23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 170-387353
Offentliggjort
05.09.2018
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Rigspolitiet

Kontrakt om udvikling, support og videreudvikling af IAM-løsning til Rigspolitiet


Rigspolitiet

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Rigspolitiet
17143611
Polititorvet 14
København V
1780
Danmark
Kontaktperson: Andreas Philip Heide
E-mail: AHE020@POLITI.DK
NUTS-kode: DK0

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.politi.dk

I.2) Information om fælles indkøb
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Offentlig orden og sikkerhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Kontrakt om udvikling, support og videreudvikling af IAM-løsning til Rigspolitiet

Sagsnr.: 2018-3310-124
II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Rigspolitiet ønsker at anskaffe en løsning, der kan understøtte brugeradm. opgaver i dansk politi. Løsningen skal understøtte brugeradgange til lige præcis de data og systemer, som tidspunkt og stilling berettiger samt sikre overholdelse af forretningspolitikker og -regler. Den udbudte kontrakt omfatter udvikling, vedligeholdelse, support og videreudvikling af en IAM-løsning, jf. pkt. II.2.4).

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72200000
72212517
72227000
72230000
72253000
72261000
72263000
72265000
72267100
72268000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

I. Baggrund og formål:

Ordregiver ønsker en erstatning for ordregivers eksisterende brugeradministrationssystemer og at øge anvendelse af automatiserede processer. Ordregiver ønsker en løsning, der kan anvendes til sikkert, effektivt og fleksibelt at understøtte brugeres adgang til data og systemer på tværs af dansk politi.

Ordregiver ønsker ved implementering af en ny brugeradministrationsløsning i dansk politi, at de ca. 15 000 ansatte i dansk politi, fordelt på 14 politikredse, herunder Færøerne og Grønland og 5 enheder i Rigspolitiet og SØIK, automatisk understøttes i relation til brugeradministration, samtidig med at løsningen understøtter det øgede fokus på compliance og governance hos dansk politi.

Ordregiver benytter i dag (i) FIM (Microsoft Forefront Identity Manager) til provisionering af identiteter, der skal have adgang til politiets systemer og applikationer, (ii) CEBRA (Central Brugeradministration, politiets eksisterende brugeradministrationssystem), et egenudviklet system, der kan give overblik over roller/rettigheder, (iii) FastPass, der er et system til at håndtere passwordskift, passwordsynkronisering og simplified log in og (iv) en standardløsning til privilegeret brugerstyring (PIM). Ordregiver ønsker med løsningen en konsolidering af førnævnte løsninger.

Der håndteres årligt mere end 25 000 sager i forbindelse med brugeradministration. Løsningen skal på sigt integreres til alle væsentlige systemer i dansk politi, men skal under den udbudte kontrakt specifikt integreres til Active Directory, SAP HR, Exchange og Windows fileshares.

Vedligeholdelse, inkl. 3rd line support, indgår i den udbudte kontrakt. Ordregiver forestår driftsafvikling af løsningen.

II. Ydelser:

Kontrakten omfatter følgende hovedydelser, som vil blive uddybet nærmere i udbudsmaterialet:

A. Udvikling og integrering af løsningen, samt udfasning af eksisterende løsninger:

Leverandøren skal udvikle og integrere løsningen med fokus på høj kvalitet og sikkerhed. Løsningen vil blive udviklet på baggrund af en standardløsning for derved at begrænse omfanget af kundespecifikt udviklingsarbejde. Udvikling, integration og udfasning af opgaven vil omfatte en kompleks projektstyring og involvere samarbejde med mange interne (dansk politis interne brugere) og eksterne parter (eksempelvis forsikringsselskaber og Kriminalforsorgen). Udvikling, integrering og udfasning vil omfatte:

1) Udvikling af en løsning med følgende komponenter:

— (a) Standard connector til bl.a.: Microsoft AD, RacF, Oracle, SAP, Fil-Service, PowerShell og Web-Service;

— (b) Identitets provisionering;

— (c) Rollestyring;

— (d) Governance;

— (e) Rapport-værktøj;

— (f) Password synkronisering;

— (g) Password Self Service;

— (h) Priviliged Account Management / Shared Account Management;

— (i) Håndtering af SSO løsninger.

2) Udvikling af integrationer til Kundens andre systemer, fx HR SAP, og til løsningens brugergrænseflader;

3) Uddannelse af og vidensoverdragelse til Kunden;

4) Udfasning af Kundens eksisterende brugeradministrationsløsninger, fx CEBRA.

B. Vedligehold og support:

- Leverandøren skal levere vedligeholdelse og support af løsningen, herunder Early Life support. Dette vil bl.a. omfatte opdatering af programmel, overholdelse af sikkerhedskrav mv. Leverandøren skal varetage den daglige support bestående af 3. level support, herunder Early Life support i forbindelse med overtagelsen. 1. og 2. level support varetages af ordregiver selv i andet regi.

C. Videreudvikling:

- Leverandøren skal løbende og i takt med den teknologiske udvikling videreudvikle løsningen bl.a. som følge af ændrede og nye lovgivningskrav, nye sikkerhedskrav samt ændrede og nye krav til behandling af persondata og ændringer i trusselsbilledet.

D. Konsulent- og ophørsydelser bistand:

- Leverandøren skal til levere konsulentydelser, herunder uddannelse, samt ophørsydelser ved ophør, herunder ved hjemtagelse eller overdragelse til en ny leverandør.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 50
Kvalitetskriterium - Navn: Leveringssikkerhed / Vægtning: 20
Pris - Vægtning: 30
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

I relation til punkt II.2.6 bemærkes, at beløbet udgør et skøn over den forventede kontraktsum for kontraktens fulde løbetid. Skønnet er baseret på tidligere gennemført markedsafdækning.

I relation til punkt II.1.6 bemærkes, at kontrakten ikke er opdelt i delkontrakter, idet ordregiver har vurderet, at der kan opnås økonomiske fordele ved ikke at opdele kontrakten.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Begrænset udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2018/S 121-275716
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Kontrakt om udvikling, support og videreudvikling af IAM-løsning til Rigspolitiet

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Ordregiver har konstateret, at det udsendte udbudsmateriale ikke fuldt ud dækker ordregivers forretningsmæssige behov, bl.a. som følge af fejl i datamodellen i kravspecifikationen samt øvrige uhensigtsmæssigheder i materialet. Det er derfor ikke muligt på baggrund af det udsendte udbudsmateriale at tildele en kontrakt, som opfylder ordregivers forretningsbehov, hvorfor nærværende udbud annulleres.

Ordregiver vil tilrette udbudsmaterialet men henblik på et fornyet udbud. Ordregiver forventer, at et fornyet udbud vil blive offentliggjort i løbet af september 2018.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
04/09/2018

Send til en kollega

0.047