23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 061-141119
Offentliggjort
27.03.2019
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Aarhus Vand A/S

Vindere

EU-udbud af nyt gasmotoranlæg til Viby Renseanlæg

(17.05.2019)
NISSEN energy a/s
Godthåbsvej 1
8660 Skanderborg

EU-udbud af nyt gasmotoranlæg til Viby Renseanlæg


Aarhus Vand A/S

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Aarhus Vand A/S
32562361
Gunnar Clausens Vej 34
Viby J
8260
Danmark
Kontaktperson: Laila Krenchel
Telefon: +45 56403747
E-mail: lhkl@cowi.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/f034344d-a308-4a26-8035-55ba78681889/homepage

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/f034344d-a308-4a26-8035-55ba78681889/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/f034344d-a308-4a26-8035-55ba78681889/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/f034344d-a308-4a26-8035-55ba78681889/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

EU-udbud af nyt gasmotoranlæg til Viby Renseanlæg

Sagsnr.: A120087
II.1.2) Hoved-CPV-kode
31000000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet omfatter projektering, opbygning, levering, montering og indkøring af 1 stk. nyt komplet gasmotoranlæg inklusive kølevands- og røggassystem, gasrensning, kontroltavler, kabler mv.

Anlægget skal være indbygget i en ny container/let bygning og anbringes udenfor nuværende gasmotorbygning.

Anlægget skal kunne køre sammen med den eksisterende lidt mindre gasmotor ved tilslutning til det eksisterende varmesystem, der leverer varme til rådnetanke og driftsbygninger på renseanlægget.

Den eksisterende gasmotor, der er placeret i separat rum i gasmotorbygningen, skal bibeholdes.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
31121200
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
Hovedudførelsessted:

Århus, Viby

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet omfatter projektering, opbygning, levering, montering og indkøring af 1 stk. nyt komplet gasmotoranlæg inklusive kølevands- og røggassystem, gasrensning, kontroltavler, kabler mv.

Anlægget skal være indbygget i en ny container/let bygning og anbringes udenfor nuværende gasmotorbygning.

Anlægget skal kunne køre sammen med den eksisterende lidt mindre gasmotor ved tilslutning til det eksisterende varmesystem, der leverer varme til rådnetanke og driftsbygninger på renseanlægget.

Den eksisterende gasmotor, der er placeret i separat rum i gasmotorbygningen, skal bibeholdes.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 60
Kvalitetskriterium - Navn: CV'er på de projektleder og nøglemedarbejdere, der skal udføre opgaven / Vægtning: 5
Kvalitetskriterium - Navn: Detailtidsplan / Vægtning: 5
Pris - Vægtning: 30
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Start: 01/06/2019
Slut: 13/12/2019
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Leverandøen skal stille med en service- og vedligeholdelseskontrakt, som er gældende i en periode på 10 år.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Ikke relevant

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

1) Nettoomsætning for de seneste 2 afsluttede regnskabsår;

2) Egenkapital for de seneste 2 afsluttede regnskabsår.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

1) Det er et mindstekrav, at omsætningen i hvert af de 2 afsluttede regnskabsår er på minimum 7 000 000 DKK.

Såfremt tilbudsgiver har eksisteret i mindre end 2 år eller såfremt tilbudsgiver endnu ikke har afsluttet et regnskabsår på tidspunktet for tilbuddets afgivelse, er det et mindstekrav, at tilbudsgiver fremsender relevant dokumentation for økonomisk og finansiel formåen ved at basere sig på andre enheders formåen;

2) Det er et mindstekrav, at egenkapitalen i hvert af de 2 afsluttende regnskabsår er positiv.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Referenceliste

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Det er et mindstekrav, at referencelisten påviser relevant erfaring i form af mindst 3 og højest 5 sammenlignelige referencer inden for de seneste 3 år, med beskrivelse af leverancen, tidspunktet for leverancen, kontraktsummens størrelse og angivelse af kontaktperson for den pågældende kunde med tlf. nr. og/eller e-mail.

Ved sammenlignelige referencer forstås ydelser indeholdende levering og indkøring af komplette biogas drevne motoranlæg i samme størrelsesorden som i nærværende udbud.

Såfremt tilbudsgiver har eksisteret i mindre end 1 år, skal tilbudsgiver på anden egnet måde dokumentere tilbudsgivers tekniske og/eller faglige formåen, eksempelvis ved dokumentation af de hidtil opnåede referencer i tilbudsgivers eksistensperiode eller fremsende relevant dokumentation for teknisk og/eller faglig formåen ved at basere sig på andre enheders formåen.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse
Krav om at anføre navne på og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der skal udføre kontrakten

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 25/04/2019
Tidspunkt: 23:59
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 25/04/2019
Tidspunkt: 23:59
Oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud:

Der er ikke adgang til at overvære åbningen af tilbuddene.

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

De absolutte klagefrister følger af § 7 i lov om Klagenævnet for Udbud:

Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet

udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen.

Øvrige klager over udbuddet skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 kalenderdage efter at

Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
25/03/2019

Send til en kollega

0.032