23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 135-332585
Offentliggjort
16.07.2019
Udbudstype
Offentligt udbud

Udbyder

Danmarks Tekniske Universitet - DTU

Vindere

Rammeaftale om support, systemforvaltning og videreudvikling af UPS og ØSS

(28.10.2019)
Miracle A/S
2750 Ballerup

Rammeaftale om support, systemforvaltning og videreudvikling af UPS, ØSS og Cloud


Danmarks Tekniske Universitet - DTU

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Danmarks Tekniske Universitet - DTU
30060946
Anker Engelunds Vej 1
Kgs. Lyngby
2800
Danmark
Kontaktperson: Christina Heinemann
Telefon: +45 22754726
E-mail: chrfs@dtu.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.dtu.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/165863

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=245556&B=DTU
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=245556&B=DTU
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Uddannelse

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Rammeaftale om support, systemforvaltning og videreudvikling af UPS, ØSS og Cloud

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

ØSS-Samarbejdet ønsker at indgå en rammeaftale med én leverandør om udvikling og support (sparring og fejlretning, men ikke onsite drift og helpdesk) samt konsulentbistand i forbindelse med økonomistyringssystemet (kaldet ”ØSS”) og HR-systemet (kaldet ”UPS”). Den udbudte rammeaftale skal dække de deltagende institutioners samlede behov for it-konsulentydelser i relation til IT-systemerne UPS, ØSS og Cloud. Den anslåede værdi af rammeaftalen på en periode på 4 år er opgjort til mellem 30 – 100 000 000 DKK. Rammeaftalen indgås for en periode på 48 måneder.

II.1.5) Anslået samlet værdi
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72200000
72212000
72220000
72227000
72230000
72240000
72253200
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

ØSS-Samarbejdet er et strategisk indkøbs- og udviklingssamarbejde mellem Danmark Tekniske Uni-versitet (DTU), Syddansk Universitet (SDU), Aalborg Universitet (AAU) og Københavns Universitet (KU), som har til formål på institutionernes vegne at sørge for funktionelle, driftssikre og billige IT-løsninger til brug for institutionernes administration. ØSS-Samarbejdet er indlejret hos DTU i Lyngby. Alle universiteterne arbejder for at være tonegivende, globalt orienteret, med den højeste kvalitet i uddannelser og forskning, samt med et stærkt engagement i samfundsudviklingen.

Følgende universiteter har option på indtræden i ØSS-Samarbejdet:

- Aarhus Universitet (AU),

- Roskilde Universitet (RUC),

- Copenhagen Business School (CBS).

ØSS-Samarbejdet ønsker at indgå en rammeaftale med én leverandør om udvikling og support (sparring og fejlretning, men ikke onsite drift og helpdesk) samt konsulentbistand i forbindelse med økonomistyringssystemet (kaldet ”ØSS”) og HR-systemet (kaldet ”UPS”).

Rammeaftalen indgås for en periode på 48 måneder.

Den udbudte rammeaftale skal dække de deltagende institutioners samlede behov for it-konsulentydelser i relation til IT-systemerne UPS, ØSS og Cloud. I aftaleperioden forventes fokus på følgende aktiviteter:

(i) Softwareudvikling, herunder nyudvikling og udvikling af tillægsfunktionalitet, konfiguration, parameteropsætning og opgraderinger samt levering, implementering og installation af nye versioner programmel omfattet af Rammeaftalen;

(ii) Support, herunder fejlsøgning, afhjælpning af Fejl, udarbejdelse af scripts til brug for fejlsøgning og assistance i forbindelse med patching og andet;

(iii) Driftsstøtte, herunder etablering og vedligeholdelse af test- og udviklingsmiljøer;

(iv) Udførelse af Tests;

(v) Migrering/konvertering af data samt opsætning/konfiguration;

(vi) Udarbejdelse af Dokumentation;

(vii) Projektledelse og projekt- samt kontraktstyring;

(viii) Koordination med andre leverandører;

(ix) Ændringshåndtering;

(x) Udførelse af ophørsassistance;

(xi) Deltagelse i møder, facilitering og anden kommunikation med Kunden og andre af Kundens leverandører;

(xii) Analyser, afklaring, kravspecificering/udarbejdelse af use cases, krav, lister, designs og MosCow1 lister, rapportering i tilknytning til Leverancer omfattet af Rammeaftalen samt anden it-konsulentbistand, herunder rådgivning ”body shopping” inden for de områder, som Rammeaftalen omfatter;

(xiii) Brugerstøtte til betjening af Systemet;

(xiv) Uddannelse inden for Rammeaftalens område.

For yderligere information om systemet henvises til udbudsmaterialet.

Rekvirering af opgaver/projekter:

ØSS-Samarbejdet fungerer under rammeaftalens udførelse som kontaktperson i forhold til leverandøren. Opgaver og projekter iværksættes og rekvireres som udgangspunkt af ØSS-Samarbejdet på vegne af en eller flere af de deltagende institutioner. Den altovervejende del af opgaverne udført under rammeaftalen vil derfor ske med ØSS-Samarbejdet som kontraktpart.

Derudover er institutionerne berettiget til på egne vegne og inden for rammeaftalens område at indgå selvstændige aftaler om opgaver og projekter på baggrund af rammeaftalen.

Omfang:

Den anslåede værdi af rammeaftalen på en periode på 4 år er opgjort til mellem 30 – 100 000 000 DKK. Der er alene tale om en skønsmæssig opgørelse baseret på:

i) foregående års gennemsnitlige forbrug;

ii) AU, CBS og RUC’s mulighed for at indgå i ØSS-Samarbejdet og

iii) DTU’s strategi om at overgå til Cloud. Opgørelsen er derfor alene vejledende og således uforpligtende for ordregiver.

II.2.5) Tildelingskriterier
de nedenfor anførte kriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 65 %
Pris - Vægtning: 35 %
II.2.6) Anslået værdi
Værdi eksklusive moms: 100 000 000.00 DKK
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 48
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Nedenfor er beskrevet hvilke minimumsniveauer for økonomisk og finansiel formåen, der skal være opfyldt.

Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumsniveauer:

- Den gennemsnitlige årsomsætning for de seneste 3 afsluttede og godkendte regnskabsår skal minimum være 60 000 000 DKK,

- Den gennemsnitlige overskudsgrad for de seneste 3 afsluttede og godkendte regnskabsår skal minimum være 0,

- Soliditetsgraden for det seneste afsluttede og godkendte regnskabsår skal minimum være 0.

Tilbudsgiver skal give følgende oplysninger i ESPD, del IV.B:

- Årsomsætning for de seneste 3 afsluttede og godkendte regnskabsår,

- Overskudsgrad for de seneste 3 afsluttede og godkendte regnskabsår,

- Soliditetsgraden for det seneste afsluttede og godkendte regnskabsår.

Hvis tilbuddet indsendes af et konsortium skal der fremsendes særskilt ESPD for hver juridisk person. Såfremt Tilbudsgiver ønsker at benytte sig af støttevirksomhed til opfyldelse af minimumniveauer for egnethed, skal der fremsendes særskilt ESPD for den juridiske person, der støttes ret på.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Nedenfor er beskrevet hvilke minimumsniveauer for teknisk og faglig formåen, der skal være opfyldt.

Tilbudsgiver skal opfylde følgende minimumsniveauer:

- 2 sammenlignelige referencer. Med sammenlignelige forstås, at referencerne skal omfatte samme type ydelser som den udbudte kontrakt, og at referencerne skal være virksomheder/organisationer/institutioner, der i størrelse og kompleksitet svarer til et universitet. Referencerne må højst være 5 år gamle (tilbudsafgivelsestidspunktet) og Tilbudsgiver skal have været hovedleverandør (stået for mere end 70% af leverancerne).

Tilbudsgiver skal give følgende oplysninger for hver reference i ESPD, del IV.C:

- Navn på den virksomhed leverancen er leveret til,

- En detaljeret beskrivelse af leverancen herunder formål, ydelser og leveringsperiode,

- Omfanget (i procent) af den anmodende virksomheds del af den samlede leverance til kunden.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2013/S 108-184956
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 16/09/2019
Tidspunkt: 23:59
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud
Dato: 16/09/2019
Tidspunkt: 23:59

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: ja
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Nævnenes hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@erst.dk

Internetadresse: http://www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klage over prækvalifikation:

Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være indgivet 20 kalenderdage regnet fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 1.

Klage over tildeling af en kontrakt:

Klage over tildeling af en kontrakt skal være indgivet 45 kalenderdage, efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har tildelt/indgået kontrakt, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 1.

Klage over tildeling under en rammeaftale med genåbning af konkurrencen (miniudbud):

Klage over tildeling af en kontrakt under en rammeaftale med genåbning af konkurrencen skal være indgivet 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen er tildelt/indgået, hvis denne underretning indeholder en begrundelse for beslutningen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 2.

Klage over tildeling af en rammeaftale:

Klage over tildeling af en rammeaftale skal være indgivet 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 2, nr. 3.

Klage over direkte tildeling:

Klage over, at ordregiver i strid med udbudsloven har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiver har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder en begrundelse for ordregivers beslutning om at tildele kontrakten direkte, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 3.

Klage over offentlige indkøb under tærskelværdien:

Klage over overtrædelser af indkøb under tærskelværdien skal være indgivet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte tilbudsgivere om, hvem ordregiver har besluttet at indgå kontrakt med, hvis underretningen indeholder en begrundelse; og 6 måneder efter at ordregiver har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, hvis underretningen indeholder en begrundelse for beslutningen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 4, nr. 1 og 2. Klage over prækvalifikation for indkøb under tærskelværdien skal være indgivet inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen indeholder en begrundelse for beslutningen, jf. lov om Klagenævnet for Udbud § 7, stk. 5.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
12/07/2019

Send til en kollega

0.047