Fakta om udbudet
Udbyder
EEA Procurement Services
Gennemgang af habitater på græsarealer og udvikling af distributionskort over habitater på hede/i kratbevoksning i henhold til EUNIS' habitatklassifikation.
EEA Procurement Services
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2004/18/EF
Del I: Ordregivende myndighed
EEA's indkøbstjeneste
Kongens Nytorv 6
Kontaktpunkt(er): indkøbstjenesten
Att: Bitten Serena
1050 København K
DANMARK
Telefon: +45 33367138
Mailadresse: procurement@eea.europa.eu
Fax: +45 33367199
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse for den ordregivende myndighed: http://www.eea.europa.eu
Elektronisk adgang til oplysninger: https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=811
Yderligere oplysninger fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Specifikationer og yderligere dokumenter (herunder dokumenter vedrørende den konkurrenceprægede dialog og et dynamisk indkøbssystem) fås her: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til: Det/De ovennævnte kontaktpunkt(er)
Del II: Kontraktens genstand
Tjenesteydelseskategori nr. 27: Andre tjenesteydelser
Hovedleverings- eller hovedudførelsessted for bygge- eller anlægsarbejde, varer eller tjenesteydelser: Arbejdet vil hovedsageligt blive udført hos kontrahenten med højst 2 besøg (i forbindelse med et indledende og et statusmøde) hos EEA i København. I hele projektforløbet forventes det, at der opretholdes et tæt samarbejde og en jævnlig kommunikation med EEA's medarbejdere.
NUTS-kode
EEA driver et biodiversitetsdatacenter. Her offentliggøres de europæiske datasæt og -oplysninger om steder, arter og habitater i Europa. I kombination med datasættene fra andre miljødatacentre understøtter disse datasæt evalueringen af de foreliggende fremskridt for opnåelse af biodiversitetsmålene som vist i biodiversitetsinformationssystemet for Europa (BISE).
EEA har udviklet habitatklassifikationen under EU-naturinformationssystemet (EUNIS) og vedligeholder denne som del af biodiversitetsdatacentret. EUNIS-habitatklassifikationen har til formål at stille et paneuropæisk referencesæt til rådighed inden for habitatenheder med en fælles enhedsbeskrivelse inden for en hierarkisk klassifikation. Dette skal sikre opfyldelsen af specifikke mål og understøtte specifikke anvendelser i forbindelse med den europæiske biodiversitetsovervågning og -indberetning. Disse anvendelser omfatter indberetning til gennemførelse af EU's habitatdirektiv og Bernkonventionen og levering af information i forbindelse med den fælles landbrugspolitik og de regionale udviklingsfonde. Der er ligeledes brug for en europæisk standardliste over habitattyper til gennemførelse af INSPIRE-direktivet, idet andre nationale eller regionale klassifikationer skal henvise til denne for at være sammenlignelige.
Ud over ovenstående deltager EEA i kortlægningen og vurderingen af økosystemtjenesterne og fordelene ved disse i Europa (MAES), en aktivitet inden for rammerne af EU's biodiversitetsstrategi. I forbindelse med denne aktivitet og til støtte for økosystemvurderingen i Europa er det nødvendigt at udvikle en dokumentations-, overvågnings- og vurderingsbase for habitaters kvalitet i Europa. Dette skal ske gennem en analyse af de eksisterende data om overvågning af »in situ«-vegetation i henhold til EUNIS-habitatklassifikationen.
Tjenesterne, der skal ydes, er opdelt i 2 arbejdspakker:
arbejdspakke 1: gennemgang af EUNIS — habitater på græsarealer af niveau 3
arbejdspakke 2: distributionskort over og beskrivelser af habitater på hede/i kratbevoksning.
73000000, 72316000
— arbejdspakke 1: gennemgang af EUBIS — habitater på græsarealer af niveau 3 (opgaver i henhold til afsnit 6.2.1, 7.1.1 og 7.2.1 i udbudsmaterialet) = 60 000 EUR
— arbejdspakke 2: distributionskort over og beskrivelser af habitater på hede/i kratbevoksning (opgaver i henhold til afsnit 6.2.2, 7.1.2 og 7.2.2 i udbudsmaterialet) = 30 000 EUR.
Der er afsat et beløb på 60 000 EUR til gennemførelse af en særskilt tjenesteydelseskontrakt, der vil blive tildelt i 1. kvartal af 2016, og som skal dække opgaverne specificeret i afsnit 6.2.3 i udbudsmaterialet.
Anslået værdi eksklusive moms: 90 000 EUR
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Juridisk kapacitet — Tilbudsgiverne skal dokumentere, at de er autoriserede til at udføre kontrakten i henhold til national lovgivning, ved at fremlægge bevis for optagelse i handels- eller erhvervsregister eller bevis for momsregistrering. Til godtgørelse af dette skal tilbudsgiveren vedlægge et behørigt udfyldt og underskrevet skema om juridisk status (jf. bilag 3 til udbudsmaterialet), vedlagt en kopi af registrering i handelsregistret og/eller, i givet fald, en kopi af registrering i momsregistret. Ydermere skal tilbudsgivere angive det land, hvori de har deres hovedsæde, registrerede forretnings- eller hjemsted, ved fremlæggelse af de nødvendige støttedokumenter i overensstemmelse med den pågældende nationale lovgivning (jf. bilag 1 til udbudsmaterialet).
— passende bankerklæringer eller bevis for erhvervsansvarsforsikring eller
— balancer eller uddrag heraf for mindst de seneste 2 år, for hvilke regnskabet er afsluttet, hvis offentliggørelse af balancer er pligtig i henhold til selskabslovgivningen i det land, hvor den økonomiske aktør er etableret, eller
— en erklæring om den samlede omsætning og omsætningen i forbindelse med tjenester lig dem, som er omfattet af kontrakten, udført i løbet af de seneste 2 regnskabsår.
Hvis, af en særlig grund som EEA finder begrundet, en tilbudsgiver ikke er i stand til at fremlægge de ovenfor anførte referencer, kan den økonomiske og finansielle kapacitet godtgøres ved et hvilket som helst andet middel, som EEA finder tilstrækkeligt.
En økonomisk aktør kan, hvor det er passende og i forbindelse med en bestemt kontrakt, gøre andre enheders kapacitet gældende, uanset den juridiske art af aktørens forbindelse med disse enheder. I så fald skal denne over for agenturet godtgøre sin adgang til de fornødne ressourcer til at udføre kontrakten, for eksempel ved at fremlægge en erklæring fra disse enheder om at stille de pågældende ressourcer til rådighed.
Personaleressourcer:
cv'er med oplysninger om de uddannelsesmæssige og faglige kvalifikationer for de medarbejdere, der er ansvarlige for at tilvejebringe tjenesterne, med angivelse af den påkrævede faglige erfaring som følger:
— mindst 2 cv'er for ledende eksperter med mindst 10 års erfaring hver inden for vegetationsvidenskab og landhabitatbeskrivelser på europæisk plan
— mindst 1 cv for en ledende ekspert med mindst 10 års erfaring inden for brug af software til forvaltning af vegetationsdata i forbindelse med specifikke vegetationsdataanalyser på europæisk plan samt fortolkning af resultater
— mindst 1 cv for en ekspert med mindst 3 års erfaring ingen for brug af software til forvaltning af vegetationsdata, specifik vegetationsdataanalyse i forbindelse med politikevaluering
— mindst 1 cv for en ekspert med mindst 3 års erfaring inden for brug af landhabitatmodelsoftware til prognoser i forbindelse med habitaters egnethed ud fra vegetationsdataanalyser og fortolkning af resultater.
Udmærkede skrivefærdigheder på engelsk er påkrævet for alle eksperter, derfor skal de ønskede cv'er indeholde relevante oplysninger om sprogkundskaber.
Adgang til software og vegetationsdatabaser:
Tilbudsgivere skal fremlægge oplysninger om deres adgang til relevant software og relevante vegetationsdatabaser for at dokumentere deres kapacitet til udførelse af de efterspurgte opgaver på habitatområdet som beskrevet i udbuddet.
Tidligere kontrakter:
Tilbudsgivere skal fremlægge oplysninger om kontrakter, som er blevet dem tildelt og er relevante for de af EEA krævede tjenesteydelser, med angivelse af værdi, datoer, en kort beskrivelse af de udførte ydelser og modtagerne af ydelserne (offentlige eller private), inden for de følgende 2 kategorier:
1) kontrakter, der p.t. udføres
2) kontrakter, som er blevet udført i løbet af de seneste 3 år.
Miljøpolitik:
Tilbudsgivere skal fremlægge en beskrivelse af deres miljøpolitik og angive status for gennemførelsen af den. I tilfælde af et fælles tilbud afgivet af et konsortium skal hvert medlem af konsortiet fremlægge den ønskede beskrivelse.
Del IV: Procedure
Sted:
EEA's lokaler beliggende Kongens Nytorv 6, 1050 København K, DANMARK.
Der må være personer til stede under åbningen af bud: ja
Yderligere oplysninger om adgangsberettigede personer og fremgangsmåde ved åbning af bud: Tilbudsgivernes repræsentanter (1 pr. tilbudsgiver) kan deltage i åbningen. De bedes informere EEA's indkøbsafdeling i forvejen og senest 10.6.2015 (16:00) CET, pr. e-mail procurement@eea.europa.eu eller pr. fax +45 33367199.
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgivere kan downloade udbudsmaterialet og alle yderligere oplysninger fra »e-tendering«-webstedet: https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=811
Webstedet vil blive opdateret løbende, og det er tilbudsgiverens ansvar at kontrollere, om der sker opdateringer eller ændringer i udbudsperioden.Retten
rue du Fort Niedergrünewald
2925 Luxembourg
LUXEMBOURG
Mailadresse: generalcourt.registry@curia.europa.eu
Telefon: +352 4303-1
Internetadresse: http://curia.europa.eu
Fax: +352 4303-2100
Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Den Europæiske Ombudsmand
1 avenue du Président Robert Schuman
67001 Strasbourg Cedex
FRANKRIG
Mailadresse: eo@ombudsman.europa.eu
Telefon: +33 388172313
Internetadresse: http://www.ombudsman.europa.eu
Fax: +33 388179062
Retten
rue du Fort Niedergrünewald
2925 Luxembourg
LUXEMBOURG
Mailadresse: generalcourt.registry@curia.europa.eu
Telefon: +352 4303-1
Internetadresse: http://curia.europa.eu
Fax: +352 4303-2100