23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 226-517239
Offentliggjort
23.11.2018
Udbudstype
Konkurrencepræget dialog

Udbyder

Region Midtjylland

Vindere

Etablering af samarbejde og levering af service- og supportydelser

(30.09.2019)
Atea A/S
Lautrupvang 6
2750 Ballerup

Etablering af samarbejde og levering af service- og supportydelser


Region Midtjylland

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Region Midtjylland
29190925
Skottenborg 26
Viborg
8800
Danmark
Kontaktperson: Jacob Prange
Telefon: +45 78414560
E-mail: Jacob.Prange@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.udbud.rm.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/253854

I.1) Navn og adresser
Aarhus Kommune
55133018
Rådhuspladsen 2
Aarhus C
8000
Danmark
E-mail: Jacob.Prange@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.aarhus.dk

I.1) Navn og adresser
Randers Kommune
29189668
Laksetorvet 1
Randers
8900
Danmark
E-mail: jacob.prange@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.randers.dk

I.1) Navn og adresser
Viborg Kommune
29189846
Prinsens Allé 5
Viborg
8800
Danmark
E-mail: jacob.prange@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.viborg.dk

I.1) Navn og adresser
Silkeborg Kommune
29189641
Søvej 1
Silkeborg
8600
Danmark
E-mail: jacob.prange@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.silkeborg.dk

I.1) Navn og adresser
Herning Kommune
29189919
Torvet 5
Herning
7400
Danmark
E-mail: jacob.prange@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.herning.dk

I.1) Navn og adresser
Horsens Kommune
29189889
Rådhustorvet 4
Horsens
8700
Danmark
E-mail: jacob.prange@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.horsens.dk

I.1) Navn og adresser
Skanderborg
29189633
Skanderborg Fælled 1
Skanderborg
8660
Danmark
E-mail: jacob.prange@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.skanderborg.dk

I.1) Navn og adresser
Holstebro Kommune
29189927
Kirkestræde 11
Holstebro
7500
Danmark
E-mail: jacob.prange@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.holstebro.dk

I.1) Navn og adresser
Ringkøbing-Skjern Kommune
29189609
Ved Fjorden 6
Ringkøbing
6950
Danmark
E-mail: jacob.prange@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.rksk.dk

I.1) Navn og adresser
Favrskov Kommune
29189714
Skovvej 20
Hinnerup
8382
Danmark
E-mail: jacob.prange@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.favrskov.dk

I.1) Navn og adresser
Skive Kommune
29189579
Torvegade 10
Skive
7800
Danmark
E-mail: jacob.prange@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.skive.dk

I.1) Navn og adresser
Hedensted Kommune
29189587
Niels Espes Vej 8
Hedensted
8722
Danmark
E-mail: jacob.prange@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.hedensted.dk

I.1) Navn og adresser
Syddjurs Kommune
29189978
Lundbergsvej 2
Ebeltoft
8400
Danmark
E-mail: jacob.prange@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.syddjurs.dk

I.1) Navn og adresser
Ikast-Brande Kommune
29189617
Rådhusstrædet 6
Ikast
7430
Danmark
E-mail: jacob.prange@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.ikast-brande.dk

I.1) Navn og adresser
Norddjurs Kommune
29189986
Torvet 3
Grenå
8500
Danmark
E-mail: jacob.prange@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.norddjurs.dk

I.1) Navn og adresser
Odder Kommune
32264328
Rådhusgade 3
Odder
8300
Danmark
E-mail: jacob.prange@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.odder.dk

I.1) Navn og adresser
Struer Kommune
29189951
Østergade 11-15
Struer
7600
Danmark
E-mail: jacob.prange@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.struer.dk

I.1) Navn og adresser
Lemvig Kommune
29189935
Rådhusgade 2
Lemvig
7620
Danmark
E-mail: jacob.prange@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.lemvig.dk

I.1) Navn og adresser
Samsø Kommune
23795515
Søtofte 10
Samsø
8305
Danmark
E-mail: jacob.prange@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK04

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.samsoe.dk

I.1) Navn og adresser
Odense Kommune
35209115
Flakhaven 2
Odense
5000
Danmark
E-mail: jacob.prange@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK03

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.odense.dk

I.1) Navn og adresser
Vejle Kommune
29189900
Skolegade 1
Vejle
7100
Danmark
E-mail: jacob.prange@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK03

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.vejle.dk

I.1) Navn og adresser
Kolding Kommune
29189897
Akseltorv 1
Kolding
6000
Danmark
E-mail: jacob.prange@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK03

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.kolding.dk

I.1) Navn og adresser
Sønderborg Kommune
29189773
Rådhustorvet 10
Sønderborg
6400
Danmark
E-mail: jacob.prange@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK03

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.sonderborgkommune.dk

I.1) Navn og adresser
Svendborg Kommune
29189730
Ramsherred 5
Svendborg
5700
Danmark
E-mail: jacob.prange@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK03

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.svendborg.dk

I.1) Navn og adresser
Haderslev Kommune
29189757
Gåskærgade 26
Haderslev
6100
Danmark
E-mail: jacob.prange@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK03

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.haderslev.dk

I.1) Navn og adresser
Faaborg-Midtfyn
29188645
Tinghøj Allé 2
Ringe
5750
Danmark
E-mail: jacob.prange@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK03

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.fmk.dk

I.1) Navn og adresser
Fredericia Kommune
69116418
Gothersgade 20
Fredericia
7000
Danmark
E-mail: jacob.prange@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK03

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.fredericia.dk

I.1) Navn og adresser
Varde Kommune
29189811
Bytoften 2
Varde
6800
Danmark
E-mail: jacob.prange@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK03

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.vardekommune.dk

I.1) Navn og adresser
Vejen Kommune
29189838
Rådhuspassagen 3
Vejen
6800
Danmark
E-mail: jacob.prange@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK03

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.vejen.dk

I.1) Navn og adresser
Assens Kommune
29189692
Rådhus Allé 5
Assens
5610
Danmark
E-mail: jacob.prange@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK03

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.assens.dk

I.1) Navn og adresser
Tønder Kommune
29189781
Wegners Plads 2
Tønder
6270
Danmark
E-mail: jacob.prange@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK03

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://toender.dk/

I.1) Navn og adresser
Middelfart Kommune
29189684
Nytorv 9
Middelfart
5500
Danmark
E-mail: jacob.prange@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK03

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.middelfart.dk/

I.1) Navn og adresser
Nyborg Kommune
29189722
Torvet 1
Nyborg
5800
Danmark
E-mail: jacob.prange@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK03

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.nyborg.dk/da

I.1) Navn og adresser
Billund Kommune
29189765
Jorden Rundt 1
Grindsted
7200
Danmark
E-mail: jacob.prange@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK03

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://billund.dk/

I.1) Navn og adresser
Kerteminde Kommune
29189706
Hans Schacksvej 4
Kerteminde
5300
Danmark
E-mail: jacob.prange@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK03

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://kerteminde.dk/

I.1) Navn og adresser
Langeland Kommune
29188955
Fredensvej 1
Rudkøbing
5900
Danmark
E-mail: jacob.prange@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK03

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.langelandkommune.dk/

I.1) Navn og adresser
Ærø
28856075
Statene 2
Ærøkøbing
5970
Danmark
E-mail: jacob.prange@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK03

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.aeroekommune.dk/

I.1) Navn og adresser
Nordfyns kommune
29188947
Østergade 23
Bogense
5400
Danmark
E-mail: jacob.prange@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK03

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.nordfynskommune.dk/

I.1) Navn og adresser
Aabenraa Kommune
29189854
Skelbækvej 2
Aabenraa
6200
Danmark
E-mail: jacob.prange@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK03

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.aabenraa.dk/

I.1) Navn og adresser
Region Syddanmark
29190909
Damhaven 12
Vejle
7100
Danmark
E-mail: jacob.prange@stab.rm.dk
NUTS-kode: DK03

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.regionsyddanmark.dk

I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=225152&B=REGIONMIDT
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=225152&B=REGIONMIDT
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://eu.eu-supply.com/ctm/supplier/publictenders?B=REGIONMIDT
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Etablering af samarbejde og levering af service- og supportydelser

Sagsnr.: 1-23-4-101-7-18
II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører etablering af samarbejde og levering af service- og supportydelser og har til formål at supportere borgere og sundhedsfaglige i forbindelse med hjemmebehandling. Service – og supportleverandøren har til opgave at supportere borgeres og sundhedsfagliges anvendelse af informations- og kommunikationsteknologi via videokommunikation, telemonitorering, telemedicinske målinger, virtuelle træningsløsninger mv., således at borgerne, som benytter telesundhedsløsningerne i hjemmet, har mulighed for at måle væsentlige værdier for sygdom, indberette dem elektronisk, svare på spørgeguides (PRO), udføre hjemmetræning og samtidig konsultere en sundhedsfaglig behandler fx via videokonference. Herudover forventes service- og supportleverandøren at skulle yde den praktiske support og rådgivning til brug for borgernes behandling i eget hjem. Dette kan eksempelvis være at tage i mod og behandle bestillinger samt rådgive om valg af sundhedsfaglige produkter til borgere.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72600000
72000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører etablering af samarbejde og levering af service- og supportydelser og har til formål at supportere borgere og sundhedsfaglige i forbindelse med hjemmebehandling. Service – og supportleverandøren har til opgave at supportere borgeres og sundhedsfagliges anvendelse af informations- og kommunikationsteknologi via videokommunikation, telemonitorering, telemedicinske målinger, virtuelle træningsløsninger mv., således at borgerne, som benytter telesundhedsløsningerne i hjemmet, har mulighed for at måle væsentlige værdier for sygdom, indberette dem elektronisk, svare på spørgeguides (PRO), udføre hjemmetræning og samtidig konsultere en sundhedsfaglig behandler fx via videokonference. Herudover forventes service- og supportleverandøren at skulle yde den praktiske support og rådgivning til brug for borgernes behandling i eget hjem. Dette kan eksempelvis være at tage i mod og behandle bestillinger samt rådgive om valg af sundhedsfaglige produkter til borgere. Ordregiver udbyder kontrakten i en konkurrencepræget dialog med det formål at afklare og drøfte, hvorvidt specifikationerne angivet i dialogmaterialet er tilstrækkeligt præcise til, at det er muligt at afgive tilbud på opgaven. Ordregiver ønsker herudover at drøfte, hvorledes man finder den mest hensigtsmæssige model for implementering og udførelse af nye opgaver, som skal løftes af service- og supportleverandøren i kontraktperioden. Ligeledes ønsker Ordregiver med udgangspunkt i kontraktbilag 3 at drøfte en hensigtsmæssig afregningsmodel, som er robust over for nye og forskelligartede opgaver indenfor service- og supportfunktionen i forbindelse med hjemmebehandling.

Det er på nuværende tidspunkt ikke muligt at anslå det økonomiske omfang af kontrakten.

Følgende myndigheder deltager alene på option på udbuddet og er således alene berettigede, men ikke forpligtede til at indgå kontrakt med den vindende tilbudsgiver: Haderslev Kommune, Varde Kommune, Kerteminde Kommune, Faaborg-Midtfyn Kommune, Ærø Kommune, Langeland Kommune, Fredericia Kommune, Vejle Kommune, Tønder Kommune, Nyborg Kommune, Billund Kommune, Vejen Kommune, Middelfart Kommune, Kolding Kommune, Assens Kommune, Svendborg Kommune, Sønderborg Kommune, Nordfyns Kommune, Aabenraa Kommune, Odense Kommune og Region Syddanmark.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 84
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet mindste antal: 3
Største antal: 5
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Ordregiver foretager indledningsvis en vurdering af, om Ansøger ud fra oplysningerne afgivet i ESPD’et opfylder de stillede minimumskrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. det beskrivende dokument pkt. 6.3 og dermed er egnede.

Hvis der er mere end 3-5 egnede Ansøgere, foretager Ordregiver en udvælgelse af de 3-5 egnede ansøgere, der har leveret den bedste teknisk/faglige kapacitet, herunder dokumenteret de bedste og mest relevante referencer. Udvælgelsen vil ske på baggrund af en samlet vurdering af Ansøgerens teknisk/faglige formåen.

Ved vurderingen af Ansøgers tekniske og faglige formåen vægtes relevante referencer positivt.

Ved relevante referencer lægges der særligt vægt på aktiviteter, som har vedrørt:

- Supportfunktion overfor borgere med særligt vægt på support call center funktion på tekniske løsninger direkte overfor borgeren og support call center funktion på tekniske løsninger direkte overfor borgere med udfordret sundhedstilstand. Herudover vil der blive lagt vægt på, at Ansøger har udført teknisk support i en call center funktion samt har udført opsætning og opdatering af hardware og software i forhold til computere og mobile devices.

Referencens alder indgår endvidere ved vurderingen af referencens relevans.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Udbuddet vil forventeligt omfatte en eller flere optioner for tilkøb af diverse tilhørende ydelser, som Tilbudsgiver vil være forpligtet til at afgive tilbud på som en del af sit tilbud. Ordregiver har dog endnu ikke lagt sig fast på den endelige sammensætning af priserne i kontraktbilag 3, og ønsker at drøfte dette i forbindelse med dialogfasen.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
Tilbud skal fremlægges i form af elektroniske kataloger eller inkludere et elektronisk katalog
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ansøger skal oplyse Ansøgers samlede årsomsætning og Ansøgers soliditetsgrad.

1) Samlet årsomsætning:

Som dokumentation for nettoomsætningens størrelse skal Ansøger på anmodning fra Ordregiver fremsende følgende afhængigt af, hvilken kategori af virksomhed, Ansøger tilhører:

- Hvis Ansøger er revisionspligtig:

- - Hvis nettoomsætning fremgår af årsrapporter: Godkendte årsrapporter med revisionserklæring;

- - Hvis nettoomsætning ikke fremgår af årsrapporter: Revisors reviewerklæring eller revisionserklæring om nettoomsætningens størrelse.

- Hvis Ansøger ikke er revisionspligtig:

- - Enten godkendte årsrapporter med revisionserklæring eller reviewerklæring;

- - eller revisors reviewerklæring om nettoomsætningens størrelse.

2) Soliditetsgrad:

Som dokumentation for soliditetsgradens størrelse skal Ansøger på anmodning fra Ordregiver fremsende følgende, afhængigt af hvilken kategori af virksomhed, Ansøger tilhører:

- Hvis Ansøger er revisionspligtig:

- - Seneste godkendte årsrapport med revisionserklæring.

- Hvis Ansøger ikke er revisionspligtig:

- - Enten seneste godkendte årsrapport med revisionserklæring eller reviewerklæring eller revisors reviewerklæring om soliditetsgradens størrelse for seneste disponible regnskabsår.

Oplysningerne skal afgives for de seneste 3 tilgængelige regnskabsår og afgives ved at udfylde ESPD del IV afsnit B.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

1) Det er et minimumskrav, at den samlede årsomsætning, dvs. nettoomsætningen, for hvert af de seneste 3 disponible regnskabsår er minimum 10 000 000 DKK;

2) Det er et minimumskrav, at soliditetsgraden (ultimo året) for det senest disponible regnskabsår er minimum 15%. Soliditetsgraden udregnes efter følgende formel:

Soliditetsgrad = (Egenkapital x 100) / Samlede aktiver

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ansøger skal beskrive sine væsentligste, påbegyndte eller igangværende sammenlignelige referencer inden for de seneste 3 år. Af hensyn til at sikre tilstrækkelig konkurrence om kontrakten, accepterer Ordregiver endvidere sammenlignelige referencer, der er udført længere tilbage i tiden end de seneste 3 år.

En reference anses for sammenlignelig, når tjenesteydelsen har vedrørt mindst 2 af følgende aktiviteter:

- Supportfunktion overfor borgere,

- Teknisk support på udstyr i en call centerfunktion,

- Opsætning og opdatering af hardware og software i forhold til computere og mobile devices.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Det er et minimumskrav, at ansøger har minimum 1 sammenlignelig reference.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Der skal indgås databehandleraftale i forbindelse med kontraktindgåelsen.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Konkurrencepræget dialog
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
Anvendelse af etapeopdelt procedure for gradvis at reducere det antal løsninger, der skal drøftes, eller tilbud, der skal forhandles
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 27/12/2018
Tidspunkt: 12:00
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 09/01/2019
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Tilbud skal være gyldige indtil: 29/11/2019
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
Skønnet tidsplan for offentliggørelse af yderligere bekendtgørelser:

20.11.2025

VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:

Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde i Udbudslovens § § 135 og 136 finder følgende af Udbudslovens frivillige udelukkelsesgrunde anvendelse i nærværende udbud (der henvises til Udbudslovens bestemmelser for den endelige og fuldstændige ordlyd af de nævnte bestemmelser):

- Tilsidesættelse af forpligtelser på miljølovgivningsområdet, sociallovgivningsområdet og det arbejdsretlige område, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 1,

- Konkurs, insolvens, tvangsakkord uden for konkurs, en situation, der svarer til konkurs i henhold til national ret, aktiver administreres af en kurator, eller erhvervsvirksomheden er indstillet, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 2,

- Skyldig i alvorlige forsømmelser i forbindelse med udøvelsen af erhvervet, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 3,

- Aftaler med andre økonomiske aktører med henblik på konkurrencefordrejning, jf. Udbudslovens § 137, stk.1, nr. 4,

- Ansøger har uretmæssigt forsøgt at påvirke ordregiverens beslutningsproces etc., jf. Udbudslovens §137, stk. 1, nr. 6,

• Ubetalt forfalden gæld på under 100 000 DKK til offentlige myndigheder, jf. Udbudslovens § 137, stk. 1, nr. 7.

Oplysninger om udelukkelsesgrunde angives i ESPD.

Ordregiver afholder informationsmøde på det beskrivende dokument anførte tidspunkt og sted. Frist for tilmelding fremgår ligeledes af det beskrivende dokument.

Ansøgning om prækvalifikation skal fremsendes på dansk. Dokumentation for oplysninger afgivet i ESPD kan dog fremsendes på engelsk.

De udbudte ydelser udbydes på én samlet kontrakt. Ordregiver har valgt ikke at opdele kontrakten i henhold til Udbudslovens § 49, idet det vurderes, at der er en sådan naturlig sammenhæng mellem de udbudte ydelser, at de mest hensigtsmæssigt varetages af samme leverandør.

Dokumentation i henhold til det beskrivende dokument pkt. 6 kan endvidere fremsendes på engelsk.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Tolboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret.

Andre klager skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en

Kontrakt. Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Tolboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
21/11/2018

Send til en kollega

0.078