23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 237-581322
Offentliggjort
09.12.2019
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Medicoteknik, Region Syddanmark

Anskaffelse af LC-MS/MS TLX-1 system til udskiftning af eksisterende tilsvarende udstyr


Medicoteknik, Region Syddanmark

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Medicoteknik, Region Syddanmark
Postadresse: Sygehusvej 4
By: Kolding
NUTS-kode: DK032
Postnummer: 6000
Land: Danmark
E-mail: steffan.stuhr.petersen@rsyd.dk
Telefon: +45 21157956

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.medicoteknik-rsd.dk

I.2) Information om fælles indkøb
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed
</div>

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Anskaffelse af LC-MS/MS TLX-1 system til udskiftning af eksisterende tilsvarende udstyr

Sagsnr.: 120704
II.1.2) Hoved-CPV-kode
38000000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Akutudskiftning af LC-MS/MS udstyr. Afdeling for Klinisk BioKemi og Farmakologi Odense Universitetshospital (OUH).

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 2 519 218.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK031
Hovedudførelsessted:

DK-Odense

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Akutudskiftning af LC-MS/MS udstyr til KBF afdelingens TDM analyse portofolio. 1stk. TSQ Altis VanquishTLX-1 System.

II.2.5) Tildelingskriterier
Omkostningskriterium - Navn: Se Annonce del IV IV1.1) Proceduretype / Vægtning: 100
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende i tilfældene anført nedenfor
  • Kun en bestemt økonomisk aktør kan levere de pågældende bygge- og anlægsarbejder, varer eller tjenesteydelser af følgende årsag:
    • manglende konkurrence af tekniske årsager
Forklaring:

Akutudskiftning af LC-MS/MS udstyr til afdelingens TDM analyse portofolio.

Udstyret skal i alle dets dele kunne kontrolleres fra én og samme software. Denne software skal også kunne håndtere og registrere alle feedback, der måtte komme fra enkeltmodulerne. Det skal desuden være sådan, at systemerne skal kunne kontrollere HPLC systemer til samme massespektrometer uden at ændre softwareplatformen. Dette krav ønskes af hensyn til optimering og minimering af fejl.

Det system, vi ønsker, skal være 100% kompatibelt med eksisterende systemer både analyseteknisk og softwareteknisk. Dette skal sikre, at metoderne er kompatible og metoderne kan flyttes mellem instrumenterne uden ændringer i opsætning af software og hardware.

Afdelingen råder i dag over yderligere 3 LC-MS/MS systemer samt ét LC-MS/MS-TLX-2 system som anvendes til TDM, hormon og misbrugs analyser. Alle eksisterende systemer anvender samme software. Personalet, der anvender eksisterende udstyr, skal også anvende det kommende udstyr. Det er vores erfaring at anvendelse af forskellige software til enslydende udstyr øger mængden af fejl og utilsigtede hændelser betragteligt. Dette forhold vil efter vores vurdering kompromittere patientsikkerheden.

Alle afdelingens eksisterende instrumenter er koblet op til afdelingens LIMS med en special programmeret algoritme lavet in house. Det er vores vurdering, at det vil medføre uforholdsmæssigt store tekniske vanskeligheder at programmere en opkobling til et andet fabrikat til afdelingens LIMS.

Afdelingen har en målsætning om altid at anvende nyeste teknologi. Det eneste apparatur der imødekommer disse krav er Thermo Scientific TSQ Altis med TLX-1 konfiguration.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2019/S 221-542082
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 120704
Betegnelse:

Anskaffelse af LC-MS/MS TLX-1 system

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
04/12/2019
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 1
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Thermo Fisher
Postadresse: Stamholmen 193
By: Hvidovre
NUTS-kode: DK01
Postnummer: 2650
Land: Danmark
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 2 519 218.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark

Internetadresse: www.klfu.dk

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Klagefrister fremgår af håndhævelseslovens § 7: Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået;

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2. Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvor vidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1. Se nærmere om indgivelse af klager på Klagenævnet for udbuds hjemmeside: www.klfu.dk

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence og forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
05/12/2019

Send til en kollega

0.063