Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=250154&B=HOFOR
Anmodning om deltagelse
Addresse
http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=250154&B=HOFOR
Udbyder
Hofor A/S
Vindere
Valgt leverandør
(14.01.2020)
A & O Johansen
Rørvang 3
2620 Albertslund
Diverse komponenter til Hofor
Hofor A/S
Udbudsbekendtgørelse – forsyningsvirksomhed
Varer
Direktiv 2014/25/EU
Del I: Ordregivende enhed
10073022
Ørestads Boulevard 35
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Line Kolle
Telefon: +45 27954398
E-mail: likr@hofor.dk
NUTS-kode: DK01
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: http://www.hofor.dk/
Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/338688
Del II: Genstand
Diverse komponenter til HOFOR
I forbindelse med at dampforsyningen skal udfases i København, udfører HOFOR løbende konverteringer af vores kunders fjernvarmeanlæg fra damp til fjernvarmevand. Komponent leverancen til et standardkoncept omfatter normalt følgende:
- Levering af sorte rør og fittings til fjernvarme og centralvarme, alupex til brugsvand, et antal snavssamlere, 3-vejs haner, termometre, manometre, aut. aflufter samt afblæsningsventiler etc. Sammenlagt drejer det sig primært om levering af komponenter til ombygning af ca. 133 varmecentraler med en sammenlagt effekt på ca.: 85 MW. HOFOR forventer at ombygningen af varmecentralerne er færdig i 2021, hvorefter der vil være behov for levering af komponenter til almindelige vedligehold af varmecentralerne. Derudover vil HOFOR have mindre træk på rammeaftalen med levering til lagrene på Amagerværket og Forlandet i hele rammeaftalens løbetid.
I forbindelse med at dampforsyningen skal udfases i København, udfører HOFOR løbende konverteringer af vores kunders fjernvarmeanlæg fra damp til fjernvarmevand. Komponent leverancen til et standardkoncept omfatter normalt følgende:
- Levering af sorte rør og fittings til fjernvarme og centralvarme, alupex til brugsvand, et antal snavssamlere, 3-vejs haner, termometre, manometre, aut. aflufter samt afblæsningsventiler etc. Sammenlagt drejer det sig primært om levering af komponenter til ombygning af ca. 133 varmecentraler med en sammenlagt effekt på ca.: 85 MW. HOFOR forventer at ombygningen af varmecentralerne er færdig i 2021, hvorefter der vil være behov for levering af komponenter til almindelige vedligehold af varmecentralerne. Derudover vil HOFOR have mindre træk på rammeaftalen med levering til lagrene på Amagerværket og Forlandet i hele rammeaftalens løbetid.
HOFOR har ret til at forlænge Rammeaftalen op til 4 gange idet forlængelse sker med 12 måneder ad gangen regnet fra det gældende ophørstidspunkt.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
HOFOR lægger i udvælgelsen af ansøgere vægt på, at ansøger har den tilstrækkelige økonomiske og finansielle kapacitet til at løfte kontrakten. Ansøger skal mindst opfylde følgende:
— omsætning inden for aftaleområdet (seneste 3 disponible regnskabsår) udgør minimum 25 000 000 DKK pr. år,
— gennemsnitlig soliditetsgrad for de seneste 3 disponible regnskabsår udgør mindst 20%,
— Positiv overskudsgrad de seneste 3 disponible regnskabsår.
Til brug for evalueringen af teknisk og faglig formåen skal ansøger i ESPD’et oplyse ansøgerens mest betydelige leverancer på lignende aftaler, der er udført inden for de seneste 3 år. Ansøger kan vedlægge referenceblade eller lignende bilag, der beskriver og illustrerer referencerne, såfremt der henvises hertil i ESPD’et.
— Ansøger skal påvise mindst 3 og maksimalt 5 referencer, hver reference skal indeholde levering af minimum halvdelen af de 76 produktkategorier angivet i tilbudslisten. Fremsendes der mere end 5 referencer kan disse ikke påregnes læst, og vil ikke indgå i bedømmelsen.
Det vil vurderes positivt at referencerne indeholder levering af flere produktkategorier end halvdelen.
Såfremt der modtages flere konditionsmæssige ansøgninger end ovenfor, vil HOFOR foretage en udvælgelse blandt disse ansøgere. HOFOR vil på baggrund af referencelisterne udvælge de ansøgere, der har den erfaring, som i størst mulig grad svarer til den udbudte opgave.
Ansøger skal have et kvalitetsledelsessystem baseret på ISO 9001:2015 eller tilsvarende.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
HOFOR kan frit vælge hvorvidt HOFOR vil tildele kontrakten til den tilbudsgiver, som har afgivet det økonomisk mest fordelagtige tilbud i overensstemmelse med de oplyste tildelingskriterier i pkt. 5, eller om HOFOR vil invitere tilbudsgivere til at forhandle jf. nedenfor.
Tilbudsgivere kan således ikke være sikre på, at blive indbudt til forhandling.
Hvis HOFOR benytter sig af sin ret til at tildele Kontrakten på baggrund af det første tilbud uden gennemførelse af forhandlinger, vil HOFOR sikre, at tilbuddet overholder kravene fastsat i disse udbudsbetingelser og udbudsmaterialet i øvrigt. Da HOFOR har mulighed for at tildele Kontrakten på baggrund af det første tilbud, skal Tilbudsgiver sørge for, at tilbuddet opfylder samtlige krav i udbudsmaterialet i det første tilbud.
Nævnenes Hus, Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405708
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud
Klage over udbudsproceduren skal indgives til Klagenævnet for Udbud i henhold til § 7 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 af lov om Klagenævnet for Udbud, som følger:
Klage over ikke at være blevet prækvalificeret skal være modtaget i Klagenævnet inden 20 kalenderdage fra dagen efter ordregiverens underretning om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis der ved underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen. Andre klager skal være modtaget i Klagenævnet inden 45 dage fra dagen efter offentliggørelsen af ordregiverens bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået kontrakt.
Senest samtidig med indgivelse af klage til Klagenævnet skal klager skriftligt underrette ordregiver om klagensindbringelse for Klagenævnet og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden. Såfremt klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen. Klagen skal vedlægges et klagegebyr på 20 000 DKK.
Se mere om indgivelse af klager på Klagenævnet for Udbuds hjemmeside: www.klfu.dk
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk