23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 247-608945
Offentliggjort
23.12.2019
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Vordingborg Kommune

Udbud af optikeraftale


Vordingborg Kommune

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Varer

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Vordingborg Kommune
CVR-nummer: 29 18 96 76
Postadresse: Valdemarsgade 43
By: Vordingborg
NUTS-kode: DK022
Postnummer: 4760
Land: Danmark
Kontaktperson: Nanna Kaas Lerager
E-mail: nkaler@naestved.dk
Telefon: +45 55885495

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://vordingborg.dk/

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/39787

I.2) Information om fælles indkøb
I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af optikeraftale

Sagsnr.: Udbud af optikeraftale
II.1.2) Hoved-CPV-kode
38624000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Vordingborg Kommune udbyder optikeraftale af synshjælpemidler og optikerydelser til visiterede borgere i Faxe, Guldborgsund, Lolland, Næstved og Vordingborg Kommune.

Udbuddet omhandler synshjælpemidler og optikerydelser, som bevilges efter lov om social service § 112, herunder varigt synshandicap, jf. bekendtgørelse om hjælp til anskaffelse af hjælpemidler og forbrugsgoder efter serviceloven § 1, og medicinsk-optisk defineret, varig øjenlidelse, jf. bekendtgørelse om hjælp til anskaffelse af hjælpemidler og forbrugsgoder efter serviceloven § 15, stk. 1, bilag 2.

Udbuddet gennemføres samlet for 5 delaftaler - en for hver kommune. Der indgås selvstændige rammeaftaler for hver enkel delaftale, med 1-3 leverandører pr. delaftale/rammeaftale.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: ja
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 5 149 997.02 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbud af optikeraftale Faxe Kommune

Delkontraktnr.: 1
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33731000
33731120
33734100
33734200
85160000
33734000
38624000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022
Hovedudførelsessted:

Faxe Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Vordingborg Kommune udbyder optikeraftale af synshjælpemidler og optikerydelser til visiterede borgere i Faxe Kommune.

Udbuddet omhandler synshjælpemidler og optikerydelser, som bevilges efter lov om social service § 112, herunder varigt synshandicap, jf. bekendtgørelse om hjælp til anskaffelse af hjælpemidler og forbrugsgoder efter serviceloven § 1, og medicinsk-optisk defineret, varig øjenlidelse, jf. bekendtgørelse om hjælp til anskaffelse af hjælpemidler og forbrugsgoder efter serviceloven § 15, stk. 1, bilag 2.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 70 %
Kvalitetskriterium - Navn: Service / Vægtning: 30 %
Pris - Vægtning: 0 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Rammeaftalen kan forlænges i op til 24 måneder.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbud af optikeraftale Guldborgsund Kommune

Delkontraktnr.: 2
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
85160000
33731120
33734000
33734100
33734200
33731000
38624000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022
Hovedudførelsessted:

Guldborgsund Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Vordingborg Kommune udbyder optikeraftale af synshjælpemidler og optikerydelser til visiterede borgere i Guldborgsund Kommune.

Udbuddet omhandler synshjælpemidler og optikerydelser, som bevilges efter lov om social service § 112, herunder varigt synshandicap, jf. bekendtgørelse om hjælp til anskaffelse af hjælpemidler og forbrugsgoder efter serviceloven § 1, og medicinsk-optisk defineret, varig øjenlidelse, jf. bekendtgørelse om hjælp til anskaffelse af hjælpemidler og forbrugsgoder efter serviceloven § 15, stk. 1, bilag 2.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 70 %
Kvalitetskriterium - Navn: Service / Vægtning: 30 %
Pris - Vægtning: 0 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Rammeaftalen kan forlænges i op til 24 måneder.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbud fa optikeraftale Lolland Kommune

Delkontraktnr.: 3
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33731000
33731120
33734000
33734100
33734200
85160000
38624000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022
Hovedudførelsessted:

Lolland Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Vordingborg Kommune udbyder optikeraftale af synshjælpemidler og optikerydelser til visiterede borgere i Lolland Kommune.

Udbuddet omhandler synshjælpemidler og optikerydelser, som bevilges efter lov om social service § 112, herunder varigt synshandicap, jf. bekendtgørelse om hjælp til anskaffelse af hjælpemidler og forbrugsgoder efter serviceloven § 1, og medicinsk-optisk defineret, varig øjenlidelse, jf. bekendtgørelse om hjælp til anskaffelse af hjælpemidler og forbrugsgoder efter serviceloven § 15, stk. 1, bilag 2.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 70 %
Kvalitetskriterium - Navn: Service / Vægtning: 30 %
Pris - Vægtning: 0 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Rammeaftalen kan forlænges i op til 24 måneder.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbud af optikeraftale Næstved Kommune

Delkontraktnr.: 4
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33731120
33734000
33734100
33734200
85160000
33731000
38624000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022
Hovedudførelsessted:

Næstved Kommuen

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Vordingborg Kommune udbyder optikeraftale af synshjælpemidler og optikerydelser til visiterede borgere i Næstved Kommune.

Udbuddet omhandler synshjælpemidler og optikerydelser, som bevilges efter lov om social service § 112, herunder varigt synshandicap, jf. bekendtgørelse om hjælp til anskaffelse af hjælpemidler og forbrugsgoder efter serviceloven § 1, og medicinsk-optisk defineret, varig øjenlidelse, jf. bekendtgørelse om hjælp til anskaffelse af hjælpemidler og forbrugsgoder efter serviceloven § 15, stk. 1, bilag 2.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 70 %
Kvalitetskriterium - Navn: Service / Vægtning: 30 %
Pris - Vægtning: 0 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Rammeaftalen kan forlænges i op til 24 måneder.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:

Udbud af optikeraftale Vordingborg Kommune

Delkontraktnr.: 5
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
33731000
33731120
33734000
33734100
33734200
85160000
38624000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK022
Hovedudførelsessted:

Vordingborg Kommune

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Vordingborg Kommune udbyder optikeraftale af synshjælpemidler og optikerydelser til visiterede borgere i Vordingborg Kommune.

Udbuddet omhandler synshjælpemidler og optikerydelser, som bevilges efter lov om social service § 112, herunder varigt synshandicap, jf. bekendtgørelse om hjælp til anskaffelse af hjælpemidler og forbrugsgoder efter serviceloven § 1, og medicinsk-optisk defineret, varig øjenlidelse, jf. bekendtgørelse om hjælp til anskaffelse af hjælpemidler og forbrugsgoder efter serviceloven § 15, stk. 1, bilag 2.

II.2.5) Tildelingskriterier
Kvalitetskriterium - Navn: Kvalitet / Vægtning: 70 %
Kvalitetskriterium - Navn: Service / Vægtning: 30 %
Pris - Vægtning: 0 %
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Rammeaftalen kan forlænges i op til 24 måneder.

II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2019/S 190-461650
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse
Den ordregivende myndighed vil ikke tildele yderligere kontrakter på baggrund af forhåndsmeddelelsen ovenfor

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 1
Delkontraktnr.: 1
Betegnelse:

Udbud af optikeraftale Faxe Kommune

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Der blev ikke modtaget nogen bud eller anmodninger om deltagelse eller de blev alle afvist

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 2
Delkontraktnr.: 2
Betegnelse:

Udbud af optikeraftale Guldborgsund Kommune

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
13/12/2019
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 1
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 1
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: F. A. Thiele A/S
CVR-nummer: 14571108
Postadresse: Hornemansgade 36
By: Københvan Ø
NUTS-kode: DK011
Postnummer: 2100
Land: Danmark
Telefon: +45 36785822
Kontrahenten er en SMV: nej
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 1 191 879.71 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 3
Delkontraktnr.: 3
Betegnelse:

Udbud af optikeraftale Lolland Kommune

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
13/12/2019
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 1
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 1
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 1
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: Nakskov Specialoptik
CVR-nummer: Nakskov Specialoptik
Postadresse: Østergade 5
By: Nakskov
NUTS-kode: DK022
Postnummer: 4900
Land: Danmark
E-mail: pm@nakskovspecialoptik.dk
Telefon: +45 54920502
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 974 005.19 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 4
Delkontraktnr.: 4
Betegnelse:

Udbud af optikeraftale Næstved Kommune

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
17/12/2019
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 2
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: PL Optik ApS
CVR-nummer: 37926698
Postadresse: Alfehøjen 12
By: Næstved
NUTS-kode: DK022
Postnummer: 4700
Land: Danmark
E-mail: info@parkensoptik.dk
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 1 580 585.14 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 5
Delkontraktnr.: 4
Betegnelse:

Udbud af optikeraftale Næstved Kommune

En kontrakt/delkontrakt tildeles: ja
V.2) Kontrakttildeling
V.2.1) Dato for indgåelse af kontrakten:
17/12/2019
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Antal modtagne tilbud: 2
Antal tilbud modtaget fra SMV'er: 2
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra andre EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget fra tilbudsgivere fra ikke-EU-medlemsstater: 0
Antal tilbud modtaget elektronisk: 2
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens navn og adresse
Officielt navn: HenSyn ApS
CVR-nummer: 39712164
Postadresse: Ringstedgade 2
By: Næstved
NUTS-kode: DK022
Postnummer: 4700
Land: Danmark
Telefon: +45 51194700
Kontrahenten er en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens samlede værdi: 1 580 585.14 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del V: Kontrakttildeling

Kontraktnr.: 6
Delkontraktnr.: 5
Betegnelse:

Udbud af optikeraftale Vordingborg Kommune

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

De obligatoriske og udvalgte frivillige udelukkelsesgrunde finder anvendelse for dette udbud.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 35291000

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagevejledning-0

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 45
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: https://www.kfst.dk/

VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v., gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over ikke at være blevet udvalgt, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage, jf. lovens § 7, stk. 1, fra dagen efter afsendelse af en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet udvalgt, når underretningen er ledsaget af en begrundelse for beslutningen i overensstemmelse med lovens § 2, stk. 1, nr. 1, og udbudslovens § 171, stk. 2.

I andre situationer skal klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;

2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået, hvis underretningen har angivet en begrundelse for beslutningen;

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. lovens § 2, stk. 2, og udbudslovens § 171, stk. 4;

4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter at ordregiveren har meddelt sin beslutning, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291000

Internetadresse: http://klfu.dkdk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
19/12/2019

Send til en kollega

0.049