Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=5845
Udbyder
European Environment Agency
Opdateringer
IV.2.7)
Placering af det tekst, der skal ændres:Betingelser for åbning af bud
I stedet for:
Tilbudsgivernes repræsentanter (1 pr. tilbudsgiver) kan deltage i åbningen. De bedes informere EEA's indkøbsafdeling i forvejen og senest 14.2.2020 (12:00) CET, pr. e-mail til adressen procurement@eea.europa.eu.
Læses:
Tilbudsgivernes repræsentanter (1 pr. tilbudsgiver) kan deltage i åbningen. De bedes informere EEA's indkøbsafdeling i forvejen og senest 28.2.2020 (12:00) CET, pr. e-mail til adressen procurement@eea.europa.eu.
IV.2.2)
Placering af det tekst, der skal ændres:Frist for modtagelse af bud eller anmodninger om deltagelse
I stedet for:
Dato: 14-02-2020
Time: 14:00
Læses:
Dato: 28-02-2020
Time: 14:00
IV.2.7)
Placering af det tekst, der skal ændres:Betingelser for åbning af bud
I stedet for:
Dato: 17-02-2020
Time: 10:00
Læses:
Dato: 02-03-2020
Time: 10:00
IV.2.7)
Placing the text to be modified:Conditions for opening of tenders
instead of:
Representatives of tenderers (1 per tenderer) are allowed to participate in the opening session. They are requested to inform the EEA's procurement services in advance and at the latest by 14.2.2020 (12.00 CET) by email at procurement@eea.europa.eu
Read:
Representatives of tenderers (1 per tenderer) are allowed to participate in the opening session. They are requested to inform the EEA's procurement services in advance and at the latest by 28.2.2020 (12.00 CET) by email at procurement@eea.europa.eu
IV.2.2)
Placing the text to be modified:Time limit for receipt of tenders or requests to participate
instead of:
Date: 14-02-2020
Time: 14:00
Read:
Date: 28-02-2020
Time: 14:00
IV.2.7)
Placing the text to be modified:Conditions for opening of tenders
instead of:
Date: 17-02-2020
Time: 10:00
Read:
Date: 02-03-2020
Time: 10:00
IV.2.7)
Placing the text to be modified:Villkor för anbudsöppning
instead of:
Företrädare för anbudsgivare (1 representant per anbudsgivare) har rätt att delta vid mötet för öppnande. De ska informera EEA:s upphandlingsavdelning i förväg senast den 14.2.2020 (kl. 12.00 centraleuropeisk tid), via e-post till procurement@eea.europa.eu
Read:
Företrädare för anbudsgivare (1 representant per anbudsgivare) har rätt att delta vid mötet för öppnande. De ska informera EEA:s upphandlingsavdelning i förväg senast den 28.2.2020 (kl. 12.00 centraleuropeisk tid), via e-post till procurement@eea.europa.eu
IV.2.2)
Placing the text to be modified:Tidsfrist för mottagande av anbud eller ansökan om att delta
instead of:
Datum: 14-02-2020
Time: 14:00
Read:
Datum: 28-02-2020
Time: 14:00
IV.2.7)
Placing the text to be modified:Villkor för anbudsöppning
instead of:
Datum: 17-02-2020
Time: 10:00
Read:
Datum: 02-03-2020
Time: 10:00
Tjenesteydelser til støtte for Det Europæiske Miljøagenturs gennemførelse af tværgående koordinering af Copernicus-programmets in situ-aktiviteter — observationsdata
European Environment Agency
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Forordning (EU, Euratom) nr. 2018/1046
Del I: Ordregivende myndighed
Postadresse: Kongens Nytorv 6
By: Copenhagen K
NUTS-kode: DK011
Postnummer: 1050 K
Land: Danmark
Kontaktperson: Olivier Cornu
E-mail: procurement@eea.europa.eu
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.eea.europa.eu
Internetadresse for køberprofilen: https://www.eea.europa.eu/about-us/tenders
Del II: Genstand
Tjenesteydelser til støtte for Det Europæiske Miljøagenturs gennemførelse af tværgående koordinering af Copernicus-programmets in situ-aktiviteter — observationsdata
Formålet med dette udbud er bistand til EEA's tværgående koordinering af Copernicus programmets in situ-aktiviteter. EEA søger tjenester fra 1 kontrahent med fokus på observationsdata inden for områderne meteorologi, oceanografi, atmosfærekemi og luftkvalitet samt klima. Tjenesterne, der skal leveres af kontrahenten, omfatter hovedsagligt tematisk og teknisk støtte og indsamling af oplysninger samt registrering og analyse i forbindelse med de specifikke temaområder. Kontrahenten skal arbejde på tværs af Copernicus-programmet og vil særligt skulle dække og rådføre sig med Copernicus-tjenesterne og de bemyndigede enheder. For yderligere detaljerede oplysninger henvises der til afsnit I.2) og I.3) i udbudsmaterialet.
Alle tjenester skal hovedsageligt udføres I den fremtidige kontrahents egne lokaler, med lejlighedsvise møder i EEA's lokaler i København, afhængigt af kravene til hver specifikke kontrakt.
In situ-dataaktiviteterne under Copernicus skal udføres ved hjælp af en model i 2 lag: det første lag består af enhederne, der er ansvarlige for det daglige operationelle arbejde, dataforvaltning og registrering af observationsdata i overensstemmelse med dedikerede specifikke krav. Det andet lag fokuserer på tilrådighedsstillelse af in situ-data via relevante ordninger på programniveau, lettelse af koordinering, datadeling, videns- og informationsudveksling samt udnyttelse af synergier, når det er muligt. Den tværgående koordinering af in situ-data under Copernicus, der indgår i det andet lag, er blevet overdraget til EEA og omfatter følgende hovedopgaver:
— oprettelse og opretholdelse af statusoverblik over in situ-data til Copernicus-tjenesterne
— operativ levering af in situ-data, herunder Copernicus-tjenesters adgang til referencedata
— forvaltning af partnerskaber med dataleverandører med henblik på forbedring af adgang til og anvendelsesbetingelser for in situ-data til Copernicus-tjenester
— støtte til Europa-Kommissionen og Copernicus-tjenester vedrørende in situ-spørgsmål.
Det er hovedsagligt med henblik på gennemførelse af disse 4 opgaver, at Det Europæiske Miljøagentur anmoder om tematisk ekspertstøtte og teknisk støtte.
Tjenesteydelsesrammeaftalen vil blive tildelt for en indledende periode på 24 måneder regnet fra 1.6.2020. Aftalen vil kunne fornys op til 2 gange med en periode på 12 måneder hver.
Copernicus — Europa-Parlamentet og Rådets forordning (EU) nr. 377/2014 af 3.4.2014 (EUT L 122, 24.4.2014, side 44).
I de 3 år efter kontraktens ikrafttrædelse forbeholder EEA sig retten til at udøve muligheden for anvendelse af et udbud med forhandling uden forudgående offentliggørelse af en udbudsbekendtgørelse, hvad angår ny tjenester med den fremtidige kontrahent, i overensstemmelse med punkt (e) i det andet delafsnit af punkt 11.1 i bilag I til finansforordningen.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Jævnfør afsnit 2.1 og 2.2.2.1 i udbudsmaterialet.
Del IV: Procedure
EEA's lokaler på Kongens Nytorv 6, 1050 Copenhagen K, DANMARK.
Tilbudsgivernes repræsentanter (1 pr. tilbudsgiver) kan deltage i åbningen. De bedes informere EEA's indkøbsafdeling i forvejen og senest 14.2.2020 (12:00) CET, pr. e-mail til adressen procurement@eea.europa.eu.
Del VI: Supplerende oplysninger
Tilbudsgivere kan downloade udbudsmaterialet og søge alle yderligere oplysninger fra »e-tendering«-webstedet https://etendering.ted.europa.eu/cft/cft-display.html?cftId=5845
Webstedet opdateres regelmæssigt, og det er tilbudsgiverens ansvar at kontrollere, om der sker opdateringer eller ændringer i udbudsperioden.
Postadresse: Rue du Fort Niedergrünewald
By: Luxembourg
Postnummer: L-2925
Land: Luxembourg
E-mail: generalcourt.registry@curia.europa.eu
Telefon: +352 4303-1
Fax: +352 4303-2100
Internetadresse: https://curia.europa.eu
Postadresse: 1 Avenue du Président Robert Schuman
By: Strasbourg
Postnummer: 67001
Land: Frankrig
E-mail: eo@ombudsman.europa.eu
Telefon: +33 388172313
Fax: +33 388179062
Internetadresse: https://www.ombudsman.europa.eu
Der kan indgives klage til Den Europæiske Unions Domstol senest 2 måneder efter underrettelsen af klageren (modtagelsesdato) eller, i tilfælde af udeblivelse deraf, den dag, den pågældende person fik kendskab til de relevante oplysninger.
Postadresse: Rue du Fort Niedergrünewald
By: Luxembourg
Postnummer: L-2925
Land: Luxembourg
E-mail: generalcourt.registry@curia.europa.eu
Telefon: +352 4303-1
Fax: +352 5-4303-2100
Internetadresse: https://curia.europa.eu