Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://www.ethics.dk/ethics/eo#/d82e731f-2490-49ae-93a2-ae74263176fd/publicMaterial
Udbyder
Københavns Kommune, Center for Parkering i Teknik- og Miljøforvaltningen
Udbud af digital selvbetjeningsløsning for parkering
Københavns Kommune, Center for Parkering i Teknik- og Miljøforvaltningen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
64942212
Islands Brygge 37
København S
2300
Danmark
Kontaktperson: Sebastian Greva
E-mail: seg@horten.dk
NUTS-kode: DK
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/d82e731f-2490-49ae-93a2-ae74263176fd/homepage
Del II: Genstand
Udbud af digital selvbetjeningsløsning for parkering
Ved nærværende udbud ønsker Ordregiver at indhente tilbud på en selvbetjeningsløsning, som benyttes til at betale afgifter og licenser samt til at klage over pålagte afgifter. Der ønskes tilbud på såvel den borgerrettede front-end løsning samt det bagvedliggende system til håndtering og lagring af data. Selve serverdriften af løsningen skal varetages af leverandøren eller en af denne udpeget underleverandør.
Ordregiver ønsker med nærværende udbud at effektivisere og sikre et drifts- og brugervenligt system til håndtering af indkøb af licenser, betaling af p-afgifter samt klager over p-afgifter.
Ordregiver efterspørger en løsning, der i videst muligt omfang er et konfigurerbart standardsystem, der kan varetage ovenstående samt relaterede opgaver som beskrevet i udbudsmaterialet.
Kontrakten omfatter levering (afklaring, installation og idriftsættelse) af den aftalte løsning i henhold til leverancebeskrivelsen. Fra Ordregivers godkendelse af overtagelsesprøven og i 4 år derefter skal leverandøren varetage driften af den leverede løsning (Driftskontrakten, Bilag 7). Driftskontrakten kan forlænges i op til 2 x 12 måneder.
Ordregiver kan forlænge Driftskontrakten i 2 x 12 måneder.
Er der flere end tre (3) ansøgere, som ikke er omfattet af udelukkelsesgrundene og som opfylder minimumskravene til egnethed, vil Ordregiver ved udvælgelsen af ansøgere, som vil blive opfordret til at afgive forhandlingstilbud, udvælge på baggrund af oplysningerne om ansøgers tekniske og faglige formåen.
Ordregiver vil udvælge de 3 ansøgere, som har den mest relevante erfaring.
Ved vurderingen vil Ordregiver lægge vægt på beskrivelsen af den anvendte teknologi samt beskrivelse af den digitaliserede forretningsgang/løsning anvendt ved referencen, idet Ordregiver vil udvælge de ansøgere, som har mest erfaring med projekter som i indhold og kompleksitet er mest lig den udbudte opgave. Antallet af referencer er dermed ikke afgørende, men derimod ligheden med den udbudte kontrakt.
Ordregiver kan forlænge Driftskontrakten i 2 x 12 måneder.
Ordregiver har vurderet, at der er en sådan sammenhæng imellem de udbudte ydelser, at en opdeling af kontrakten ville indebære en række uhensigtsmæssige tekniske og juridiske grænseflader i udførelsesfasen. Udbuddet er derfor ikke opdelt i delkontrakter.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Ansøgere, der befinder sig i en obligatorisk udelukkelsesgrund, jf. udbudslovens § § 135-136, vil blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt, medmindre ansøger fremlægger dokumentation for at være pålidelig, jf. udbudslovens § 138.
Tilsvarende vil ansøgere, som befinder sig i en af de frivillige udelukkelsesgrunde nævnt i udbudslovens § 137, stk. 1, nr. (1)-(6) blive udelukket fra deltagelse og vil ikke komme i betragtning til den udbudte kontrakt, medmindre tilbudsgiver fremlægger dokumentation for at være pålidelig, jf. udbudslovens § 138.
Dokumentation: Den tilbudsgiver, som står til at blive tildelt den udbudte kontrakt, skal på anmodning (ikke som en del af tilbuddet) fremsende serviceattest (danske virksomheder) eller tilsvarende dokumentation (udenlandske virksomheder) som dokumentation for, at virksomheden ikke befinder sig i en af de ovenfor refererede udelukkelsesgrunde.
Ordregiver vil acceptere serviceattester, som er udstedt efter 1.9.2019.
Danske virksomheder skal være registeret i Det Centrale Virksomhedsregister, CVR.dk For udenlandske virksomheder skal ansøger have tilsvarende registrering i det land, hvor ansøgers virksomhed er etableret.
Dokumentation: Den tilbudsgiver, som står til at blive tildelt den udbudte kontrakt, skal på anmodning (ikke som en del af tilbuddet) fremsende dokumentation for registreringen, hvis Ordregiver ikke kan tilgå disse oplysninger gennem offentligt tilgængelige kilder.
Ansøger skal opfylde følgende minimumskrav:
— Gennemsnitlig årlig omsætning på mindst 3 000 000 DKK de sidste 3 afsluttede regnskabsår.
Med "afsluttet regnskabsår" menes regnskabsår for hvilke der foreligger et godkendt regnskab.
Dokumentation: Den tilbudsgiver, som står til at blive tildelt den udbudte kontrakt, skal på anmodning (ikke som en del af tilbuddet) fremsende godkendte årsregnskaber eller tilsvarende erklæring om omsætningen i det omfang Ordregiver ikke kan tilgå disse oplysninger gennem offentligt tilgængelige kilder.
Ansøger skal opfylde følgende minimumskrav:
— Gennemsnitlig årlig omsætning på mindst 3 000 000 DKK de sidste 3 afsluttede regnskabsår.
Ansøger skal opfylde følgende minimumskrav:
— Ansøger skal have udført minimum tre (3) lignende tjenesteydelser inden for de seneste 3 år (regnet fra ansøgningsfristen).
Med "lignende tjenesteydelser" menes tilpasning/udvikling af digitale løsninger, som rummer både sagsbehandlings- og borgerrettede aktiviteter.
Ansøger skal i ESPD'et give oplysninger om følgende:
1) Kunde (navnet på referencekunden);
2) Beskrivelse af størrelsen på kundevirksomheden - antal medarbejdere der potentielt kunne anvende systemet;
3) Om ansøger var hoved- eller underleverandør, og hvilke leverancer ansøger var ansvarlig for;
4) Omfanget af kontrakten i danske kroner, såfremt ansøger må/vil oplyse dette;
5) Anvendt teknologi for tjenesteydelserne;
6) Beskrivelse af den digitaliserede forretningsgang/løsning, herunder formålsbeskrivelse.
ESPD skal alene indeholde fem (5) referencer. Indeholder ESPD'et flere referencer, vil Ordregiver basere vurderingen på de første fem (5) referencer i ESPD'et.
Dokumentation: Ordregiver anser de oplysninger, som tilbudsgiver giver i ESPD'et vedrørende sin tekniske formåen for at udgøre den endelige dokumentation. Den tilbudsgiver, som står til at blive tildelt kontrakten, vil således ikke blive afkrævet yderligere dokumentation herfor.
Ansøger skal opfylde følgende minimumskrav:
— Ansøger skal have udført minimum tre (3) lignende tjenesteydelser inden for de seneste 3 år (regnet fra ansøgningsfristen).
Der skal i forbindelse med kontrakten indgås en databehandleraftale. Kontrakten indeholder endvidere en arbejdsklausul, ligesom leverandøren skal leve op til ordregivers CSR-krav. Kontraktens servicemål samt visse milepæle er bodsbelagte.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Alle henvendelser og spørgsmål til Ordregiver skal skriftligt ske via www.udbuddet.dk
Spørgsmål og svar, samt eventuelle rettelser vil blive offentliggjort på www.udbuddet.dk
Toldboden 2
Viborg
8800
Danmark
Telefon: +45 72405600
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
Præcise oplysninger om klagefrist(er): I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om lov om Klagenævnet for Udbud gælder følgende klagefrister i relation til gennemførelse af udbud:
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret, hvis underretningen har angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen, jf. lovens § 7, stk. 1.
Klage over tildeling af kontrakten skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 45 dage efter, at
Ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt.
Klage i forbindelse med indgåelse af en rammeaftale skal indgives inden 6 måneder regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiver har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere.
Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette
Ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Samtidig med indgivelse af klage skal der indbetales et klagegebyr på 20 000 DKK til Klagenævnet for Udbud.
Carl Jacobsens Vej 35
Valby
2500
Danmark
Telefon: +45 41715000
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: www.kfst.dk