23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 015-031237
Offentliggjort
22.01.2019
Udbudstype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Rigspolitiet

Vindere

(22.01.2019)
Teleplan Globe AS
Fornebuveien 31
1324 Lysaker

Anskaffelse af Battle Management System


Rigspolitiet

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Varer

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Rigspolitiet
17143611
Polititorvet 14
København V
1780
Danmark
Kontaktperson: Josephine Maria Utzon Minddal
Telefon: +45 41373881
E-mail: JUT001@POLITI.DK
NUTS-kode: DK01

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.politi.dk

I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Offentlig orden og sikkerhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Anskaffelse af Battle Management System

II.1.2) Hoved-CPV-kode
35200000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Rigspolitiet ønsker at anskaffe et Battle Management System (BMS) i en afgrænset interimssperiode, således at man i den periode kan afdække muligheden for en længevarende fremadrettet løsning og igangsætte evt. tiltag i den forbindelse. Rigspolitiet har på den baggrund besluttet at anskaffe BMS ved ved Teleplan Globe AS til en samlet anslået værdi af ca. 2 700 000 DKK.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 2 700 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
35000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK01
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Rigspolitiet ønsker at anskaffe et Battle Management System (BMS) i en afgrænset interimssperiode, således at man i den periode kan afdække muligheden for en længevarende fremadrettet løsning og igangsætte evt. tiltag i den forbindelse. Rigspolitiet har på den baggrund besluttet at anskaffe BMS ved ved Teleplan Globe AS til en samlet anslået værdi af ca. 2 700 000 DKK.

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende i tilfældene anført nedenfor
  • Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Forklaring:

Anskaffelsen vurderes at høre under forsvars- og sikkerhedsdirektivets anvendelsesområde, da der er tale om følsomt materiel, der involverer, kræver og/eller omfatter omgang med klassificerede oplysninger, da anskaffelsen af BMS er klassificeret til graden Til Tjenestebrug. Dette fordi, at det vil kompromittere PET's konkrete operationer, hvis modstandere har kendskab til systemet. Ligesom systemet vurderes at være til sikkerhedsformål, da det skal bruges til at understøtte PET's operative indsats i forbindelse med konkrete operationer.

Anskaffelsens værdi overstiger ikke forsvars- og sikkerhedsdirektivets tærskelværdi, men vurderes at have klar grænseoverskridende interesse, henset til den store internationale konkurrence, at der er begrænsede transportomkostninger og idet kontrakten er af relativt stor værdi.

Anskaffelsen skal således foretages med en passende grad af offentlighed, hvilket løftes ved denne bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed, ligesom den skal foretages på markedsmæssige vilkår, hvilket Rigspolitiet vil gøre ved at foretage en markedsafdækning.

For at undgå unødig eksponering af systemets nærmere egenskaber og af PET's operative kapicitet vurderer Rigspolitiet, at denne fremgangsmåde - med en begrænset offentliggørelse og en begrænset konkurrenceudsættelse under hensyn til de særlige sikkerhedsmæssige hensyn - lever op til de praksisbestemte regler om at konkurrenceudsætte anskaffelsen med en passende grad af offentlighed, som er gældende under forsvars- og sikkerhedsdirektivets område.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
14/01/2019
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Teleplan Globe AS
Fornebuveien 31
Lysaker
1324
Danmark
Telefon: +47 67127000
E-mail: info@teleplan.no
NUTS-kode: DK01

Internetadresse: https://www.teleplanglobe.no

Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Indledende anslået samlet værdi af kontrakten/delkontrakten/koncessionen: 2 700 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 2 700 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. (loven kan hentes på www.retsinformation.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mailadresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på www.erhvervsstyrelsen.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
18/01/2019

Send til en kollega

0.049