23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 248-613816
Offentliggjort
24.12.2019
Udbudstype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse

Udbyder

Region Sjælland

Vindere

(24.12.2019)
Sysmex Nordic APS
Hedegaardsvej 88
2300 København S

Hæmatologisk system XN9000


Region Sjælland

Bekendtgørelse med henblik på frivillig forudgående gennemsigtighed

Varer

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed/enhed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Region Sjælland
CVR-nummer: 29190658
Postadresse: Alleen 15
By: Sorø
NUTS-kode: DK02
Postnummer: 4180
Land: Danmark
Kontaktperson: Tom Rasmussen
E-mail: tsra@regionsjaelland.dk
Telefon: +45 24410635

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.regionsjaelland.dk

I.4) Type ordregivende myndighed
Regional eller lokal myndighed
I.5) Hovedaktivitet
Sundhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Hæmatologisk system XN9000

Sagsnr.: id3970+3971 028-2019-NY 176-2019
II.1.2) Hoved-CPV-kode
38000000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

2 stk. hæmatologi systemer XN-9000 Sysmex.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.1.7) Udbuddets samlede værdi (eksklusive moms)
Værdi eksklusive moms: 4 600 000.00 DKK
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
38000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK02
Hovedudførelsessted:

Slagelse og Nykøbing F

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

2 stk. hæmatologi systemer XN-9000 Sysmex.

II.2.5) Tildelingskriterier
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Tildeling af kontrakt uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende i tilfældene anført nedenfor
  • Udbuddet er ikke omfattet af direktivet
Forklaring:

Ved Region Sjællands forestående anskaffelse af hæmatologiudstyr til Klinisk Biokemisk Afdeling på Næstved og Nykøbing Falster sygehus kræves der levering af fuldt automatiseret løsninger. Der anskaffes 2 stk. hæmatologiudstyr (Sysmex XN) fra leverandøren Sysmex, der er den eneste på verdensplan, der kan levere en fuldt automatiseret løsning. Dette er konstateret på grundlag af et indgående kendskab til markedet, samt dialog med anden aktør på markedet, der har tilkendegivet, at denne endnu ikke er klar med en fuldt automatiseret løsning. Kravet om fuldt automatiseret løsninger er vurderet sagligt, og der vurderes ikke at være et rimeligt alternativ hertil. Med fuldt automatiseret løsninger vil alle relevante analyserede prøver automatisk sendes fra det automatiserede analyseudstyr til digitaliseret mikroskopisk differentialtælling, hvorefter en bioanalytiker eller hæmatolog foretager den endelige fortolkning af mikroskopien. En fuldt automatiseret løsning indeholdende middleware, der er kompatibelt med middlewaren i Region Sjællands øvrige hæmatologiudstyr sikrer således, at man på tværs af Region Sjællands enheder, har mulighed for at bistå hinanden uden manuel involvering, før den eventuelle manuelle fortolkning af mikroskopien. Hermed skabes mulighed for at man med en enkelt bioanalytiker eller hæmatolog, er i stand til at varetage Region Sjællands behov for at foretage manuelle fortolkninger i tidsrum hvor laboratorierne ellers ikke er bemandet med hensyn til denne funktion. Dette reducerer svartiderne markant, hvilket kan være altafgørende i tilfælde hvor der er akut behov for svar.

Udbudslovens § 80, stk. 3, nr. 2 udgør hjemmelsgrundlaget.

IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt

Del V: Kontrakt-/koncessionstildeling

V.2) Kontrakt-/koncessionstildeling
V.2.1) Dato for beslutningen om kontrakttildeling:
20/12/2019
V.2.2) Oplysninger om tilbud
Kontrakten er blevet tildelt en sammenslutning af økonomiske aktører: nej
V.2.3) Kontrahentens/Koncessionshavers navn og adresse
Officielt navn: Sysmex Nordic APS
CVR-nummer: 38251120
Postadresse: Hedegaardsvej 88
By: København S
NUTS-kode: DK01
Postnummer: 2300
Land: Danmark
Kontrahenten/koncessionshaveren bliver en SMV: ja
V.2.4) Oplysninger om kontraktens/delkontraktens/koncessionens værdi (eksklusive moms)
Kontraktens/delaftalens/koncessionens samlede værdi: 4 600 000.00 DKK
V.2.5) Oplysninger om underentreprise

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Nævnerens Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@erst.dk
Telefon: +45 35291095

Internetadresse: https://erhvervsstyrelsen.dk/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

Ved et udbud med prækvalifikation efter udbudsloven, forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal en klage over ikke at være blevet prækvalificeret indgives inden 20 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens afsendelse af underretning om prækvalifikation.

Andre klager over udbud eller beslutninger, f.eks. tildeling af kontrakter, omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til Klagenævnet inden 45 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens offentliggørelse af en bekendtgørelse i EU-Tidende om indgåelse af kontrakt.

Klager over indgåelse af en rammeaftale efter udbudsloven (afsnit II, III og § § 191 og 192), forsyningsvirksomhedsdirektivet eller tilbudsloven skal være indgivet til Klagenævnet inden 6 måneder regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

Klager over indgåelse af en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem omfattet af udbudslovens afsnit II eller III eller forsyningsvirksomhedsdirektivet skal være indgivet til Klagenævnet inden 30 kalenderdage regnet fra dagen efter ordregiverens underretning om tildelingsbeslutningen.

Samtidig med klagens fremsendelse til Klagenævnet for Udbud skal klageren sende en kopi af klagen med bilag til Ordregiveren, gerne pr. e-mail.

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
20/12/2019

Send til en kollega

0.046