1 – Fast pris for gentagende analyser’ påtænkes udbudt datakvalitetsanalyser, hvor Aarhus Kommune ønsker at betale for en dataleverance system og/eller konsulentbistand til selv, at kunne udføre datakvalitetssanalyse på Aarhus Kommunes data og kunne gentage dette efterfølgende. Betalingen sker uanset om der findes fejl i data eller ej. I denne kategori bydes med fast pris i DKK som betaling for opgaveløsning.

II.2. Beskrivelse
Placering af det tekst, der skal ændres:II.2.4. Beskrivelse af udbud
I stedet for:
I ´Kategori 2 – Fast pris for enkeltstående analyse’ påtænkes udbudt indtægtsoptimeringsanalyser, hvor Aarhus Kommune ønsker at betale for en enkeltstående indtægtsoptimeringsanalyse, som leverandøren udfører for Aarhus Kommune. Betalingen sker uanset om der findes fejl i data eller ej. I denne kategori bydes med fast pris i DKK som betaling for opgaveløsning.
Læses:
I ´Kategori 2 – Fast pris for enkeltstående analyse’ påtænkes udbudt datakvalitetsanalyser, hvor Aarhus Kommune ønsker at betale for en enkeltstående datakvalitetsanalyse, som leverandøren udfører for Aarhus Kommune. Betalingen sker uanset om der findes fejl i data eller ej. I denne kategori bydes med fast pris i DKK som betaling for opgaveløsning.

II.2. Beskrivelse
Placering af det tekst, der skal ændres:II.2.4. Beskrivelse af udbud
I stedet for:
I ’Kategori 3 – Variabel pris for gentagende analyser’ påtænkes udbudt indtægtsoptimeringsanalyser, hvor Aarhus Kommune ønsker at betale for en dataleverance system og/eller konsulentbistand til selv at kunne udføre indtægtsoptimeringsanalyse på Aarhus Kommunes data og kunne gentage dette efterfølgende. Betalingen sker kun hvis der findes fejl i data.
I denne kategori bydes med procentsats af værdien af fundne fejl som betaling for opgaveløsning.
I udbudsmaterialet vil fremgå en maksimalpris, således at betaling for opgaveløsning ikke kan overstige dette beløb uanset den samlede værdi af de fundne fejl.
Læses:
I ’Kategori 3 – Variabel pris for gentagende analyser’ påtænkes udbudt datakvalitetsanalyser, hvor Aarhus Kommune ønsker at betale for en dataleverance system og/eller konsulentbistand til selv at kunne udføre datakvalitetsanalyse på Aarhus Kommunes data og kunne gentage dette efterfølgende. Betalingen sker kun hvis der findes fejl i data.
I denne kategori bydes med procentsats af værdien af fundne fejl som betaling for opgaveløsning.
I udbudsmaterialet vil fremgå en maksimalpris, således at betaling for opgaveløsning ikke kan overstige dette beløb uanset den samlede værdi af de fundne fejl.

II.2. Beskrivelse
Placering af det tekst, der skal ændres:II.2.4. Beskrivelse af udbud
I stedet for:
I ’Kategori 4 – Variabel pris for enkeltstående analyse’ påtænkes udbudt indtægtsoptimeringsanalyser, hvor Aarhus Kommune ønsker at betale for en enkeltstående indtægtsoptimeringsanalyse, som leverandøren udfører for Aarhus Kommune. Betalingen sker kun hvis der findes fejl i data.
I denne kategori bydes med procentsats af værdien af fundne fejl som betaling for opgaveløsning.
I udbudsmaterialet vil fremgå en maksimalpris, således at betaling for opgaveløsning ikke kan overstige dette beløb uanset den samlede værdi af de fundne fejl.
Læses:
I ’Kategori 4 – Variabel pris for enkeltstående analyse’ påtænkes udbudt datakvalitetsanalyser, hvor Aarhus Kommune ønsker at betale for en enkeltstående datakvalitetsanalyse, som leverandøren udfører for Aarhus Kommune. Betalingen sker kun hvis der findes fejl i data.
I denne kategori bydes med procentsats af værdien af fundne fejl som betaling for opgaveløsning.
I udbudsmaterialet vil fremgå en maksimalpris, således at betaling for opgaveløsning ikke kan overstige dette beløb uanset den samlede værdi af de fundne fejl.

Rettelse
(20.02.2023)

1
Placering af det tekst, der skal ændres:Udbudsbekendtgørelse del I.3) Kommunikation
I stedet for:
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: (URL):
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/f42ca169-a5ba-4ca3-9e61-92d7f28556db/publicMaterial
Læses:
Aarhus Kommune har skiftet udbudssystem, hvorfor det dynamiske indkøbssystem fremover skal findes på følgende link: https://www.comdia.com/aarhus-kommune/tenderinformationshow.aspx?Id=126953&List=0


Yderligere oplysninger
Aarhus Kommune har skiftet udbudssystem, hvorfor det dynamiske indkøbssystem fremover skal findes på følgende link: https://www.comdia.com/aarhus-kommune/tenderinformationshow.aspx?Id=126953&List=0

Udbud af dynamisk indkøbssystem vedr. indtægtsoptimeringsanalyser- og leverancer


Aarhus Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Aarhus Kommune
55133018
Rådhuspladsen 2
Aarhus C
8000
Danmark
Kontaktperson: Naheeb Bawar
Telefon: +45 41854127
E-mail: nahba@aarhus.dk
NUTS-kode: DK0

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/f42ca169-a5ba-4ca3-9e61-92d7f28556db/homepage

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/f42ca169-a5ba-4ca3-9e61-92d7f28556db/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/f42ca169-a5ba-4ca3-9e61-92d7f28556db/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/f42ca169-a5ba-4ca3-9e61-92d7f28556db/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af dynamisk indkøbssystem vedr. indtægtsoptimeringsanalyser- og leverancer

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72316000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Aarhus Kommune ønsker korrekt registrering af data. Primært fordi data bruges, og de selvfølgelig derfor skal være korrekte, men også fordi ukorrekte data kan give kommunen merudgifter eller færreindtægter, end korrekt dataregistrering ville have gjort. Aarhus Kommune har allerede gennemført en række indtægtsoptimerings projekter, både internt og ved ekstern opgaveløsning. Konkret indenfor det sociale område og byggesagsbehandling. Gevinsterne henføres til mellemkommunale betalinger og kommunens udligning via Udligningslovens socioøkonomiske indeks, som ligger til grund for tilskudsberegningen ved udligning.

Udbud af dynamisk indkøbsystem vedr. indtægtsoptimeringsanalyser- og leverancer, er opdelt i 4 kategorier, se Bilag 2 - Systemets genstand.

- Kategori 1. Fast pris for gentagende analyser,

- Kategori 2. Fast pris for enkeltstående analyse,

- Kategori 3. Variabel pris for gentagende analyser "No Cure, No Pay" Model,

- Kategori 4. Variabel pris for enkeltstående analyse "No Cure, No Pay" Model.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 10 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på alle delaftaler
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Kategori 1 - Fast pris for gentagende analyser

Delkontraktnr.: Kategori 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72314000
72316000
72319000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
Hovedudførelsessted:

Aarhus

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

I ’kategori 1 – Fast pris for gentagende analyser’ påtænkes udbudt indtægtsoptimeringsanalyser, hvor Aarhus Kommune ønsker at betale for en dataleverance system og/eller konsulentbistand til selv, at kunne udføre indtægtsoptimeringsanalyse på Aarhus Kommunes data og kunne gentage dette efterfølgende. Betalingen sker uanset om der findes fejl i data eller ej. I denne kategori bydes med fast pris i kroner som betaling for opgaveløsning.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 2 500 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 72
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Forlængelser besluttes når det dynamiske indkøbssystem har 6 måneders løbetid tilbage.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Beskrivelse af det dynamiske indkøbssystem findes i Del IV: Supplerende oplysninger, afsnit VI.3, yderligere oplysninger.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Kategori 2 - Fast pris for enkeltstående analyse

Delkontraktnr.: Kategori 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72314000
72316000
72319000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
Hovedudførelsessted:

Aarhus

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

I ´Kategori 2 – Fast pris for enkeltstående analyse’ påtænkes udbudt indtægtsoptimeringsanalyser, hvor Aarhus Kommune ønsker at betale for en enkeltstående indtægtsoptimeringsanalyse, som leverandøren udfører for Aarhus Kommune. Betalingen sker uanset om der findes fejl i data eller ej. I denne kategori bydes med fast pris i kroner som betaling for opgaveløsning.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 2 500 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 72
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Forlængelser besluttes senest når det dynamiske indkøbssystem har 6 måneders løbetid tilbage.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Beskrivelse af det dynamiske indkøbssystem findes i Del IV: Supplerende oplysninger, afsnit VI.3, yderligere oplysninger.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Kategori 3 - Variabel pris for gentagende analyser "No Cure, No Pay" Model

Delkontraktnr.: Kategori 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72314000
72316000
72319000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
Hovedudførelsessted:

Aarhus

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

I ’Kategori 3 – Variabel pris for gentagende analyser’ påtænkes udbudt indtægtsoptimeringsanalyser, hvor Aarhus Kommune ønsker at betale for en dataleverance system og/eller konsulentbistand til selv at kunne udføre indtægtsoptimeringsanalyse på Aarhus Kommunes data og kunne gentage dette efterfølgende. Betalingen sker kun hvis der findes fejl i data.

I denne kategori bydes med procentsats af værdien af fundne fejl som betaling for opgaveløsning.

I udbudsmaterialet vil fremgå en maksimalpris, således at betaling for opgaveløsning ikke kan overstige dette beløb uanset den samlede værdi af de fundne fejl.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 2 500 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 72
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Forlængelser besluttes når det dynamiske indkøbssystem har 6 måneders løbetid tilbage.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Beskrivelse af det dynamiske indkøbssystem findes i Del IV: Supplerende oplysninger, afsnit VI.3, yderligere oplysninger.

II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Kategori 4 - Variabel pris for enkeltstående analyse "No Cure, No Pay" Model

Delkontraktnr.: Kategori 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72314000
72316000
72319000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
Hovedudførelsessted:

Aarhus

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

I ’Kategori 4 – Variabel pris for enkeltstående analyse’ påtænkes udbudt indtægtsoptimeringsanalyser, hvor Aarhus Kommune ønsker at betale for en enkeltstående indtægtsoptimeringsanalyse, som leverandøren udfører for Aarhus Kommune. Betalingen sker kun hvis der findes fejl i data.

I denne kategori bydes med procentsats af værdien af fundne fejl som betaling for opgaveløsning.

I udbudsmaterialet vil fremgå en maksimalpris, således at betaling for opgaveløsning ikke kan overstige dette beløb uanset den samlede værdi af de fundne fejl.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Pris
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 2 500 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 72
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Forlængelser besluttes når det dynamiske indkøbssystem har 6 måneders løbetid tilbage.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Beskrivelse af det dynamiske indkøbssystem findes i Del IV: Supplerende oplysninger, afsnit VI.3, yderligere oplysninger.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ansøger bedes i ESPD angive nøgletal for det seneste afsluttede regnskabsår.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Mindstekrav vedrørende økonomisk og finansiel kapacitet gælder for alle kategorier (1-4).

- Kategori 1. Fast pris for gentagende analyser,

- Kategori 2. Fast pris for enkeltstående analyse,

- Kategori 3. Variabel pris for gentagende analyser "No Cure, No Pay" Model,

- Kategori 4. Variabel pris for enkeltstående analyse "No Cure, No Pay" Model.

Aarhus Kommune accepterer kun ansøgning fra ansøgere, som:

- Har en positiv egenkapital,

- Har en soliditetsgrad på minimum 20%.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Aarhus Kommune accepterer kun ansøgning fra ansøgere, som:

— I ESPD angiver referencer for de betydeligste tilsvarende opgaver inden for det seneste år forud for ansøgningsfristen.

Tilsvarende opgaver skal forstås som opgaver, som: ”Dataleverance og/eller konsulentbistand til gentagende analyser” når der ansøges om optagelse til kategori 1&3, og ”Enkeltstående analyse udført af byder på eksternt tilgængelige data og/eller på baggrund af dataleverance” når der ansøges om optagelse til kategori 2&4,

— Opfylder alle mindstekrav i Bilag 1 - Krav til databehandlere.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Der skal angives minimum 2 referencer og maksimalt 5 referencer, indenfor hvert opgaveområde.

Der skal afgives minimum 2 referencer uanset om man ansøger om optagelse i en, eller begge kategorier inden for det pågældende opgaveområde.

Opgaveområde skal forstås som henholdsvis ”Dataleverance og/eller konsulentbistand til gentagende analyser” vedrørende kategori 1&3, og ”Enkeltstående analyse udført af byder på eksternt tilgængelige data og/eller på baggrund af dataleverance” vedrørende kategori 2&4. Se nærmere Bilag 2 (Systemets genstand).

Dataleverance og/eller konsulentbistand til gentagende analyser:

- Kategori 1. Fast pris for gentagende analyser,

- Kategori 3. Variabel pris for gentagende analyser "No Cure, No Pay" Model.

Enkeltstående analyse udført af byder på eksternt tilgængelige data og/eller på baggrund af dataleverance:

- Kategori 2. Fast pris for enkeltstående analyse,

- Kategori 4. Variabel pris for enkeltstående analyse "No Cure, No Pay" Model.

I ESPD angives dato for referencens afslutning i datofeltet.

Øvrige oplysninger vedrørende referencer, skal anføres i tekstfeltet i ESPD.

— En kort beskrivelse af opgaven,

— Ansøgerens rolle,

— Angivelse af kunden,

— Beløb modtaget,

— Evt. resultater.

I forbindelse med ansøgning om prækvalifikation til det dynamiske indkøbssystem, lægger Aarhus Kommune stor vægt på at ansøger herunder deres tekniske systemer opfylder kravene til databehandlere. Ved ansøgning til optagelse i det dynamiske indkøbssystem, skal ansøgere udfylde og returnere Bilag 1 – Krav til databehandlere. Aarhus Kommune accepterer kun ansøgning fra ansøger som opfylder alle mindstekrav i Bilag 1 – Krav til databehandlere.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet omfatter oprettelse af et dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 20/08/2018
Tidspunkt: 13:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 3 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Beskrivelse af det dynamiske indkøbssystem DIS.

1) Teknik:

Det dynamiske indkøbssystem, DIS, etableres på det elektroniske udbudssystem Ethics, der tilgås via Internettet. Ethics kan tilgås via PC fra alle almindelige webbrowsere.

Der stilles ikke nogen særlige tekniske krav for at tilgå Ethics, der derfor er åben for alle interesserede leverandører.

Spørgsmål omkring funktionaliteten i systemet rettes til Ethics support på tlf. 7022 7007 eller mail info@innovasion.dk

2) Tilmelding til DIS:

Et dynamisk indkøbssystem er en indkøbsmetode iht. udbudslovens § 101, og etablering af systemet skal derfor i udbud, efter udbudsproceduren begrænset udbud.

Det dynamisk indkøbssystem er opdelt i 4 kategorier, og til alle kategorier er der stillet egnethedskrav. Egnethedskrav er de krav, der stilles til leverandørerne for, at de kan blive optaget i kategorierne på systemet.

2.1. Udbud af DIS

Når DIS etableres via udbud, foregår det som begrænset udbud, hvor alle de leverandører, der lever op til de stillede egnethedskrav og ikke omfattet af de obligatorisk udelukkelsesgrunde, gives adgang til systemet efter udløbet af fristen for ansøgning, og efter at ordregiver har færdigbehandlet de modtagne ansøgninger. Der skal ikke afgives tilbud i forbindelse med etableringen af et DIS, idet tilbud først afgives i forbindelse med afholdelse af miniudbud efter DIS-etablering i Ethics. I forbindelse med det udbud, der gennemføres for at etablere systemet, skal tilbudsgiverne således udfylde et ESPD-dokument, samt Bilag 1- Krav til databehandler og aflevere dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD-dokumentet.

2.2. Efterfølgende optag af leverandører

DIS er åben for optag af egnede leverandører i hele systemets levetid, også efter udbuddets afslutning. Hvis en leverandør lever op til de stillede egnethedskrav har leverandøren, i hele systemets levetid, fri adgang til at blive optaget i systemet. Anmodning om optagelse sker, ved at ansøgerne går ind på https://www.ethics.dk/ethics/eo#/f42ca169-a5ba-4ca3-9e61-92d7f28556db/publicMaterial og herefter ansøger om optagelse via selve systemet. Der skal i forbindelse med ansøgning om optagelse afleveres udfyldt ESPD og Bilag 1- Krav til databehandler (som findes i systemet) samt dokumentation for de oplysninger, der er afgivet i ESPD-dokumentet (hvilket for danske tilbudsgivere vil sige en serviceattest).

3) Omkostninger / forpligtelser som leverandør på DIS:

Det er gratis for leverandørerne at være optaget på DIS, og det er frit for leverandøren, om denne ønsker at forblive leverandør på DIS i hele systemets levetid, eller om leverandøren på et tidspunkt ønsker at træde ud af systemet. Såfremt en leverandør i løbet af systemets levetid ikke længere lever op til egnethedskravene eller bliver omfattet af en udelukkelsesgrund, vil leverandøren blive udelukket af systemet. I så fald vil det være muligt for leverandøren at anmode om genoptagelse på systemet, når leverandøren igen lever op til egnethedskravene eller ikke længere er omfattet af den pågældende udelukkelsesgrund.

Leverandøren er altid forpligtet til at levere et opdateret ESPD-dokument og/eller fornyet dokumentation på ordregivers anmodning.

4) Hvordan foretager man konkrete indkøb gennem DIS?

Ordregiver vil, når et konkret indkøb skal foretages via DIS, afholde et miniudbud for alle de leverandører, der er optaget i den kategori, som ordregiver ønsker at handle inden for. Når man som leverandør er optaget i DIS vil man få besked hver gang, der oprettes et miniudbud inden for en af de kategorier, man er optaget i. Disse miniudbud har man som leverandør mulighed for at byde på gennem systemet, og hvis man er den leverandør, der har afgivet det bedste tilbud i henhold til det eller de tildelingskriterier, der er beskrevet i forbindelse med miniudbuddet, vil man få tildelt ordren.

Alle processer foregår elektronisk og gennem udbudssystemet Ethics.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation. Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til Klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt. Angår klagen overtrædelser af tilbudsloveneller udbudslovens § § 191 og 192, regnes klagefristen på 45 kalenderdage fra dagen efter ordregiverensunderretning om tildelingsbeslutningen. Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, IIIog § § 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til Klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverensunderretning om tildelingsbeslutningen.

Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til Klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

Klager over en ordregivers beslutning om at videreføre en kontrakt (udbudslovens § 185, stk. 2) skal indgives til Klagenævnet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har offentliggjort sin beslutning (udbudslovens § 185, stk. 2, 3. pkt.). Har ordregiveren fulgt proceduren i lov om Klagenævnet for Udbud § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse være indgivet til Klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
05/07/2018

Send til en kollega

0.065