23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 200-455304
Offentliggjort
17.10.2018
Udbudstype
Annullering

Udbyder

I/S Amager Ressourcecenter

Leje og vask af arbejdstøj mm til I/S Amager Ressourcecenter


I/S Amager Ressourcecenter

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
I/S Amager Ressourcecenter
Vindmøllevej 6
København S.
2300
Danmark
Kontaktperson: Stine Ørbæk Møgelberg
Telefon: +45 32689300
E-mail: stm@a-r-c.dk
NUTS-kode: DK011

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.a-r-c.dk/

I.2) Information om fælles indkøb
I.4) Type ordregivende myndighed
Anden type: Fælleskommunalt interessentselskab
I.5) Hovedaktivitet
Miljø

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Leje og vask af arbejdstøj mm til I/S Amager Ressourcecenter

II.1.2) Hoved-CPV-kode
76211100
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Dette udbud omfatter leje, administration, vask, vedligehold, kontrol, levering og afhentning mm af arbejdstøj til ca. 100 medarbejdere på I/S Amager Ressourcecenter, fordelt på 18-19 adresser i henholdsvis Dragør, Frederiksberg, Hvidovre, København og Tårnby kommune. Herudover indgår også viskestykker og håndklæder i opgaven.

ARC har desuden indkøbt arbejdstøj til ca. 25 medarbejdere (skraldemænd) i ARC Indsamling, dette arbejdstøj skal indgå i en vaskeordning hos leverandøren.

Antallet af beklædningsdele og beklædningstyper er angivet i kravspecifikation og er ARCs bedste skøn på nuværende tidspunkt. Der gives ingen garanti for minimumslevering og Leverandøren skal kunne tåle, at der indkøbes både flere og færre end det angivne antal.

Krav til arbejdstøjet mm samt ydelser forbundet hertil er nærmere beskrevet i kravspecifikationen og tilbudslisten.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
98310000
98311000
98311200
18110000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Dette udbud omfatter leje, administration, vask, vedligehold, kontrol, levering og afhentning mm af arbejdstøj til ca. 100 medarbejdere på I/S Amager Ressourcecenter, fordelt på 18-19 adresser i henholdsvis Dragør, Frederiksberg, Hvidovre, København og Tårnby kommune. Herudover indgår også viskestykker og håndklæder i opgaven.

ARC har desuden indkøbt arbejdstøj til ca. 25 medarbejdere (skraldemænd) i ARC Indsamling, dette arbejdstøj skal indgå i en vaskeordning hos leverandøren.

Antallet af beklædningsdele og beklædningstyper er angivet i kravspecifikation og er ARCs bedste skøn på nuværende tidspunkt. Der gives ingen garanti for minimumslevering og Leverandøren skal kunne tåle, at der indkøbes både flere og færre end det angivne antal.

Krav til arbejdstøjet mm samt ydelser forbundet hertil er nærmere beskrevet i kravspecifikationen og tilbudslisten.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 50
Kvalitetskriterium - Navn: Leveringstid på primær levering / Vægtning: 10
Pris - Vægtning: 40
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

ARC har valgt ikke at opdele opgaven, jf. Udbudslovens § 49, da det af hensyn til ARCs administration af opgaven, og for at minimere grænsefladeproblematikker, er mest hensigtsmæssigt at opgaven udføres af én og samme leverandør.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2018/S 183-414242
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Betegnelse:

Leje og vask af arbejdstøj mm til I/S Amager Ressourcecenter

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

I forbindelse med udbuddet vedrørende leje og vask af arbejdstøj mm til I/S Amager Ressourcecenter, bekendtgørelse nr. 2018/S 183-414242, har ARC ved en nærmere gennemgang af udbudsmaterialet konstateret en uhensigtsmæssighed i materialet, der desværre har resulteret i, at ARC ser sig nødsaget til at annullere udbuddet.

ARC kan imidlertid oplyse, at kontrakten om leje og vask af arbejdstøj mm til I/S Amager Ressource-center vil blive udbudt på ny.

Link til udbudsmaterialet til genudbuddet vil kunne findes på hjemmesiden, når udbuddet er annonceret.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291095
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud (med senere ændringer) gælder følgende klagefrist i relation til gennemførelse af udbud:

Klager over udbud skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt.

Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort, jf lovens § 7, stk. 2, nr. 1.

Senest samtidig med at en klage indgives for Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiver om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf lovens § 3, stk. 1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: http://www.kfst.dk/

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
16/10/2018

Send til en kollega

0.031