Fakta om udbudet
Udbyder
Region Nordjylland
Udbud med forhandling af rammeaftale vedrørende vedligehold og udvikling af E-journal
Region Nordjylland
Bekendtgørelse om indgåede kontrakter
Resultat af udbudsproceduren
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
CVR-nummer: 29 19 09 41
Postadresse: Niels Bohrs Vej 30
By: Aalborg Ø
NUTS-kode: DK05
Postnummer: 9220
Land: Danmark
Kontaktperson: Agnethe Toft Andresen
E-mail: kontakt@tohv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rn.dk
CVR-nummer: 29190623
Postadresse: Kongensvænge 2
By: Hillerød
NUTS-kode: DK01
Postnummer: 3400
Land: Danmark
Kontaktperson: Agnethe Toft Andresen
E-mail: kontakt@tohv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.regionh.dk
CVR-nummer: 190909
Postadresse: Damhaven
By: Vejle
NUTS-kode: DK03
Postnummer: 7100
Land: Danmark
Kontaktperson: Agnethe Toft Andresen
E-mail: kontakt@tohv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.regionsyddanmark.dk
CVR-nummer: 29190658
Postadresse: Alleen 15
By: Sorø
NUTS-kode: DK02
Postnummer: 4180
Land: Danmark
Kontaktperson: Agnethe Toft Andresen
E-mail: kontakt@tohv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.regionsjaelland.dk
CVR-nummer: 29190925
Postadresse: Skottenborg 26
By: Viborg
NUTS-kode: DK04
Postnummer: 8800
Land: Danmark
Kontaktperson: Agnethe Toft Andresen
E-mail: kontakt@tohv.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: www.rm.dk
Del II: Genstand
Udbud med forhandling af rammeaftale vedrørende vedligehold og udvikling af E-journal
Nærværende udbud vedrører indgåelse af rammeaftale vedrørende vedligeholdelse og videreudvikling af E-journal til Region Nordjylland, Region Midtjylland, Region Syddanmark, Region Sjælland og Region Hovedstaden (herefter benævnt Ordregiver).
Danmark
Med dette udbud skal der indgås en rammeaftale om af ansvaret for vedligeholdelse og udvikling af Ordregivers eksisterende system ”E-journal”.
E-Journal har eksisteret siden 2004 og er i dag én af kilderne til Sundhedsjournalen (på Sundhed.dk), hvortil der er knapadgang fra alle Elektroniske Patient Journalser (EPJ´er) og praksissystemer i Danmark. E-journal opsamler journalnotater, epikriser, diagnoser og procedurekoder fra alle regioners EPJ-systemer.
Derudover er der en særskilt visning til eksempelvis administratorer, analysatorer og data-leverandører, så de kan håndtere privatmarkering, organisationsspærring, fejlsøgning og administration af brugere.
Formålet med E-journal er, at klinikerne kan se journaler på tværs af regionsgrænserne, og at den praktiserende læge eller speciallæge kan orientere sig i patientens forløb på hospitalet.
Sundhedsjournalen udstiller også E-Journal for borgerne, der herigennem kan få indsigt i egen patientjournal.
Den udbudte opgave omhandler ikke nyudvikling af et system som svarer til det eksisterende system, men derimod om en overdragelse af ansvaret for vedligeholdelse og udvikling af det eksisterende system.
Leverandøren skal stå for vedligeholdelse og udvikling af E-journal herunder, men ikke udtømmende:
- Brugergrænsefladen til E-journals administrationsmodul,
- Den aktuelle DB2-database,
- Udstilling af services gennem Websphere Application server (WAS),
- Parsing og load af XML-data fra aktuelt de offentlige sygehuse og senere i rammeaftaleperioden fra privat hospitaler, almen praksis og speciallæge praksis samt kommuners EPJ og EOJ-systemer,
- Udvikling i relation til forvaltningsregi,
- Udvikling i forhold til nuværende samt fremadrettede delprojekter i sundhedsjournalregi,
- Borgerbrevsudsendelse,
- Aflevering af udtræk til Statens Arkiver i gældende fil-format på Deres foranledning,
- Support til fælles regional systemadministrator. (Fælles regional systemadministrator yder support til de regionale forvaltere).
Desuden skal leverandøren stå for videreudvikling af den nuværende brugergrænseflade for E-journals administrationsmodul, som er udviklet i Visual Studio 2017.
E-journal hostes af Region Nordjylland.
Den årlige totale volumen er estimeret til 2 200 000 DKK ekskl. moms, med en samlet anslået værdi på 8 800 000 DKK. Volumen er udelukkende vejledende og baserer sig på historiske tal, hvorfor de ikke kan tages som udtryk for en garanteret fremtidig omsætningsstørrelse.
Ordregiver garanterer et beløb på 750 000 DKK ekskl. moms afsat årligt til varetagelse af udviklingsopgaver i rammeaftalens løbetid.
Del IV: Procedure
Del V: Kontrakttildeling
CVR-nummer: 14814833
Postadresse: Grønningen 17
By: København K
NUTS-kode: DK0
Postnummer: 1270
Land: Danmark
E-mail: jw@netcompany.com
Telefon: +45 41730235
Del VI: Supplerende oplysninger
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600
Internetadresse: https://naevneneshus.dk/
Præcise oplysninger om klagefrist(er):
I henhold til LBK nr. 593 af 2.6.2016 om Klagenævnet for Udbud med senere ændringer (loven er tilgængelig på www.retsinfo.dk), gælder følgende frister for indgivelse af klage:
§ 7, stk. 2. Klage over udbud eller beslutninger omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet, som ikke er omfattet af stk. 1, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2, 2. pkt. § 7, stk. 3. Har en ordregiver fulgt proceduren i § 4, skal en klage over, at ordregiveren i strid med udbudsdirektivet eller forsyningsvirksomhedsdirektivet har indgået en kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt, forudsat at bekendtgørelsen indeholder begrundelsen for ordregiverens beslutning om at tildele kontrakten uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds egen klagevejledning kan findes på naevneneshus.dk
§ 6, stk. 4. Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. § 3, stk. 1 eller 2, eller i den periode på 10 kalenderdage, som er fastsat i § 4, stk. 1, nr. 2. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i de nævnte perioder, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning, jf. § 12, stk. 1.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000
Internetadresse: http://www.kfst.dk