23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 171-418712
Offentliggjort
05.09.2019
Udbudstype
Udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Danish Defence Acquisition and Logistics Organizations

Vindere

(05.09.2019)
Eidsvoll Electronics AS
Nedre Vukberg vei 8
2080 Eidsvoll

Link16 Remote Crypto Distribution System


Danish Defence Acquisition and Logistics Organizations

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Tjenesteydelser

Legal Basis:

Direktiv 2009/81/EF

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Danish Defence Acquisition and Logistics Organizations
16-28-71-80
Lautrupbjerg 1-5
Ballerup
2750
Danmark
Kontaktperson: Martin Sigsgaard Gustavson
Telefon: +45 72814224
E-mail: fmi-id-slu04@mil.dk
NUTS-kode: DK0

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/726a7d60-2497-4cee-bac9-cc1bb113ad96/homepage

I.4) Type ordregivende myndighed
Ministerium eller en anden myndighed på nationalt plan eller forbundsplan, herunder regionale eller lokale afdelinger
I.5) Hovedaktivitet
Forsvar

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Link16 Remote Crypto Distribution System

II.1.2) Hoved-CPV-kode
32000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

FMI ønsker at indgå en rammeaftale om anskaffelse af varer og tjenesteydelser til Forsvarets SECAN godkendte Remote Crypto Distribution System (RCDS).

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 3 250 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

FMI ønsker at indgå en rammeaftale om anskaffelse af varer og tjenesteydelser til Forsvarets SECAN godkendte Remote Crypto Distribution System (RCDS) i form af services (Helpdesk til brug for support henvendelser fra forsvaret, Reparation af eksisterende og nye RCDS-enheder, softwareopdateringer), køb af hardwareopdateringer til Forsvarets RCDS-enheder, samt Køb af 1:1 udskiftning af Forsvarets 2 RCDS-masterenheder og 13 RCDS-slaveenheder.

Rammeaftalen har en varighed af 2 år med mulighed for forlængelse i yderligere 2 år.

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Rammeaftalen har en option på forlængelse i 2 år.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling uden offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • årsager, der vedrører beskyttelse af enerettigheder, herunder intellektuelle ejendomsrettigheder
Forklaring:

FMI ønsker at indgå en rammeaftale om anskaffelse af varer og tjenesteydelser til Forsvarets SECAN godkendte Remote Crypto Distribution System (RCDS) i form af services (Helpdesk til brug for support henvendelser fra Forsvaret, Reparation af eksisterende og nye RCDS-enheder, softwareopdateringer), køb af hardwareopdateringer til Forsvarets RCDS-enheder, samt Køb af 1:1 udskiftning af Forsvarets 2 RCDS-masterenheder og 13 RCDS-slaveenheder.

Efter FMI’s vurdering kan disse ydelser kun anskaffes fra Eidsvoll Electronics A/S, Company ID Code NO929054849MVA (Leverandøren), da rammeaftalen på grund af tekniske årsager kun kan overdrages til Leverandøren. Dette skyldes, at Leverandøren har udviklet RCDS-enhederne og har de intellektuelle rettigheder til at producere SECAN godkendte RCDS-enheder, services og hardwareopdateringer. Leverandøren har ikke givet licens til andre leverandører til at sælge RCDS-enheder, service og hardwareopdateringer.

Derudover må FMI kun anvende SECAN godkendte RCDS-enheder til ilægning af NATO kryptonøgler, og Leverandøren er den eneste, der kan levere en SECAN godkendt RCDS-enheder, services og hardwareopdateringer, jf. ASGM60-listen.

Leverandøren er derudover den eneste leverandør, der kan levere nye RCDS-enheder, services og hardwareopdateringer, der har specifik interoperabilitet med forsvarets eksisterende RCDS-enheder. Manglende specifik interoperabilitet kan betyde, at RCDS-enhederne, services og hardwareopdateringer ikke kan anvendes til ilægning af NATO kryptonøgler.

FMI vurderer derfor, at betingelserne i forsvarsdirektivets artikel 28, stk. 1, litra e, for at anvende udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse, er opfyldt.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
03/12/2018
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Eidsvoll Electronics AS
NO929054849MVA
Nedre Vukberg vei 8
Eidsvoll
2080
Norge
NUTS-kode: NO0
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Indledende anslået samlet værdi af kontrakten/delkontrakten/koncessionen: 3 250 000.00 DKK
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 3 250 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Datoen angivet i bekendtgørelsens pkt. V.2.1) er datoen for beslutningen om at tildele rammeaftalen direkte og ikke datoen for rammeaftalens indgåelse. Rammeaftalen vil ikke blive indgået/underskrevet, før udløbet af en periode på 10 dage fra offentliggørelse af denne bekendtgørelse, jf. yderligere pkt. VI.4.3). Værdien angivet i pkt. II.1.7) og V.2.4) er den estimerede værdi af rammeaftalen, og er således ikke udtryk for rammeaftalens endelige værdi, ligesom FMI ikke herved har forpligtet sig til at foretage anskaffelser svarende til denne værdi.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Klagenævnet for Udbud
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

FMI følger proceduren i klagenævnslovens § 4 (lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud, tilgængelig på www.retsinformation.dk). Rammeaftalen vil ikke blive indgået før efter udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor denne bekendtgørelse er offentliggjort, jf. klagenævnslovens § 4, stk. 1, nr. 2. I henhold til klagenævnslovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsreglerne har indgået en rammeaftale uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, i tilfælde hvor en ordregiver har fulgt proceduren i § 4, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en rammeaftale, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele rammeaftalen uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette

Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i den nævnte periode, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1. Kontaktoplysning til Klagenævnet for Udbud er angivet i pkt. VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på hjemmesiden angivet i pkt. VI.4.1).

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk

Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
03/09/2019

Send til en kollega

0.047