23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 231-528666
Offentliggjort
30.11.2018
Udbudstype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Odense Kommune

Vindere

Arbejdsmarkedssystem

(30.11.2018)
J. H. Schultz Information A/S
Valby

Arbejdsmarkedssystem SKI aftale


Odense Kommune

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Odense Kommune
35209115
Flakhaven 2
Odense
5000 C
Danmark
Kontaktperson: Laila Kibsgaard Kristensen
E-mail: laik@odense.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/95764436.aspx

Internetadresse for køberprofilen: http://www.odense.dk/

I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Arbejdsmarkedssystem SKI aftale

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Leveringsaftale på arbejdsmarkedssystem indkøbt på SKI Rammeaftale 02.19 ASP/Cloud.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 11 200 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

Odense Kommune.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

IT understøttelse af kommunale opgaver på arbejdsmarkedsområdet.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Pris / Vægtning: 60
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 40
Omkostningskriterium - Navn: Pris / Vægtning: 60
Omkostningskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 40
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Option på 1 års forlængelse.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende i tilfældene anført nedenfor
  • Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Forklaring:

Odense Kommune har opgjort sit behov for et Arbejdsmarkedssystem som en ASP løsning, og ønsker at indgå nyt kontraktgrundlag ved direkte tildeling på SKI 02.19.

I nuværende kontrakt leveres serviceniveau med servicemål på driftseffektivitet på 99,5%. Arbejdsmarkedssystemet er forvaltningens største og mest kritiske system, hvilket kræver et meget højt serviceniveau. Af denne årsag er der i nuværende kontrakt indarbejdet stramme bodsbetingelser for at sikre og håndhæve høj driftseffektivitet.

Et nyt kontraktgrundlag må derfor ikke have et lavere serviceniveau end det nuværende. For at få driftseffektivitet på 99,5% skal man på SKI 02.19 vælge niveau GULD.

Det lavere niveau SØLV har servicemål 99,0% på driftseffektiviteten. Forskellen på de 0,5% i serviceniveau svarer i driftseffektivitet til en time ekstra nedetid om måneden, hvilket kan have store konsekvenser for driften i forvaltningen, da der afholdes ca. 16 000 borgersamtaler om måneden svarer de 0,5% til godt 100 samtaler om måneden.

Der er kun 1 leverandør på SKI 02.19, som tilbyder et Arbejdsmarkedssystem med det ønskede niveau 99,5% driftseffektivitet: J. H, Schultz A/S.

Odense Kommune agter derfor at indgå en leveringsaftale med J. H. Schultz Information A/S om systemet FASIT.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

Kontraktnr.: 1
Betegnelse:

Arbejdsmarkedssystem

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
26/11/2018
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
J. H. Schultz Information A/S
Valby
Danmark
NUTS-kode: DK0
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 11 200 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Den anslåede samlede kontraktværdi er ekskl. moms og inkl. option på 1 års forlængelse.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799

Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at

Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
28/11/2018

Send til en kollega

0.047