23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 200-453475
Offentliggjort
17.10.2018
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

European Environment Agency

Levering af it-rådgivningstjenester til Det Europæiske Miljøagentur (EEA) inden for avancerede infrastrukturfunktioner og support på første niveau til Microsoft-infrastruktur (2 partier)


European Environment Agency

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Det Europæiske Miljøagentur
Kongens Nytorv 6
Copenhagen K
1050
Danmark
Kontaktperson: Corina Samson
E-mail: procurement@eea.europa.eu
NUTS-kode: DK011

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.eea.europa.eu

Internetadresse for køberprofilen: https://www.eea.europa.eu/about-us/tenders

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=4105
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Europæisk institution/agentur eller international organisation
I.5) Hovedaktivitet
Miljø

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Levering af it-rådgivningstjenester til Det Europæiske Miljøagentur (EEA) inden for avancerede infrastrukturfunktioner og support på første niveau til Microsoft-infrastruktur (2 partier)

Sagsnr.: EEA/DIS/18/012
II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

EEA søger at indgå rammetjenesteydelseskontrakter med tjenesteydere af it-rådgivning inden for avancerede infrastrukturfunktioner og support på første niveau til Microsoft-infrastruktur. Udbuddet er opdelt i 2 (to) partier.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 1 850 000.00 EUR
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
Der kan afgives bud på maksimalt antal delkontrakter: 2
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Avancerede infrastrukturfunktioner

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: 00
NUTS-kode: DK011
Hovedudførelsessted:

Arbejdet skal udføres i kontrahentens lokaler (eksternt) eller i Det Europæiske Miljøagenturs lokaler i København (internt). Der kan blive behov for rejser til andre steder på ad hoc-basis.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Under dette parti skal den kommende kontrahent levere avancerede infrastrukturfunktioner, primært i forbindelse med administration af Linux-system, f.eks.

— Avanceret systemadministration og implementering i et virtualiseret miljø med høj tilgængelighed

— Sikkerhedsforanstaltninger såsom systemopdateringer, forebyggelse af indtrængen og backup/genopretning

— Evaluering af sikkerhedsprocedure og forbedringer

— CMS-, relations- og NoSQL-databaseforvaltning

— Netværksforvaltning, -design og -optimering

— Forvaltning af applikationer installeret med Docker.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 1 250 000.00 EUR
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i dage: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Den eller de valgte tilbudsgivere vil blive tildelt en rammetjenesteydelseskontrakt for en indledende periode på 12 (tolv) måneder regnet fra datoen for underskrivelse, med mulighed for højst 2 forlængelser, den første for en periode på 12 (tolv) måneder, og den anden for 24 (fireogtyve) måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Support på første niveau til Microsoft-infrastruktur

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: 00
NUTS-kode: DK011
Hovedudførelsessted:

Arbejdet skal udføres i EEA's lokaler i København (internt) og undertiden i kontrahentens lokaler (eksternt). Der kan blive behov for rejser til andre steder på ad hoc-basis.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Under dette parti vil kontrahenten blive anmodet om levering af support på første niveau til Microsoft-infrastruktur, f.eks.:

— Udførelse af helpdesktjenester støttet af et forespørgselssystem med personlig eller ekstern betjening

— Pc-styring og -brugeradministration overvejende i et Windows-baseret miljø

— Administration og konfiguration af pc'er med Windows 7 og 10, som bruger forskellige softwareredskaber

— Patchstyring og systemopdateringer af pc'er med henblik på at opretholde sikkerhed og privatlivets fred

— Forvaltning og installering af printere, scannere og andet periferiudstyr

— Levering af teknisk support til videokonferencer og webinarer

— Support relateret til netværk, server, database og andre infrastrukturopgaver

— Levering af it-undervisning til EEA-ansatte angående den software, som anvendes af EEA, navnlig i MS Office og Windows.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 600 000.00 EUR
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i dage: 48
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Den eller de valgte tilbudsgivere vil blive tildelt en rammetjenesteydelseskontrakt for en indledende periode på 12 (tolv) måneder regnet fra datoen for underskrivelse, med mulighed for højst 2 forlængelser, den første for en periode på 12 (tolv) måneder, og den anden for 24 (fireogtyve) måneder.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Som anført i afsnit 2.2.2.1 i udbudsmaterialet.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Udvælgelseskriterier som angivet i udbudsmaterialet
III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med flere aktører
Højeste antal påtænkte deltagere i rammeaftalen: 3
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 16/11/2018
Tidspunkt: 14:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Bulgarsk, Tjekkisk, Dansk, Tysk, Græsk, Engelsk, Spansk, Estisk, Finsk, Fransk, Irsk, Kroatisk, Ungarsk, Italiensk, Litauisk, Lettisk, Maltesisk, Nederlandsk, Polsk, Portugisisk, Rumænsk, Slovakisk, Slovensk, Svensk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 19/11/2018
Tidspunkt: 10:00
Sted:

Det Europæiske Miljøagenturs lokaler på Kongens Nytorv 6, 1050 Copenhagen K, DANMARK

Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Tilbudsgivernes repræsentanter (1 pr. tilbudsgiver) kan deltage i åbningen. De bedes meddele EEA's indkøbstjeneste i forvejen og senest d. 18.11.2018 pr. e-mail til procurement@eea.europa.eu.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
VI.3) Yderligere oplysninger:

Tilbudsgivere kan downloade udbudsmaterialet og alle yderligere oplysninger fra »e-tendering«-webstedet: https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=4105. Webstedet opdateres regelmæssigt, og det er tilbudsgiverens ansvar at kontrollere, om der sker opdateringer eller ændringer i udbudsperioden.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Retten
Rue du Fort Niedergrünewald
Luxembourg
L-2925
Luxembourg
Telefon: +352 4303-1
E-mail: generalcourt.registry@curia.europa.eu
Fax: +352 4303-2100

Internetadresse: http://curia.europa.eu

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Den Europæiske Ombudsmand
1 Avenue du Président Robert Schuman
Strasbourg
67001
Frankrig
Telefon: +33 388172313
E-mail: eo@ombudsman.europa.eu
Fax: +33 388179062

Internetadresse: http://www.ombudsman.europa.eu

VI.4.3) Klageprocedure
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Retten
Rue du Fort Niedergrünewald
Luxembourg
L-2925
Luxembourg
Telefon: +352 4303-1
E-mail: generalcourt.registry@curia.europa.eu
Fax: +352 4303-2100

Internetadresse: http://curia.europa.eu

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
05/10/2018

Send til en kollega

0.11