23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 169-413151
Offentliggjort
03.09.2019
Udbudstype
Forhåndsmeddelelse

Udbyder

Vejdirektoratet

Rammeaftale om udvikling, videreudvikling og vedligehold af Vejdirektoratets forretningssystemer


Vejdirektoratet

Forhåndsmeddelelse

Denne bekendtgørelse er kun vejledende

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Vejdirektoratet
Guldalderen 12, Fløng
Hedehusene
2640
Danmark
Kontaktperson: Katrine Søborg Høyer
Telefon: +45 61930439
E-mail: kash@vd.dk
NUTS-kode: DK

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://vd.dk

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Planlægning, anlæg og drift af statsvejnettet i Danmark

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Rammeaftale om udvikling, videreudvikling og vedligehold af Vejdirektoratets forretningssystemer

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Vejdirektoratet (VD) udbyder en rammeaftale om udvikling, videreudvikling og vedligehold af VD's forretningssystemer til understøttelse af VD's opgavevaretagelse i form af forvaltning og drift af vejnettet samt anlæg, trafikplanlægning og -ledelse. VD ønsker at indkøbe konsulentbistand til:

— videreudvikling og vedligehold af VD's nuværende forretningssystemer,

— bistand til udvikling og vedligehold af fremtidige forretningssystemer.

Udover indkøb af ad hoc konsulentbistand ønsker VD med aftalen at have mulighed for at kunne overdrage hele eller dele af ansvaret for vedligehold og videreudvikling af udvalgte forretningssystemer til én eller flere leverandører på aftalen.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 175 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Videreudvikling og vedligehold af eksisterende forretningssystemer

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72200000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 1 omfatter ydelser relateret til videreudvikling, vedligehold og modning af Vejdirektoratets nuværende forretningssystemer, som i dag varetages af Vejdirektoratet og en række tredjeparts leverandører. Desuden ønsker Vejdirektoratet på denne delaftale at indkøbe yderligere konsulentydelser i tilknytning til videreudvikling af Vejdirektoratets nuværende forretningssystemer bl.a. i form af bistand til projektledelse, arkitektur samt forretningsanalyse.

II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udvikling og vedligehold af fremtidige forretningssystemer

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72200000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
NUTS-kode: DK02
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Delaftale 2 omfatter ydelser relateret til udvikling og efterfølgende vedligehold af fremtidige forretningssystemer i Vejdirektoratets systemportefølje. Ydelserne omfatter bl.a. behovsafdækning, udvikling og vedligehold af nye systemer baseret på Vejdirektoratets teknologistack (bl.a. .NET og JAVA) men også bistand til refactorering af ældre forretningssystemer samt bistand til systemforvaltning. I tilknytning til udviklingen af systemporteføljen ønsker Vejdirektoratet desuden at indkøbe yderligere konsulentydelser bl.a. i form af bistand til projektledelse, arkitektur samt forretningsanalyse.

II.2.14) Yderligere oplysninger
II.3) Foreløbig dato for offentliggørelse af udbudsbekendtgørelse:
06/11/2019

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Fastlæggelse af det endelige scope og rammer for rammeaftalen pågår, idet rammeaftalen dog forventes at indeholde 2 delaftaler med ca. 4-5 leverandører på hver delaftale. Det er endvidere forventningen, at leveranceaftaler på begge delaftaler tildeles via miniudbud.

Den estimerede volumen på rammeaftalen, som dog endnu er baseret på et skøn behæftet med stor usikkerhed, er forventeligt ca. 150-200 000 000 DKK nogenlunde ligeligt fordelt på de 2 delaftaler.

Rammeaftalen udbydes som et begrænset EU-udbud og forventes offentliggjort primo november 2019 med forventet aftaleindgåelse primo april 2020.

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
30/08/2019

Send til en kollega

0.032