23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 152-348719
Offentliggjort
09.08.2018
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Odense Kommune

Genudbud af AIA, ADK og ITV-anlæg til Odense Kommune


Odense Kommune

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Odense Kommune
35209115
Flakhaven 2
Odense C
5000
Danmark
Kontaktperson: Sanda Huskovic
E-mail: sahus@odense.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/83671514.aspx

Internetadresse for køberprofilen: http://www.odense.dk/

I.1) Navn og adresser
Beredskab Fyn
Åsumvej 35
Odense
5240
Danmark
Kontaktperson: Torben Skovgaard
Telefon: +45 21388386
E-mail: tosko@beredskabfyn.dk
NUTS-kode: DK031

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://beredskabfyn.dk/

I.1) Navn og adresser
LINDØ port of Odense
Kystvejen 100
Munkebo
Danmark
Kontaktperson: Søren Rask
Telefon: +45 61634423
E-mail: sr@lpo.dk
NUTS-kode: DK031

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.lpo.dk/

I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Genudbud af AIA, ADK og ITV-anlæg til Odense Kommune

II.1.2) Hoved-CPV-kode
35121700
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører køb af:

— Automatisk Indbrudsalarmanlæg (AIA),

— Adgangskontrolanlæg (ADK).Internt TV (ITV), som er synonymt med TV-overvågning - TVO, som blandt andet benyttes af brancheforeningen Forsikring og Pension (herefter F&P).

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
32323500
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031
Hovedudførelsessted:

Odense

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører køb af:

— Automatisk Indbrudsalarmanlæg (AIA),

— Adgangskontrolanlæg (ADK).Internt TV (ITV), som er synonymt med TV-overvågning - TVO, som blandt andet benyttes af brancheforeningen Forsikring og Pension (herefter F&P).

Aftale omfatter anskaffelse af nye anlæg (Anlæg) og relaterede dele/komponenter (Komponenter) til service, reparation og vedligeholdelse (samlet kaldet Produkter), samt mulighed for at anskaffe relaterede serviceeftersyn, reparationer, vedligeholdelse samt rådgivning til Ordregivers personale (samlet kaldet Serviceydelser) til Ordregiver.

Snitfladerne til Ordregivers øvrige aftaler fremgår af kravspecifikationen.

For så vidt angår Odense Kommune omfatter rammeaftalen alle enheder, institutioner, forvaltninger mv., som er en del af Odense Kommune. Yderligere information om kommunens organisering kan ses på kommunens hjemmeside www.odense.dk

For nærmere beskrivelse af de udbudte varer, herunder de mindstekrav varerne skal opfylde, henvises til tilbudslisten og kravspecifikationen, samt eventuelle rettelser og besvarelse af spørgsmål.

Den forventede omsætning for rammeaftalen er udregnet på baggrund af tidligere aktivitet og forventede aktivitetsændringer med de forudsætninger, der kendes på udbudstidspunktet. Den forventede omsætning er således ikke bindende for Ordregiver.

Tilsvarende gælder for mængder angivet i tilbudslisten.

Den udbudte rammeaftale har en løbetid på 4 år. Vilkår for opsigelse fremgår af rammeaftalen.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

I forbindelse med udførelse af denne opgave stiller Odense Kommune krav til opfyldelse af arbejdsklausul. Odense Kommune gennemfører udbuddet på vegne af Beredskab Fyn og Odense Havn. Der vil således blive underskrevet 3 selvstændige kontrakter for hver af de 3 Ordregivere.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2018/S 074-163763
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Betegnelse:

Genudbud af AIA, ADK og ITV-anlæg til Odense Kommune

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Meddelelse om annullation:

Odense Kommune skal herved meddele, at vi har været nødt til at annullere udbuddet. Årsagen hertil er, at vi har konstateret, at der i tilbudslisten er fastlagt en ulovlig fremgangsmåde for tilbudsafgivelse.

Af tilbudslisten fremgår således følgende:

"Oplysningerne i de valgfrie (grønne) celler (dog ikke bemærkningsfeltet) vil skulle udfyldes af den vindende tilbudsgiver inden aftaleindgåelse." og

"Tilbudsgivers oplysninger i de frivillige (grønne) felter vil Ikke indgå i Ordregivers evaluering, og Ordregiver vil således heller ikke validere om evt. tilbudte produkter opfylder Ordregivers krav, idet dette dog skal være tilfældet ved aftalestart, men ikke nødvendigvis behøver at være tilfældet ved tilbudsafgivelse. Oplysningerne i de frivillige (grønne) felter, kan således ændres inden aftalestart."

I henhold til den her beskrevne fremgangsmåde har Bravida først fremsendt en tilbudsliste uden produktnavne, herefter en tilbudsliste med visse ukonditionsmæssige produkter og til sidst en tilbudsliste med konditionsmæssige produkter. Det er imidlertid vores vurdering, at den beskrevne fremgangsmåde udgør en form for forhandling om de tilbudte produkter, som ikke lovligt kan ske i et offentligt udbud, og at udbudsmaterialet derfor ikke har kunnet danne baggrund for en lovlig tildeling.

På baggrund heraf vurderer Odense Kommune, at det desværre er nødvendigt at annullere genudbuddet af AIA, ADK og ITV-anlæg og dermed også vores tildelingsbeslutning.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799

Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
07/08/2018

Send til en kollega

0.125