Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Indlevering af tilbud
Addresse
https://tender.konnect.dk/invite/596
Udbyder
Miljøstyrelsen
Vindere
Valgt firma
(31.03.2020)
Commentor A/S
Visionsvej 51
9000 Aalborg
Opdateringer
IV.2.2
I stedet for:
Dato: 07-12-2019
Time: 12:00
Læses:
Dato: 16-12-2019
Time: 07:00
IV.2.2)
I stedet for:
Dato: 07-12-2019
Time: 12:00
Læses:
Dato: 19-12-2019
Time: 07:00
Yderligere oplysninger
Det skal bemærkes, at tilbudsfristen tidligere har været ændret ved bekendtgørelse nr. 2019/S 233-572414.
Rammeaftale om support, vedligeholdelse og videreudvikling af affaldsdatasystemet
Miljøstyrelsen
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 25798376
Postadresse: Tolderlundsvej 5
By: Odense C
NUTS-kode: DK0
Postnummer: 5000
Land: Danmark
Kontaktperson: John Egholm Elgaard
E-mail: jeje@mst.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.mst.dk
Del II: Genstand
Rammeaftale om support, vedligeholdelse og videreudvikling af affaldsdatasystemet
Affaldsdatasystemet er et system, der samler informationer om affaldsstrømme i Danmark, som de danske virksomheder indberetter. I affaldsdatasystemet kan der indberettes, redigeres, foretages fremsøgning af egne indberetninger og generes standardrapporter for egne affaldsdata.
De ovenfor beskrevne ydelser - support, vedligeholdelse og videreudvikling - som er omfattet af nærværende udbud, vedrører affaldsdatasystemet, men derudover vil der kunne være ydelser inden for support, vedligeholdelse og videreudvikling af Miljøstyrelsens øvrige systemer inden for cirkulær økonomi og affald og det udbudte teknologiområde og metoder, men det vil fortrinsvis dreje sig om systemer, der kan supplere de eksisterende data i affaldsdatasystemet.
Rammeaftalen har således til formål at sikre grundlaget for ordregivers anskaffelse af support, vedligeholdelse og videreudvikling af affaldsdatasystemet, så affaldsdatasystemet i videst muligt omfang holdes tidssvarende, kan drives stabilt og videreudvikles.
Danmark
Der er foretaget en beskrivelse af udbuddet i punkt II.1.4.
Det suppleres, at Miljøstyrelsen ønsker at indgå en rammeaftale med én leverandør, som giver Miljøstyrelsen mulighed for at trække på et fast it-konsulentteam på op til 10 konsulenter i alt inden for 4 konsulentkategorier i 4 år.
Rammeaftalen er ikke-eksklusiv og uden aftagepligt for Miljøstyrelsen.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Relevant erhvervsansvarsforsikring.
Ordregivers mindstekrav til den økonomiske aktørs økonomiske og finansielle kapacitet er en erhvervsansvarsforsikring med minimumsdækning på 5 000 000 DKK.
En liste med de betydeligste leverancer af lignende tjenesteydelser som den udbudte rammeaftale, der er udført inden for de seneste 3 år (regnet fra tilbudsfristen), med angivelse af opgavens beskrivelse og relevans for det udbudte, beløb, datoer og modtagere, såvel offentlige som private.
Ordregivers mindstekrav til den økonomiske aktørs tekniske og faglige formåen er minimum 2 og maksimalt 5 relevante referencer fra leverancer af lignende tjenesteydelser som den udbudte rammeaftale inden for de seneste 3 år (regnet fra tilbudsfristen).
Rammeaftalen indeholder en arbejdsklausul.
Såfremt rammeaftalen tildeles en sammenslutning af virksomheder (f.eks. et konsortium), skal deltagerne i sammenslutningen påtage sig solidarisk hæftelse og udpege en fælles befuldmægtiget.
Del IV: Procedure
Danmark
Tilbudsgiver har ikke adgang til at overvære åbningen af tilbud.
Del VI: Supplerende oplysninger
Ordregiver forbeholder sig muligheden for at anvende fremgangsmåden i udbudslovens § 159, stk. 5 og 6, hvis tilbud ikke opfylder udbudsmaterialets formelle krav.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
I henhold til § 7, stk. 2 i lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud, gælder følgende frister for indgivelse af klage:
Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk.4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt.
§ 7, stk. 3:
Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Efter § 6, stk. 4 skal klageren senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill
perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på www.naevneneshus.dk
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk