Fakta om udbudet
Udbyder
Rigspolitiet
Kontrakt om udvikling, vedligeholdelse, support og videreudvikling af en løsning til håndtering af digitale særakter
Rigspolitiet
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
17143611
Polititorvet 14
København V
1780
Danmark
Kontaktperson: Michelle Sigersted Andersen
Telefon: +45 45156565
E-mail: MAN068@POLITI.DK
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.politi.dk
Del II: Genstand
Kontrakt om udvikling, vedligeholdelse, support og videreudvikling af en løsning til håndtering af digitale særakter
Ordregiver ønsker at anskaffe en løsning til digitalisering af særakter. En særakt er en samling af tidligere strafferetlige afgørelser mod en borger, og særakten omfatter oplysninger om strafbare forhold samt personlige oplysninger. Særakterne anvendes i forbindelse med efterforskning, tiltalevurdering/sagsforberedelse eller berammelse af retsmøde. Den udbudte kontrakt omfatter udvikling, vedligeholdelse, support og videreudvikling af en løsning til håndtering af digitale særakter jf. pkt. II.2.4).
Landlystvej 34, 2650 Hvidovre
1) Baggrund og formål:
Ordregiver ønsker at digitalisere særakterne som et led i digitaliseringen af justitsvæsenet. Arbejdet med særakter foregår i dag ved, at særakterne og de tilhørende personlige oplysninger indsamles og distribueres papirbaseret. Ordregiver ønsker at digitalisere særakterne, således at særakter kan rekvireres via en digital blanket. Særakten fremsendes efterfølgende digitalt. Digitaliseringen af særakterne skal centraliseres under Politiets Administrative Center (PAC) i Holstebro som et særaktkontor i tilknytning til Kriminalregisteret.
Ordregiver idriftsætter i 2018 et ESDH system baseret på Workzone, og løsningen til håndtering af digitale særakter, skal baseres på ordregivers ESDH system. Ordregiver vil således placere en kopi af ESDH systemet i en særskilt silo med henblik på, at den fremtidige løsning til digital håndtering af særakterne skal være kompatibelt med denne kopi.
Ordregiver varetager selv drift af leverandørtest-, kundetest- og driftsmiljø.
2) Ydelser:
Kontrakten omfatter følgende hovedydelser, som vil blive uddybet nærmere i udbudsmaterialet:
A) Udvikling og etablering af løsningen:
Leverandøren skal udvikle og etablere løsningen med fokus på brugervenlighed og sikkerhed. Løsningen skal være kompatibel med en kopi af Kundens ESDH system.
1) Udvikling af en løsning med følgende elementer:
a) Konfigureret brugergrænseflade så sagsbehandling understøttes,
b) Indlæsning af scannet PDF fil så filnavn vises i en oversigt,
c) Modtage data fra egenudviklede digitale formularer og vise informationen i oversigt,
d) Modtage PDF filer vedhæftet egenudviklede digitale formularer og vise filer i oversigt,
e) Samle PDF filer i én PDF fil sorteret og med indholdsfortegnelse,
f) Placeret samlet PDF fil i en folderstruktur,
g) Sende samlet PDF som krypteret mail til ekstern mailadresse,
h) Slette filer efter et defineret tidsrum,
i) Sende autogenerede mails til interne og eksterne mailadresser.
B) Vedligeholdelse og support:
Leverandøren skal levere vedligeholdelse og support af løsningen, som udvikles af leverandøren. Dette vil bl.a. omfatte opdatering af programmel, overholdelse af sikkerhedskrav mv. Leverandøren skal varetage den support bestående af 3. level support samt telefonisk støtte til 2. level support. 1. og 2. level support (med telefonisk støtte fra leverandøren) varetages af ordregiver selv. Vedligeholdelse og support vil ikke omfatte den kopi af ESDH-systemet, som Løsningen er baseret på.
C) Videreudvikling:
Leverandøren skal løbende og i takt med den teknologiske udvikling videreudvikle løsningen bl.a. som følge af ændrede og nye lovgivningskrav, herunder ændrede og nye krav til ordregivers behandling af persondata, ændringer i trusselsbilledet samt ændringer nødvendiggjort i forhold til understøttelse af det forretningsmæssige behov, såsom fx videreudvikling af løsning til en portalløsning eller ændringer i procedurerne for ordregivers sagsbehandling, herunder automatisering af manuelle arbejdsgange, eller ændrede tekniske forhold hos ordregiver, herunder integrationer til Kundens øvrige løsninger.
D) Konsulent- og ophørsydelser bistand:
Leverandøren skal til levere konsulentydelser, herunder uddannelse, samt ophørsydelser ved ophør, herunder ved hjemtagelse eller overdragelse til en ny leverandør.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
Kontrakt om udvikling, vedligeholdelse, support og videreudvikling af en løsning til håndtering af digitale særakter
Del VI: Supplerende oplysninger
Ordregiver har konstateret, at det udsendte udbudsmateriale ikke fuldt ud dækker ordregivers forretningsmæssige behov, hvorfor nærværende udbud annulleres.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41711500
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk
I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.
I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk