Fakta om udbudet
Udbyder
Danish Defence Acquisition and Logistics Organizations
Vindere
JISR
(15.11.2019)
TERMA A/S
Hovmarken 4
8520 Lystrup
Joint Intelligence Surveillance and Reconnaisance software til Forsvaret
Danish Defence Acquisition and Logistics Organizations
Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed
Varer
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed/enhed
CVR-nummer: 16-28-71-80
Postadresse: Lautrupbjerg 1-5
By: Ballerup
NUTS-kode: DK
Postnummer: 2750
Land: Danmark
Kontaktperson: Signe Jenny Bengtson
E-mail: fmi-id-sii03@mil.dk
Telefon: +45 72814093
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/5baa8fd7-cd77-4222-b2dd-5ac6fd9f9d62/homepage
Del II: Genstand
Joint Intelligence Surveillance and Reconnaisance software til Forsvaret
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (herefter FMI) agter at indgå en rammeaftale vedrørende køb af Joint Intelligence Surveillance and Reconnaissance software (JISR).
Danmark
FMI ønsker at indgå en syvårig rammeaftale om køb af JISR, herunder JISR licenser til et ubegrænset antal servere, fejlfinding og fejlretning af JISR, videreudvikling og tilpasning af JISR, oplæring af Forsvarets medarbejdere i JISR samt on site og off site support vedr. JISR.
Del IV: Procedure
- Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
FMI ønsker at indgå en syv-årig rammeaftale om køb af Joint Intelligence Surveillance and Reconnaissance software (JISR), herunder JISR-licenser til et ubegrænset antal servere, fejlfinding og fejlretning af JISR, videreudvikling og tilpasning af JISR, oplæring af Forsvarets medarbejdere i JISR samt on site og off site support vedr. JISR. Det er FMI's vurdering, at anskaffelsen ikke skal ske ved afholdelse af et EU-udbud, i det der er tale om software til brug for Forsvarets efterretningsvirksomhed, og idet leverandøren vil få adgang til kritiske efterretningsoplysninger. FMI vurderer derfor, at betingelserne i forsvars- og sikkerhedsdirektivets artikel 13, stk. 1, litra b for at undtage rammeaftalen fra direktivets procedureregler er opfyldt.
Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling
JISR
CVR-nummer: 41881828
Postadresse: Hovmarken 4
By: Lystrup
NUTS-kode: DK
Postnummer: 8520
Land: Danmark
Del VI: Supplerende oplysninger
Datoen angivet i bekendtgørelsens pkt. V.2.1.) er datoen for beslutningen om at tildele kontrakten direkte, og ikke datoen for rammeaftalens indgåelse. Rammeaftalen vil tidligst blive indgået efter udløbet af stand-still perioden på 10 kalenderdage fra offentliggørelse af denne bekendtgørelse jf. yderligere pkt. VI.4.3). Værdien angivet i pkt. II.1.7.) og V.2.4.) er den estimerede værdi af rammeaftalen, og er således ikke udtryk for rammeaftalens endelige værdi ligesom FMI ikke herved har forpligtet sig til at foretage ansakffeæser svarende til denne værdi.
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/
FMI følger proceduren i klagenævnslovens § 4 (lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud, tilgængelig på www.retsinformation.dk). [Kontrakten/Rammeaftalen] blev ikke indgået før efter udløbet af 10 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed ([indsæt profylaksebekendtgørelsesnummer]) er offentliggjort, jf. klagenævnslovens § 4, stk. 1, nr. 2. I henhold til klagenævnslovens § 7, stk. 3, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsreglerne har indgået en [kontrakt/rammeaftale] uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, i tilfælde hvor en ordregiver har fulgt proceduren i § 4, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en [kontrakt/rammeaftale], forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele [kontrak-ten/rammeaftalen] uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregi-veren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i den nævnte periode, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1. Kontaktoplysning til Klagenævnet for Udbud er angivet i pkt. VI.4.1). Klagenævnet for Udbuds egen vejledning om klager er tilgængelig på hjemmesiden angivet i pkt. VI.4.1).
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: www.kfst.dk