23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 212-485114
Offentliggjort
03.11.2018
Udbudstype
Annullering

Udbyder

DR

Udbud af PAM-løsning og implementering


DR

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
DR
62786515
Emil Holms Kanal 20
København C
0999
Danmark
Kontaktperson: Pernille Leth Larsen
Telefon: +45 28543653
E-mail: plar@dr.dk
NUTS-kode: DK011

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.dr.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/81416

I.2) Information om fælles indkøb
I.4) Type ordregivende myndighed
Anden type: Medie Virksomhed
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Medie

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af PAM-løsning og implementering

II.1.2) Hoved-CPV-kode
48781000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

DR ønsker at professionalisere styring og administration af privilegerede IT-brugere og service-/system konti. Herunder udløb, rettigheder, automatiseret udskiftning, tilgang til, kompleksitet, opbevaring samt logning af benyttelse. DR ønsker derfor at indkøbe og indføre en PAM-løsning (Priviledged Access Management) for at højne sikkerheden omkring privilegerede adgange til DR’s IT, samt for at forbedre sikkerhed og sporbarhed ved ekstern privilegeret adgang (Session Recording). Kontrakten omfatter levering og implementering af PAM-løsningen samt 1 eller 3 års service på systemet. Derudover ønsker DR mulighed for at indkøbe ad hoc konsulentbistand. Der forventes et forbrug på ca. 30 timer årligt.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72263000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

DR ønsker at professionalisere styring og administration af privilegerede IT-brugere og service-/system konti. Herunder udløb, rettigheder, automatiseret udskiftning, tilgang til, kompleksitet, opbevaring samt logning af benyttelse. DR ønsker derfor at indkøbe og indføre en PAM-løsning (Priviledged Access Management) for at højne sikkerheden omkring privilegerede adgange til DR’s IT, samt for at forbedre sikkerhed og sporbarhed ved ekstern privilegeret adgang (Session Recording). Kontrakten omfatter levering og implementering af PAM-løsningen samt 1 eller 3 års service på systemet. Derudover ønsker DR mulighed for at indkøbe ad hoc konsulentbistand. Der forventes et forbrug på ca. 30 timer årligt.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Løsning og implementering / Vægtning: 40
Pris - Vægtning: 60
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

3 minimumsoptioner på yderligere implementering samt en minimumsoption på udvidelse af service.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2018/S 166-378090
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Udbud af PAM-løsning og implementering

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

DR annullerer udbudsforretningen på grund af en mangelfuld kravspecifikation. Det har desværre vist sig, at DR’s kravspecifikation ikke har været specificeret korrekt og i sådan en grad, at DR har kunne modtage tilbud, som opfylder DR’s faktiske behov.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: http://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Der er ikke noget mæglingsorgan i Danmark
ingen
Danmark
VI.4.3) Klageprocedure
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
01/11/2018

Send til en kollega

0.047