23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 160-367326
Offentliggjort
22.08.2018
Udbudstype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Det Danske Klasselotteri A/S

Vindere

Kontrakt om overtagelse af vedligeholdelse, support og videreudvikling af klasselotteriets spilapplikation og forhandlerapplikation

(22.08.2018)
Commentor A/S
Ejby Industrivej 91
2600 Glostrup

Vedligeholdelse af eksisterende IT-system og mindre udvikling

(06.09.2018)
Commentor A/S
Ejby Industrivej 91
2600 Glostrup

Vedligeholdelse af eksisterende IT-system og mindre udvikling


Det Danske Klasselotteri A/S

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Det Danske Klasselotteri A/S
15976578
Rådhuspladsen 2
København V
1550
Danmark
Kontaktperson: Lone Parsberg
E-mail: lop@klasselotteriet.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.klasselotteriet.dk/

I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Lotterispil

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Vedligeholdelse af eksisterende IT-system og mindre udvikling

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Kontrakten vedrører vedligeholdelse af eksisterende IT-spil-platform, der er udviklet i Delphi og kommunikerer via DCOM, indtil et ny lotterisystem er færdigudviklet til ibrugtagning. Kontrakten omfatter endvidere mindre udviklingsopgaver i Delphi for at kunne opretholde lotterisystemet samt i forbindelse med overgangen til og etablering af grænseflader til et nyt system. Der er tale om såvel servicering af produktions- som testmiljø samt vidensdeling for at kunne opretholde et ordentligt serviceniveau.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 1 285 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

Rådhuspladsen 2, 1550 Købbenhavn V.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Kontrakten omfatter indkøb af serviceydelser for vedligeholdelse af eksisterende IT-systemer til håndtering af lotterivirksomhed.

Kontrakten omfatter følgende:

— Vedligeholdelse af miljøer og servere på lotterisystemet, der er en Delphi baseret applikation (produktion og test),

— Vedligeholdelse af miljøer og servere på POS forhandlersystem, der er Java baseret (produktion og test),

— Gennemførelse af fejlrettelser og afgrænset nyudvikling af systemet for at opretholde lotterisystemet i kontraktperioden,

— Opdatering og vedligeholdelse af dokumentation.

Kontrakten indgås for en periode på maksimalt 3 år, indtil der er udviklet og forberedt en ny platform for spilafvikling klar til ibrugtagning, som herefter vil skulle dækkes af aftale om service og vedligeholdelse.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Samarbejdsorganisation / Vægtning: 20
Kvalitetskriterium - Navn: Service og fleksibilitet i løsningen / Vægtning: 30
Pris - Vægtning: 50
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende i tilfældene anført nedenfor
  • Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Forklaring:

Forud for iværksættelse af tilbudsindhentningen foretog Det Danske Klasselotteri en vurdering af kontraktværdien. Vurderingen blev foretaget på baggrund af en markedsundersøgelse med indhentelse af prisoplysninger fra 2 leverandører af IT-tjenesteydelser.

Vurderingen viste en forventet gennemsnitlig pris på 500 000 DKK pr. år. På baggrund af dette prisleje sammenholdt med, at vedligeholdelsesaftalen forventes at have en løbetid på 2-3 år, blev kontraktværdien vurderet til at ligge under tærskelværdien for tjenesteydelseskontrakter i udbudsloven.

Det er Det Danske Klasselotteri’s vurdering, at kontrakten ikke er omfattet af udbudslovens afsnit II eller III, idet Det Danske Klasselotteri forud for iværksættelse af tilbudsindhentningen har foretaget en fyldestgørende vurdering af kontraktværdien, som har vist, at kontraktværdien ligger under tærskelværdien i udbudsloven, da priserne i markedsundersøgelsen lå under tærskelværdien.

På den baggrund blev kontrakten derfor vurderet til ikke at være omfattet af reglerne i udbudslovens afsnit II eller III, og derfor ikke udbudspligtig. Det Danske Klasselotteri iværksatte derfor en tilbudsindhentning efter udbudslovens § 193, med indhentelse af 2 tilbud. I forbindelse med tilbudsindhentningen har Det Danske Klasselotteri modtaget tilbud. Den indkomne pris er på 1 285 000 DKK, hvilket bekræfter den vurdering af kontraktværdien, som Det Danske Klasselotteri foretog forud for iværksættelsen af tilbudsindhentningen.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

Betegnelse:

Kontrakt om overtagelse af vedligeholdelse, support og videreudvikling af klasselotteriets spilapplikation og forhandlerapplikation

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
20/08/2018
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Commentor A/S
31873932
Ejby Industrivej 91
Glostrup
2600
Danmark
NUTS-kode: DK
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 1 285 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: www.erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I tilfælde hvor ordregiveren forud for en kontraktindgåelse har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, hvoraf det fremgår, at ordregiveren agter at indgå kontrakt med en bestemt virksomhed, og denne bekendtgørelse indeholder en begrundelse for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, og når kontrakten ikke er indgået inden udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, skal klage i forbindelse med ordregiverens beslutning om, at ordregiveren har til hensigt at indgå kontrakt med en bestemt virksomhed, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden udløbet af 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
21/08/2018

Send til en kollega

0.047