23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2019/S 248-615599
Offentliggjort
24.12.2019
Udbudstype
Annullering

Udbyder

Aalborg Kloak A/S

Udbud af SRO-ydelser


Aalborg Kloak A/S

Bekendtgørelse om indgåede kontrakter

Resultat af udbudsproceduren

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Aalborg Kloak A/S
CVR-nummer: 32651798
Postadresse: Stigsborg Brygge 5
By: Nørresundby
NUTS-kode: DK05
Postnummer: 9400
Land: Danmark
Kontaktperson: Jesper Samsø Pedersen
E-mail: jesper.pedersen@aalborgforsyning.dk

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/c27be360-0361-405f-bf85-b658470185bd/homepage

I.2) Information om fælles indkøb
I.4) Type ordregivende myndighed
Anden type: Kommunal Forsyningsvirksomhed
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Spildevandsforsyning

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af SRO-ydelser

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

Udbuddet vedrører programmeringsydelser på eksisterende SRO-anlæg for følgende 3 driftsorganisation:

— Aalborg Renseanlæg Øst,

— Aalborg Renseanlæg Vest,

— Aalborg Pumpestationer.

Udbuddet vedrører ligeledes ydelser i forbindelse med opsætning af nye anlæg (eksklusiv selve anlægget).

SRO-anlæggene består i skrivende stund af:

— Scada-anlæg (Frontmatec´s S2),

— PLC-anlæg på renseanlæg (Allen Bradley),

— Ørum & Jensen understationer på pumpestationer (service af disse indgår dog ikke i nærværende rammeaftale).

Programmeringsydelserne omfatter:

— programmering af løbende tilpasninger i PLC-styringer på renseanlæggene,

— programmering af løbende tilpasninger i Scada-anlæggene (S2) på renseanlæggene og for pumpestationer,

— support ved fejlfinding i eksisterende PLC- og Scada-anlæg (S2),

— PLC-CPU og Stratix-firmware-opdateringer efter behov,

— samt oprettelse af Scada overvågning for op til 8-10 nye pumpestationer pr. år.

II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72210000
72211000
72261000
72267100
72265000
72243000
72222000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK05
Hovedudførelsessted:

Aalborg Forsynings område

II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Nærværende udbud (kontraktens genstand) består af følgende elementer:

SRO-serviceydelser, herunder programmering og programfejlfinding på Aalborg Kloak A/S's eksisterende SRO-anlæg på renseanlæg og pumpestationer. Af tilhørende ydelser kan bl.a. nævnes forundersøgelser, test, idriftsættelse og dokumentation.

II.2.5) Tildelingskriterier
Pris
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: nej
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Offentligt udbud
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2019/S 212-520347
IV.2.8) Oplysninger om opsigelse af dynamisk indkøbssystem
IV.2.9) Oplysninger om ophør af indkaldelse af tilbud i form af en forhåndsmeddelelse

Del V: Kontrakttildeling

En kontrakt/delkontrakt tildeles: nej
V.1) Oplysninger om ikke-tildeling
Kontrakten/partiet er ikke blevet tildelt
Andre årsager (afbrudt procedure)

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.3) Yderligere oplysninger:

Der er konstateret fejl og uhensigtsmæssigheder i udbudsbekendtgørelsen, herunder i relation til grundlaget for egnethedsvurderingen, som har en så alvorlig karakter, at det er nødvendigt at annullere udbuddet.

Det kan således konstateres, at forholdene har konkret og væsentlig betydning for mulighederne for at identificere det økonomisk mest fordelagtige bud og foretage en korrekt tildelingsbeslutning.

Ordregiver forventer at genudbyde kontrakten inden for kort tid, med henblik på en forventet ikrafttrædelse i foråret 2020.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
Præcise oplysninger om klagefrist(er):

I henhold til lov om Klagenævnet for Udbud m.v. gælder følgende frister for indgivelse af klage:

Klage over udbud, jf. lovens § 7, stk. 2, nr. 3, skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:

3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. § 2, stk. 2, eller udbudslovens § 171, stk. 4.

Senest samtidig med at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. lovens § 6, stk. 4. I tilfælde hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. lovens § 12, stk. 1.

Klagenævnet for Udbuds e-mail adresse er angivet i punkt VI.4.1).

Klagenævnet for Udbuds klagevejledning kan findes på https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/klagevejledning/

VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
20/12/2019

Send til en kollega

0.062