23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 135-307138
Offentliggjort
17.07.2018
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

European Environment Agency

Opdateringer

Rettelse
(22.09.2018)

IV.2.2)
Placering af det tekst, der skal ændres:Frist for modtagelse af bud eller anmodninger om deltagelse
I stedet for:
Dato: 24-09-2018
Time: 14:00
Læses:
Dato: 02-10-2018
Time: 14:00

IV.2.7)
Placering af det tekst, der skal ændres:Betingelser for åbning af bud
I stedet for:
Dato: 26-09-2018
Time: 10:00
Læses:
Dato: 04-10-2018
Time: 10:00

Rettelse
(22.09.2018)

IV.2.2)
Placing the text to be modified:Time limit for receipt of tenders or requests to participate
instead of:
Date: 24-09-2018
Time: 14:00
Read:
Date: 02-10-2018
Time: 14:00

IV.2.7)
Placing the text to be modified:Conditions for opening of tenders
instead of:
Date: 26-09-2018
Time: 10:00
Read:
Date: 04-10-2018
Time: 10:00

Rettelse
(22.09.2018)

IV.2.2)
Placing the text to be modified:Tidsfristen för mottagande av anbud eller ansökan om att delta
instead of:
Datum: 24-09-2018
Time: 14:00
Read:
Datum: 02-10-2018
Time: 14:00

IV.2.7)
Placing the text to be modified:Villkor för anbudsöppning
instead of:
Datum: 26-09-2018
Time: 10:00
Read:
Datum: 04-10-2018
Time: 10:00

Copernicus-landovervågningstjenester — arealdækkekarakteristika i høj opløsning for referenceåret 2018


European Environment Agency

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Det Europæiske Miljøagentur
Kongens Nytorv 6
Copenhagen
1050
Danmark
Kontaktperson: Karoline Rygaard
Telefon: +45 33367220
E-mail: procurement@eea.europa.eu
Fax: +45 33367199
NUTS-kode: DK011

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.eea.europa.eu/

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=3865
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=3865
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Europæisk institution/agentur eller international organisation
I.5) Hovedaktivitet
Miljø

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Copernicus-landovervågningstjenester — arealdækkekarakteristika i høj opløsning for referenceåret 2018

Sagsnr.: EEA/IDM/R0/18/009
II.1.2) Hoved-CPV-kode
72300000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Dette udbud har til hensigt at etablere en tjenesteydelseskontrakt(er) med (en) økonomisk aktør(er), der omfatter opdatering og produktion af 4 eksisterende højopløsningslag med nogle ændringer (hovedsagligt nye eller modificerede ændringsprodukter) til referenceåret 2018 og ændringsprodukter til perioden 2015-2018.

Dette udbud er opdelt i 4 partier:

— parti 1: Uigennemtrængelig 2018, uigennemtrængelig ændring 2015-2018 og opbygget 2018

— parti 2: skovprodukter: kronetagsdækning og primære bladtype og ændringsprodukter, såvel som skovtypeprodukter

— parti 3: græsområder og ændring af græsområder

— parti 4: vand og fugtighed.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 5 650 000.00 EUR
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på maksimalt antal delkontrakter: 4
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Uigennemtrængelig 2018, uigennemtrængelig ændring 2015-2018 og opbygget 2018

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90700000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011
Hovedudførelsessted:

Alle tjenester skal hovedsagligt udføres ved den fremtidige kontrahents egne lokaler, med lejlighedsvise møde ved EEA's lokaler i København eller ved andre steder til Copernicus ad hoc-møder.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Dette parti dækker produktion af 3 hovedprodukter:

1) fortsættelsen af den eksisterende uigennemtrængelighedsstatusprodukter for referenceåret 2018, men med en rumlig opløsning fra 20 m til (nu) 10 m

2) fortsættelse af de eksisterende uigennemtrængelighedsændringsprodukter for 2015-2018 (på 20 m)

3) opbygning af et komponentstatuslag for 2018 med en rumlig opløsning på 10 m.

Højopløsningslaget for uigennemtrængelighed har den længste eksisterende tidsserie for alle højopløsningslag og daterer tilbage til et 2006-, 2009-, 2012- og 2015-produkt og beslægtede ændringsprodukter. Produktionsmetoden og workflowet er efterhånden relativt stabil, men 2 betydelige ændringer sammenlignet med tidligere produkter introduceres:

1) uigennemtrængelighedsstatuslaget for 2018 vil forbedre den rumlige opløsning fra 20 m x 20 m pixelstørrelse til 10 m x 10 m pixelstørrelse på linje med de teknologiske udviklinger og forbedringer

2) for at levere merværdi vil et harmoniseret opbygget produkt inkluderes, der blev udviklet af Europa-Kommissionen's fælles forskningscenter (JRC) som en del af det europæiske bebyggelseskort, der vil være baseret på Sentinel-2 billeder og vil være fuldt ud harmoniseret med uigennemtrængeligheskomponentet i samme 10 m x 10 m rumlige opløsning.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1 750 000.00 EUR
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: ja
Projektets identifikation:

Copernicus — Europa-Parlamentet og Rådets forordning (EU) nr. 377/2014 (EUT L 122, 24.4.2014, side 44) af 3.4.2014.

II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

skovprodukter: kronetagsdækning og dominant bladtype og ændringsprodukter, såvel som skovtypeprodukter.

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90700000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011
Hovedudførelsessted:

Alle tjenester skal hovedsagligt udføres ved den fremtidige kontrahents egne lokaler, med lejlighedsvise møde ved EEA's lokaler i København eller ved andre steder til Copernicus ad hoc-møder.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Dette parti dækker anden opdatering af skov-højopløsningslaget og følger for det meste den etablerede produktionsworkflow og -metode til at beregne en primær krontagsdækning og dominant bladtypeprodukt for referenceåret 2018. Beregnede "skov"-produkter omfattes også på samme vis som tidligere produkter. Hovedændringerne i forhold til de tidligere skov-højopløsningslag er:

1) en forøgelse af den rumlige opløsning til 10 m x 10 m for statuslagene på linje med de andre højopløsningslag

2) en forenkling af ændringsprodukterne på grundlag af erfaringer fra de første (2012-2015) skovændringsprodukter.

For at tillade ændringsprodukter for hele den tilgængelige tidsserie, implementeres disse forenklinger både for 2012-2015 (på grundlag af de eksisterende 2012-2015 ændringsprodukter) og for 2015-2018.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1 600 000.00 EUR
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: ja
Projektets identifikation:

Copernicus – Europa-Parlamentet og Rådets forordning (EU) nr. 377/2014 af 3.4.2014 (EUT L 122, 24.4.2014, side 44).

II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

græsområder og ændring af græsområder

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90700000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011
Hovedudførelsessted:

Alle tjenester skal hovedsagligt udføres ved den fremtidige kontrahents egne lokaler, med lejlighedsvise møde ved EEA's lokaler i København eller ved andre steder til Copernicus ad hoc-møder.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Partiet dækker fremstillingen af en opdatering af græsarealproduktet for 2015 og et første ændringsprodukt for græsarealer. Den rumlige opløsning til statuslag vil øges til 10 m x 10 m på linje med andre partier.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1 600 000.00 EUR
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i dage: 24
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: ja
Projektets identifikation:

Copernicus – Europa-Parlamentet og Rådets forordning (EU) nr. 377/2014 af 3.4.2014 (EUT L 122, 24.4.2014, side 44).

II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

vand og fugtighed

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
90700000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011
Hovedudførelsessted:

Alle tjenester skal hovedsagligt udføres ved den fremtidige kontrahents egne lokaler, med lejlighedsvise møde ved EEA's lokaler i København eller ved andre steder til Copernicus ad hoc-møder.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Dette parti dækker fremstillingen af en "rullende arkiv"-type opdatering af 2015's vand og fugtigheds grundlinjeprodukt. Opdateringstypen er anderledes i forhold til de andre partier, da vand og fugtighed-produktet fundamentalt set kortlægger hyppigheden af forekomsten af fugtighed og vandtilstande i en længere periode på 7 år (med 4 årstidsmålinger pr. år). På linje med de andre partier skifter opdateringen af vand og fugtighed-produktet for referenceåret 2018 til et 10 m x 10 m rumlig opløsning for vand og fugtighed-produktet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 700 000.00 EUR
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: ja
Projektets identifikation:

Copernicus – Europa-Parlamentet og Rådets forordning (EU) nr. 377/2014 af 3.4.2014 (EUT L 122, 24.4.2014, side 44).

II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Jævnfør afsnit 2.2.1 og 2.2.2.1 i udbudsmaterialet.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 24/09/2018
Tidspunkt: 14:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Bulgarsk, Tjekkisk, Dansk, Tysk, Græsk, Engelsk, Spansk, Estisk, Finsk, Fransk, Irsk, Kroatisk, Ungarsk, Italiensk, Litauisk, Lettisk, Maltesisk, Nederlandsk, Polsk, Portugisisk, Rumænsk, Slovakisk, Slovensk, Svensk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 26/09/2018
Tidspunkt: 10:00
Sted:

Det Europæiske Miljøagenturs lokaler på Kongens Nytorv 6, 1050 Copenhagen K, Danmark.

Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Tilbudsgivernes repræsentanter (1 pr. tilbudsgiver) kan deltage i åbningen. De bedes meddele EEA's indkøbstjeneste i forvejen og senest d. 24.9.2018 pr. e-mail til procurement@eea.europa.eu

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

I de 3 år der følger den oprindelige kontrakts ikrafttrædelse forbeholder EEA sig retten til at udøve muligheden for at udføre et udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse til nye tjenester med den/de fremtidige partikontrahent(er) i overensstemmelse med afsnit (1)(e) og (4) af artikel 134 i finansforordningens gennemførelsesbestemmelser.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Retten
Rue du Fort Niedergrünewald
Luxembourg
L-2925
Luxembourg
Telefon: +352 4303-1
E-mail: generalcourt.registry@curia.europa.eu
Fax: +352 4303-2100

Internetadresse: http://curia.europa.eu

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Den Europæiske Ombudsmand
1 avenue du Président Robert Schuman
Strasbourg
67001
Frankrig
Telefon: +33 388172313
E-mail: eo@ombudsman.europa.eu
Fax: +33 388179062

Internetadresse: http://www.ombudsman.europa.eu

VI.4.3) Klageprocedure
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Retten
Rue du Fort Niedergrünewald
Luxembourg
L-2925
Luxembourg
Telefon: +352 4303-1
E-mail: generalcourt.registry@curia.europa.eu
Fax: +352 4303-2100

Internetadresse: http://curia.europa.eu

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
05/07/2018

Send til en kollega

0.062