23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2018/S 243-556106
Offentliggjort
18.12.2018
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Sikkerhedsstyrelsen

ID-udsteder til sporbarhedssystem for tobaksvarer


Sikkerhedsstyrelsen

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Sikkerhedsstyrelsen
27403123
Nørregade 63
Esbjerg
6700
Danmark
Kontaktperson: Carl Christian Lange
E-mail: ccl@sik.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/4f554ec6-241d-463c-b9fe-cc18b3021688/homepage

I.2) Information om fælles indkøb
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

ID-udsteder til sporbarhedssystem for tobaksvarer

II.1.2) Hoved-CPV-kode
48000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Sikkerhedsstyrelsen skal i forbindelse med implementeringen af artikel 15 i Tobaksvaredirektivet (2014/40/EU) samt Kommissionens gennemførelsesforordning (EU) 2018/574 af 15.12.2017 om tekniske standarder for oprettelse og drift af et sporbarhedssystem for tobaksvarer udpege en ID-udsteder, der er ansvarlig for at generere og udstede entydige identitetsmærker samt identifikationskoder til sporing af tobaksvarer. De entydige identitetsmærker samt identifikationskoderne skal anvendes i et fælles europæisk sporbarhedssystem, hvis formål er at forhindre og nedbringe den illegale handel med tobaksvarer.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72222300
72300000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

Danmark.

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Den udbudte opgave omfatter generering og udstedelse af entydige identitetsmærker for de tobaksvarer, der:

1) Markedsføres i Danmark;

2) fremstilles i Danmark og markedsføres i andet EU-land, hvor der ikke foreligger krav om national ID-udstedelse, samt

3) fremstilles i Danmark og eksporteres ud af EU.

Derudover omfatter opgaven generering og udstedelse af identifikationskoder til alle økonomiske aktører og operatører af første detailsalgssteder, der er involveret i handel med tobaksvarer, samt de anlæg og maskiner de bruger til at fremstille, opbevare og håndtere deres produkter.

Til brug for udstedelsen af entydige identitetsmærker samt identifikationskoder skal ID-udstederen tilbyde en digital selvbetjeningsplatform for ansøgning og udstedelse af ovenstående mærker og koder.

ID-udstederen kan kun modtage betaling for de driftsopgaver, som relaterer sig til udstedelsen af entydige identitetsmærker. Gebyrerne herfor skal være ikke-diskriminerende og stå i et rimeligt forhold til antallet af entydige identitetsmærker, som udstedes til de økonomiske aktører, med samtidig hensyntagen til den valgte leveringsmåde af mærkerne. ID-udstederen kan ikke modtage betaling for ydelser forbundet med generering og udstedelse af identifikationskoder.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Alfanumeriske koder / Vægtning: 20
Kvalitetskriterium - Navn: Selvbetjeningsplatform / Vægtning: 40
Pris - Vægtning: 40
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Udbuddet er ikke opdelt i delaftaler, idet det er Ordregivers vurdering, at den samlede opgave vedrørende udstedelse af identitetsmærker og identifikationskoder alene kan varetages af en ID-udsteder i overensstemmelse med kravene i Kommissionens gennemførelsesforordning (EU) 2018/574 af 15.12.2017 om tekniske standarder for oprettelse og drift af et sporbarhedssystem for tobaksvarer.

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2018/S 213-488452
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Det skal herved meddeles, at Sikkerhedsstyrelsen, har besluttet at annullere ” ID-udsteder til sporbarhedssystem for tobaksvarer ”, der blev udbudt ved udbudsbekendtgørelse 2018/S 213-488452. Sikkerhedsstyrelsen har modtaget 2 tilbud, hvoraf Sikkerhedsstyrelsen har vurderet, at et af tilbuddene er ukonditionsmæssige. Det medfører, at kun et tilbud er konditionsmæssigt og dermed egnet til at blive evalueret. Det er Sikkerhedsstyrelsen vurdering, at den effektive konkurrence ved modtagelsen af et konditionsmæssigt tilbud ikke har været tilstrækkelig. På den baggrund annulleres "ID-udsteder til sporbarhedssystem for tobaksvarer”. Sikkerhedsstyrelsen forventer snarest muligt at offentliggøre et nyt udbud. Sikkerhedsstyrelsen håber, at tilbudsgivere vil være interesseret i at afgive tilbud på ny, når det nye udbud afholdes.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om håndhævelse af udbuds reglerne m.v. gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:

Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.

Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
14/12/2018

Send til en kollega

0.063