Fakta om udbudet
Udbyder
Rigspolitiet v/Koncern IT
Udbud af kontrakt om vedligeholdelse, support og videreudvikling af Rigspolitiets Sirene II system
Rigspolitiet v/Koncern IT
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
17143611
Landlystvej 34
Hvidovre
2650
Danmark
Kontaktperson: Andreas Philip Heide
E-mail: ahe020@politi.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.politi.dk
Del II: Genstand
Udbud af kontrakt om vedligeholdelse, support og videreudvikling af Rigspolitiets Sirene II system
Kontrakten vedrører support, vedligeholdelse og videreudvikling af Rigspolitiets Sirene II system.
Rigspolitiets Sirene II system er et specialudviklet sagsbehandlingssystem, som Rigspolitiet anvender til opdatering i SIS (Schengen Information System), og til styring og kontrol af nationale efterlysninger i SIS og til udveksling af supplerende oplysninger med andre landes Sirene-kontorer. Brugerne af Rigspolitiets Sirene II system har mulighed for at se sagers prioritet, bearbejde sager og styre sagerne i et workflow.
Fortsættes i punkt II.2.4)
Fortsat fra punkt II.1.4).
SIS består af en central database (CS-SIS), som er til rådighed for Schengen-landenes nationale myndigheder. Nogle af landene har en national kopi af CS-SIS. Danmark har ikke en national kopi og laver derfor opslag direkte i CS-SIS. I Danmark er det politiet, SKAT, Udenrigsministeriet og Udlændinge- og Integrations Ministeriet, der kan lave opslag i CS-SIS.
CS-SIS databasen indeholder dog kun de oplysninger, der er nødvendige for at identificere en person eller genstand og træffe nødvendige foranstaltninger. Sirene er den struktur, der er etableret for at udveksle supplerende oplysninger. Hver medlemsstat skal i henhold til SIS II-retsgrundlaget oprette et nationalt Sirenekontor.
Det danske Sirene II system, har grænseflader til CS-SIS databasen foruden nationale danske registre. Desuden udveksles oplysninger bilateralt med tilsvarende Sirenesystemer i andre lande.
Sirene II baserer sig på en række standardplatforme, og der indgår forskelligt standardprogrammel i løsningen.
Rigspolitiet varetager selv drift og brugersupport af Sirene II systemet.
Option på 24/7/365 Support, jf. Kontraktens bilag 18.
Rigspolitiet har desuden ret til at forlænge aftalen på uændrede vilkår med 2 gange 1 år.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Udbud af kontrakt om vedligeholdelse, support og videreudvikling af Rigspolitiets Sirene II system
29973334
Nørgaardsvej 32
Kgs. Lyngby
2800
Danmark
Telefon: +45 23373657
E-mail: allan.lundgaard.hamilton@visma.com
NUTS-kode: DK0
Del VI: Supplerende oplysninger
Deltagelse i udbuddet er foregået elektronisk via ordregivers anvendte elektroniske udbudssystem EU-Supply.
Kontraktens samlede værdi som angivet i punkt II.1.7) og punkt V.2.4) er udtryk for den vindende tilbudsgivers samlede evalueringstekniske pris og baseret på anvendelse af forlængelsesoptionerne på 2 gange 1 år.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf.lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens §2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes påwww.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk