Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://permalink.mercell.com/113692894.aspx
Udbyder
PlanEnergi
Vindere
Valgt totalentrepriseteam
(21.02.2020)
Konsortium bestående af Victor A/S og IESenergy
Farum Fjernvarme - varmepumpe
PlanEnergi
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Varer
Direktiv 2014/25/EU
Del I: Ordregivende enhed
74038212
Jyllandsgade 1
Skørping
9520
Danmark
Kontaktperson: Lisa Blenstrup Pallisgaard
Telefon: +45 96820400
E-mail: lbp@planenergi.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://permalink.mercell.com/113692894.aspx
Internetadresse for køberprofilen: http://www.planenergi.dk/
Del II: Genstand
Farum Fjernvarme - Varmepumpe - Prækvalifikation
Farum Fjernvarme ønsker at etablere en eldrevet varmepumpe på ca. 15 MW-varme, der kan anvende udeluft som varmekilde. Varmepumpen skal etableres på lokationen Nymøllevej 2b, 3540 Lynge, matrikel nr. 4m, som Farum Fjernvarme ejer. Værkets nuværende fjernvarmecentral er placeret på lokationen Stavnsholtvej 33, 3520 Farum, ca. 5 km derfra i lige linje sydøst.
Varmepumpen skal varetage fjernvarmeproduktionen som en "stand-alone" grundlast produktionsenhed, hvor varmen skal afsættes til transmissionsledningen ved Farremosen, via en afgrening på matriklen. Afgangstemperaturen fra varmepumpen skal kunne reguleres for at opnå den optimale drift med varmepumpeanlægget, i alle driftspunkter.
Tryk her https://permalink.mercell.com/113692894.aspx
Nordjylland
Den samlede totalentreprise indeholder:
— Tilslutning, levering og installation af komplet eldrevet varmepumpeanlæg med en varmeeffekt på ca. 15 MW-varme, ved en udelufttemperatur på -1 oC og en afgangstemperatur på op til 85 oC,
— Etablering af ny teknikbygning. I teknikbygningen skal der monteres separate maskin-, transformator-, frekvensomformer-, tavle-, ventilationsrum samt kontrol- og fremvisningsrum (showrum), lager- og værkstedsrum og toiletter,
— Etablering af trykholdeanlæg og vandbehandlingsanlæg til supplering af spædevand til transmissionsledningen, samt transmissionspumpesystem.
Det komplette varmepumpeanlæg skal designes med henblik på høj kvalitet, høj effektivitet, lang levetid, lavt støjniveau og mange driftstimer om året.
Sideløbende med nærværende totalentreprise etableres 10 kV elforsyningskabel fra nærtliggende hovedtransformerstation og frem til matrikel 4m, hvor varmepumpeanlægget skal etableres. Dette planlægges udført før bygningsarbejder i nærværende entreprise startes og er en bygherreleverance.
Udvælgelsen blandt de konditionsmæssige ansøgere vil ske på baggrund af en helhedsvurdering af det af tilbudsgiverens fremlagte materiale i afsnit 2.3.5.2 (teknisk og faglige formåen).
- O1. Prisdifference for ændring af rammetidsplan jf. udbud pkt. 1.6. Skal specificeres,
- O2. Prisdifference for ændring af betalingsplan jf. udbud pkt. 2.6. Skal specificeres.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøger må ikke være omfattet af en af de udelukkelsesgrunde, som fremgår af udbudslovens § § 135-136 samt de evt. valgte frivillige udelukkelsesgrunde i § 137.
Bankgaranti:
Minimumskrav for økonomisk og teknisk formåen betragtes som opfyldte, såfremt der afleveres en erklæring fra virksomhedens bank eller kautionsselskab, om at tilbudsgiver kan stille bankgaranti iht. ABT 18 § 9 (entreprenørgaranti og anfordringsgaranti for forudbetaling af 1. rate).
Som alternativ til erklæring fra bank eller kautionsselskab, vil tilbudsgivere der kan dokumentere nedenstående krav til årsomsætning og finansielle nøgletal ligeledes opfylde minimumskrav:
Samlet årsomsætning:
Årsomsætning for de seneste 3 afsluttede og reviderede regnskabsår skal oplyses. Virksomheder der endnu ikke har afsluttet 3 regnskabsår skal aflevere tilgængelige oplysninger omkring årsomsætning.
Finansielle nøgletal:
Nøgletal for de seneste 3 afsluttede og reviderede regnskabsår skal oplyses. Virksomheder der endnu ikke har afsluttet 3 regnskabsår skal aflevere tilgængelige oplysninger omkring årsomsætning og nøgletal.
Følgende nøgletal skal oplyses:
Resultat før skat:
Egenkapital: Egenkapitalen i de seneste 3 år må ikke være negativ. Såfremt virksomheden endnu ikke har afsluttet 3 regnskabsår, må egenkapitalen pr. dags dato ikke være negativ.
Soliditetsgrad.
Likviditetsgrad.
Oplysning af virksomhedens erfaring med dimensionering og etablering af varmepumper med nominel effekt på min. 1 MW varme inden for de seneste 5 år. Dette oplyses i form af en referenceliste med relevante projekter.
Oplysninger om underentreprenører inden for levering af styring, el-arbejder mv. samt disses relevante referencer inden for de seneste 5 år. Anvendes der ikke underentreprenører oplyses Totalentreprenørens egne relevante referencer inden for det pågældende område.
CV'er på nøglepersoner hos tilbudsgiver og underentreprenører, der tilknyttes dette projekt.
Bankgaranti:
Som bilag til anmodning om prækvalifikation skal der vedlægges erklæring fra bank eller kautionsselskab, om at tilbudsgiver kan stille bankgaranti iht. ABT 18 (entreprenørgaranti og anfordringsgaranti for forudbetaling af 1. rate). Tilbudsgiver, der ikke kan dokumentere at der kan stilles bankgaranti vil Ikke blive taget i betragtning.
Betaling sker efter betalingsplan i.h.t. ABT 18 § 34 stk. 1. Betalingsplanen fastsætter til hvilke tidspunkter
dele af entreprisesummen skal udbetales. Betalingsplanen skal indarbejdes i Totalentreprenørens detailtidsplan.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 35291000
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Fax: +45 33307799
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Fax: +45 41715100
Internetadresse: http://www.kfst.dk