23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 240-589455
Offentliggjort
12.12.2019
Udbudstype
Resultat

Udbyder

Region Nordjylland

Udbud med forhandling af rammeaftale vedrørende vedligehold og udvikling af E-journal


Region Nordjylland

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Nordjylland
CVR-nummer: 29 19 09 41
Postadresse: Niels Bohrs Vej 30
By: Aalborg Ø
NUTS-kode: DK05
Postnummer: 9220
Land: Danmark
Kontaktperson: Agnethe Toft Andresen
E-mail: kontakt@tohv.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.rn.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Hovedstaden
CVR-nummer: 29190623
Postadresse: Kongensvænge 2
By: Hillerød
NUTS-kode: DK01
Postnummer: 3400
Land: Danmark
Kontaktperson: Agnethe Toft Andresen
E-mail: kontakt@tohv.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.regionh.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Syd
CVR-nummer: 190909
Postadresse: Damhaven
By: Vejle
NUTS-kode: DK03
Postnummer: 7100
Land: Danmark
Kontaktperson: Agnethe Toft Andresen
E-mail: kontakt@tohv.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.regionsyddanmark.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Sjælland
CVR-nummer: 29190658
Postadresse: Alleen 15
By: Sorø
NUTS-kode: DK02
Postnummer: 4180
Land: Danmark
Kontaktperson: Agnethe Toft Andresen
E-mail: kontakt@tohv.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.regionsjaelland.dk

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Midtjylland
CVR-nummer: 29190925
Postadresse: Skottenborg 26
By: Viborg
NUTS-kode: DK04
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Kontaktperson: Agnethe Toft Andresen
E-mail: kontakt@tohv.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: www.rm.dk

I.2) Information om fælles indkøb
Kontrakten omfatter fælles udbud
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud med forhandling af rammeaftale vedrørende vedligehold og udvikling af E-journal

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Nærværende udbud vedrører indgåelse af rammeaftale vedrørende vedligeholdelse og videreudvikling af E-journal til Region Nordjylland, Region Midtjylland, Region Syddanmark, Region Sjælland og Region Hovedstaden (herefter benævnt Ordregiver).

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 8 800 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
50324100
72000000
72200000
72212517
72220000
72230000
72250000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK0
Hovedudførelsessted:

Danmark

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Med dette udbud skal der indgås en rammeaftale om af ansvaret for vedligeholdelse og udvikling af Ordregivers eksisterende system ”E-journal”.

E-Journal har eksisteret siden 2004 og er i dag én af kilderne til Sundhedsjournalen (på Sundhed.dk), hvortil der er knapadgang fra alle Elektroniske Patient Journalser (EPJ´er) og praksissystemer i Danmark. E-journal opsamler journalnotater, epikriser, diagnoser og procedurekoder fra alle regioners EPJ-systemer.

Derudover er der en særskilt visning til eksempelvis administratorer, analysatorer og data-leverandører, så de kan håndtere privatmarkering, organisationsspærring, fejlsøgning og administration af brugere.

Formålet med E-journal er, at klinikerne kan se journaler på tværs af regionsgrænserne, og at den praktiserende læge eller speciallæge kan orientere sig i patientens forløb på hospitalet.

Sundhedsjournalen udstiller også E-Journal for borgerne, der herigennem kan få indsigt i egen patientjournal.

Den udbudte opgave omhandler ikke nyudvikling af et system som svarer til det eksisterende system, men derimod om en overdragelse af ansvaret for vedligeholdelse og udvikling af det eksisterende system.

Leverandøren skal stå for vedligeholdelse og udvikling af E-journal herunder, men ikke udtømmende:

- Brugergrænsefladen til E-journals administrationsmodul,

- Den aktuelle DB2-database,

- Udstilling af services gennem Websphere Application server (WAS),

- Parsing og load af XML-data fra aktuelt de offentlige sygehuse og senere i rammeaftaleperioden fra privat hospitaler, almen praksis og speciallæge praksis samt kommuners EPJ og EOJ-systemer,

- Udvikling i relation til forvaltningsregi,

- Udvikling i forhold til nuværende samt fremadrettede delprojekter i sundhedsjournalregi,

- Borgerbrevsudsendelse,

- Aflevering af udtræk til Statens Arkiver i gældende fil-format på Deres foranledning,

- Support til fælles regional systemadministrator. (Fælles regional systemadministrator yder support til de regionale forvaltere).

Desuden skal leverandøren stå for videreudvikling af den nuværende brugergrænseflade for E-journals administrationsmodul, som er udviklet i Visual Studio 2017.

E-journal hostes af Region Nordjylland.

Den årlige totale volumen er estimeret til 2 200 000 DKK ekskl. moms, med en samlet anslået værdi på 8 800 000 DKK. Volumen er udelukkende vejledende og baserer sig på historiske tal, hvorfor de ikke kan tages som udtryk for en garanteret fremtidig omsætningsstørrelse.

Ordregiver garanterer et beløb på 750 000 DKK ekskl. moms afsat årligt til varetagelse af udviklingsopgaver i rammeaftalens løbetid.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Organisering og bemanding / Vægtning: 40
Kvalitetskriterium - Navn: Leverancen / Vægtning: 25
Pris - Vægtning: 35
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2019/S 076-181238
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
06/12/2019
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 3
Antal tilbud modtaget elektronisk: 3
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Netcompany A/S
CVR-nummer: 14814833
Postadresse: Grønningen 17
By: København K
NUTS-kode: DK0
Postnummer: 1270
Land: Danmark
E-mail: jw@netcompany.com
Telefon: +45 41730235
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Laveste bud: 6 726 000.00 DKK / Højeste bud: 8 990 000.00 DKK taget i betragtning
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer (loven er tilgængelig på www.retsinfo.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:

§ 7, stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4;

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. § 7, stk. 3. Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.

Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk

§ 6, stk. 4. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
09/12/2019

Send til en kollega

0.063