Fakta om udbudet
Udbyder
Københavns Kommune - repræsenteret ved Socialforvaltningen
Levering, vedligeholdelse, drift, support og videreudvikling af en social- og sundhedsfaglig løsning til Københavns Kommune
Københavns Kommune - repræsenteret ved Socialforvaltningen
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
64942212
Borups Alle 177
København NV
2400
Danmark
Kontaktperson: Thomas Bach Tengberg
E-mail: jt2g@kk.dk
NUTS-kode: DK011
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/85944862.aspx
Del II: Genstand
Levering, vedligeholdelse, drift, support og videreudvikling af en social- og sundhedsfaglig løsning til Københavns Kommune
Ordregiver ønsker at anskaffe en ny digital Social- og Sundhedsfaglig Løsning. Løsningen skal understøtte arbejdsgange, der styrer opgaver for myndighed og udfører ift. udsatte og handicappede voksne, børn og unge. De daglige opgaver fordelt på 3 borgercentre, Borgercenter Børn og Unge, Borgercenter Voksne og Borgercenter Handicap samt i centrale funktioner i Socialforvaltningen.
Ordregiver ønsker at anskaffe og implementere en fremtidssikret Løsning til at understøtte størstedelen af SOF's kerneopgaver. Det er derfor afgørende, at den kommende Løsning sikrer høj brugervenlighed, ledelsesinformation og sammenhængende kvalitativ sagsbehandling.
Løsningen skal sikre, at ledere og medarbejdere oplever en øget kvalitet og lettelse i deres daglige arbejde, samt at borgerne oplever, at deres møde med forvaltningen er transparent, koordineret og lovmedholdelig.
København
Løsningen skal være en digital fremtidssikret platforme for størstedelen af Socialforvaltningens medarbejdere i Københavns Kommune. Dette gælder dels i forhold til opgaveløsningen som myndighed, dels i forhold til konkret udførelse af de bevilligede myndighedsopgaver. Det er vigtigt, at forvaltningens nye digitale Løsning kan understøtte Socialudvalgets vision om en koordineret og transparent indsats over for den enkelte borger. En koordineret indsats, skal sikres gennem én samlet plan til borgeren, kaldet Borgerens Plan. Visionen med Borgerens Plan er at styrke samarbejdet med borgeren om en sammenhængende indsats til gavn for borgerens ønskede udvikling, og hvor alle parter kan samarbejde om og med borgeren - om dennes udviklingsmål.
Løsningen skal understøtte og facilitere kommunens forpligtelser i forhold til den komplekse lovgivning, som området er reguleret af. Løsningen skal dække stort set alle socialfaglige opgaver og arbejdsgange på tværs af udsatte børn og voksne, handicappede børn og voksne i hele kommunen samt den social- og sundhedsfaglige opgaveløsning, der finder sted på mange forskellige døgn- og dagopholdssteder.
Set fra medarbejdernes synspunkt er der behov for den bedst mulige brugeropgavelse, hvad enten medarbejderen løser sine opgaver stationært på et kontor eller mere mobilt tæt på borgeren. Løsningen skal være let at tilgå og effektiv at anvende. Den nye Løsning skal med andre ord frigive tid til kerneopgave samt understøtte, at Socialforvaltningen har en høj kvalitet i opgaveløsningen på myndighedsområdet samt en god styring og dokumentation af de tilbudte myndighedsopgaver overfor borgeren.
Det er vigtigt, at den tilbudte Løsning kan håndtere kommunens volumen, kompleksitet og brugere på flere niveauer. Det, at udføre opgaver i socialforvaltningen i landets hovedstad, betyder en store bredde og dybde i fagligheden og vil naturligt stille særlige krav til den nye digitale Løsning. Forvaltningen ønsker at ensrette arbejdsprocesser ud fra tanken om, "Hvad der kan være fælles skal være fælles". Men der vil være specifikke målgrupper, som har særlige behov for digital understøttelse.
Socialforvaltningens medabejdere besidder samlet en stor faglig viden, som kan være værdifuld for den kommende leverandør. Socialforvaltningen ønsker et godt samarbejde med den kommende leverandør udmøntet i et reelt partnerskab, hvor leverandøren giver forvaltningen den rette digitale understøttelse, men hvor leverandøren kan få adgang til en kunde med store faglige ambitioner med en unik social- og sundhedsfaglig viden.
Beskrivelse af optioner:
— Option 1: eTavler funktionalitet eller integrationer,
— Option 2: Supplerende miljøer i Driftsmiljøet,
— Option 3: Fælles Faglige Begreber,
— Option 4: Fælles Sprog III,
— Option 5: Dataadskillelse,
— Option 6: Udvidet datakonvertering,
— Option 7: Visitering samt drift- dokumentation på Plejefamilier,
— Option 8: Talegenkendelse,
— Option 9: Integration med det Fællesoffentlige Kontaktregister (CKR),
— Option 10: Integration til Kvantum (ERP),
— Option 11: Udgår,
— Option 12: Udgår,
— Option 13: Integration til NemLog-in til ekstern adgang,
— Option 14: Integration til Cura Bolig- og Pladsstyring,
— Option 15: Integration til NetForvaltning Sundhed (NFS),
— Option 16: Integration til Medicin.dk
— Option 17: Integration til VAR Healthcare,
— Option 18: Integration til Tilbudsportalen fra Socialstyrelsen.
Den anslåede værdi i afsnit II.2.6 er estimeret på baggrund af 8 års varighed af kontrakten. Ordregiver finder det ikke muligt at opdele kontrakten i delkontrakter, da der er et operativt behov for at indgå kontrakten med én leverandør til levering af Løsningen, da der er forbundet betydelige risici ved kontraktens udførsel.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Del VI: Supplerende oplysninger
Ordregiver har på baggrund af Klagenævnet for Udbuds delkendelse af 12.12.2018 besluttet at annullere udbudsforretningen, idet Klagenævnet for Udbud i delkendelsen har tillagt den indbragte klage opsættende virkning. Begrundelsen for annullationen er, at Klagenævnet for Udbud har vurderet, at den anvendte matematiske model for underbygning af resultatet ikke var egnet til at understøtte udvælgelsen i overensstemmelse med beskrivelsen i udbudsbekendtgørelsen.
Udbudsforretningen annulleres med henblik på genudbud. Genudbuddet vil indeholde en udbudsbekendtgørelse med opdateret tekst, mens det øvrige udbudsmateriale forventes fastholdt i den nuværende form.
Tidsplanen for genudbuddet forventes at være følgende:
Offentliggørelse af udbudsbekendtgørelse 11.1.2019
Ansøgningsfrist 12.2.2019
Ordregivers udsendelse af orientering om prækvalifikationsresultat 4.3.2019
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://www.erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
I henhold til Lov om Klagenævnet for Udbud LBK nr. 593 af 2.6.2016 gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk