Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=222540&B=HOFOR
Anmodning om deltagelse
Addresse
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=222540&B=HOFOR
Udbyder
Hofor A/S
Opdateringer
HOFOR har desværre set sig nødsaget til at aflyse HOFORs udbud på levering af Arbejdsbeklædning.
Årsagen til denne aflysning skyldes, at behovet for ændringer af mindstekrav og summen heraf vil kunne karakteriseres som en ændring af grundlæggende elementer, der ikke kan foretages uden en fornyet udbudsproces.
Levering af Arbejdsbeklædning
Hofor A/S
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Varer
Direktiv 2014/25/EU
Del I: Ordregivende enhed
10073022
Ørestads Boulevard 35
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Lise Dalsgaard Hansen
Telefon: +27 953817
E-mail: lidh@hofor.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.hofor.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/338688
Del II: Genstand
Levering af Arbejdsbeklædning
Udbud af rammeaftale vedrørende arbejdsbeklædning til HOFORs forsyningsselskaber, dvs. vand, spildevand, fjernvarme, bygas, fjernkøling og el.
Der er tale om et udbud med forhandling, hvorfor der først gennemføres en prækvalifikations runde. Det er kun virksomheder som bliver prækvalificeret som vi have mulighed for at afgive tilbud.
Dette udbud omhandler forskellige typer af arbejdsbeklædning til HOFORs forsyningsselskaber, dvs. vand, spildevand, fjernvarme, bygas, fjernkøling og el, hvor medarbejderne dagligt har behov for en eller anden form for arbejdsbeklædning for at kunne udføre deres arbejde.
HOFOR beskæftiger ca. 1 100 medarbejdere, hvoraf ca. 700 medarbejdere dagligt har behov for beklædning.
Beklædningen består bl.a. af: skaljakker, vinterjakker, fleecejakker, termojakker, T-shirts, Polo-T-shirts, sweatshirts, skjorter, strik, benklæder, shorts, overalls, kedeldragter, funktionsundertøj, tilbehør og fluorescerende beklædning inkl. Brandhæmmende produkter (reflekstøj) samt tilkøb af broderi- og transfertrykservice samt oplægning, nedlægning og tilretning af beklædningsdelene til HOFOR.
Sortimentet af beklædning omfatter ca. 80 varenumre.
Mulighed for 2 x1 års forlængelse af rammeaftalen.
HOFOR vil udvælge 3 ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive tilbud.
Såfremt der modtages flere konditionsmæssige ansøgninger end ovenfor, vil HOFOR foretage en udvælgelse blandt disse ansøgere. HOFOR vil på baggrund af reference- listerne udvælge de ansøgere, der har den erfaring, som i størst mulig grad svarer til den udbudte opgave. For ansøgere der baserer sig på andre enheders tekniske og faglige formåen, vil udvælgelse ske på baggrund af samtlige af de referencer der er fremsendt i forbindelse med ansøgningen.
De enkelte referencers konkrete indhold, relevans og sammenlignelighed med den udbudte opgave vil vægte højest, og antallet af referencer vil være sekundært for udvælgelsen.
Mulighed for 2 x1 års forlængelse af rammeaftalen.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
En økonomisk aktør, herunder underleverandører til ansøgere, udelukkes fra deltagelse, hvis denne er omfattet af de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens § § 135-136.
Ansøger baserer sig på andres kapacitet
En ansøger, der ansøger om deltagelse alene, men baserer sig på andres kapacitet fx underleverandører eller koncernforbundne selskaber, skal sikre, at HOFOR modtager ansøgers eget ESPD sammen med et separat ESPD med de relevante oplysninger for hver af de andre enheder, som denne baserer sig på, med de relevante oplysninger, jf. ESPD, del II, afsnit C.
I det omfang ansøgeren baserer sig på andres formåen, skal ansøgningen ledsages af en støtteerklæring eller anden dokumentation, der godtgør, at ansøgeren faktisk har juridisk forpligtende rådighed over den nødvendige økonomiske og finansielle og/eller tekniske og faglige formåen. Eksempel på en sådan støtteerklæring er vedlagt udbudsmaterialet.
Udgør ansøger en gruppe af økonomiske aktører, herunder konsortier og midlertidige sammenslutninger, der deltager i udbudsproceduren sammen, skal der for hver af de deltagende økonomiske aktører udfyldes et separat ESPD med de oplysninger der kræves i ESPD del II-VI.
HOFOR lægger i udvælgelsen af ansøgere vægt på, at ansøger har den tilstrækkelige økonomiske og finansielle kapacitet til at løfte aftalen. Ansøger skal mindst opfylde følgende:
— omsætning inden for aftaleområdet (seneste regnskabsår) udgør minimum 10 000 000 DKK,
— gennemsnitlige soliditetsgrad for de seneste 3 disponible regnskabsår udgør mindst 20%,
— Positiv egenkapital for de seneste 3 disponible regnskabsår.
Hvis ansøger ikke har været etableret i 3 år, skal der oplyses nøgletal for den tid ansøger har været etableret. Mindstekrav vil da kun gælde for den tid, ansøger har været etableret.
For sammenslutninger af virksomheder (fx et konsortium) beregnes sammenslutningens soliditetsgrad og egenkapital som hhv. sammenslutningens samlede egenkapitals værdi i forhold til sammenslutningens samlede aktiver, udregnet i procent og sammenslutningens samlede egenkapital.
Såfremt ansøger baserer sig på andre virksomheders økonomiske formåen, beregner HOFOR ansøgers soliditetsgrad og egenkapital hhv. som ansøgers og disse andre virksomheders samlede egenkapitals værdi i forhold til deres samlede aktiver, udregnet i procent. Og som ansøgers og disse andre virksomheders samlede egenkapital.
HOFOR stiller følgende minimumskrav til tilbudsgivers tekniske og faglige formåen:
— Referencer:
- - Til brug for evalueringen af teknisk og faglig formåen skal ansøger oplyse ansøgerens mest betydelige leverancer på lignende opgaver, der er udført inden for de seneste 3 år, samt vedlægge referenceblade eller lignende bilag, der beskriver og illustrerer referencerne;
- - Ansøger skal påvise mindst 5 referencer over ansøgerens mest betydelige leverancer på lignende projekter inden for levering af arbejdsbeklædning.
— Kvalitetsledelsessystem/miljøledelsessystem/arbejdsmiljøledelsessystem:
- - Ansøger skal have et kvalitetsledelsessystem baseret på ISO 9001:2015 eller tilsvarende;
- - Ansøger skal have et arbejdsmiljøledelsessystem baseret på OHSAS 18001:2008 eller tilsvarende. (Skrives i ESPD´et i afsnit C) i feltet ”miljøledelsesforanstaltninger”);
- - Ansøger skal have et arbejdsmiljøledelsessystem baseret på ISO 14001:2015 eller tilsvarende.
- Dokumentation for ledelsessystemer:
- - Dokumentationen herfor behøver ikke indgå i ansøgningen, men skal fremlægges når HOFOR anmoder herom, jf. pkt. 7.2. i udbudsbetingelserne for at verificere og godkendelse af at kravene til ledelsessystemet er opfyldt. Se endvidere udbudsbetingelserne i pkt. 3.2.2.
Ansøger/tilbudsgiver skal have en erhvervs- og produktansvarsforsikring med en forsikringssum på minimum 5 000 000 DKK pr. skadesbegivenhed.
Jf. rammeaftaleudkast vedlagt i udbudsbetingelserne.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Klage over udbudsproceduren skal indgives til Klagenævnet for Udbud i henhold til § 7 i lovbekendtgørelse nr.593 af 2.6.2016 af lov om Klagenævnet for Udbud, som følger:
Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet inden 20 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis der ved underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet inden 45 dage fra dagen efter offentliggørelsen af ordregiverens bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.
Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet skal klager skriftligt underrette ordregiver om klagensindbringelse for Klagenævnet og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden. Såfremt klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK.
Se mere om indgivelse af klager på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk