Fakta om udbudet
Bestilling af materiale
Anmodning om deltagelse
Addresse
https://www.ibinder.com/External/EnquiryLink.aspx?id=xnejzgxelh
Udbyder
Vejdirektoratet
Vindere
Valgt firma
(13.05.2020)
Exigo A/S
Katrinebjergvej 93B
8200 Aarhus N
Opdateringer
III.1.3
I stedet for:
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:
Tilbudsgiver skal fremsende referenceliste, der dokumenterer erfaring inden for de seneste 3 år med lokationsbaseret planlægning på byggeri, hvoraf en af referencerne skal være fra et byggeri på over 100 000 000 DKK.
Referencelisten bør indeholde oplysninger om projektnavn, kontraktform, ordregiver, kontraktsum, udførelsestidspunkt samt beskrivelse af projektet.
Der ønskes maksimalt 3 referencer.
For 1-2 af de betydeligste referencer skal vedlægges attest, der dokumenterer tilfredsstillende udførelse og resultat, i form af en udtalelse fra den pågældende ordregiver, jf. udbudsloven, § 155, stk. 1, nr. 1.
Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal der fremsendes referenceliste for hver virksomhed, idet virksomhedernes samlede referencer skal opfylde minimumskravet.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (fx underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver råder over de nødvendige ressourcer hos disse enheder.
Dette skal ske ved at fremlægge tilsagn fra disse enheder om deres forpligtelser i så henseende.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske og faglige kapacitet, henledes opmærksomheden på udbudsloven, § 144, stk. 3.
Der ønskes ikke oplysninger om øvrige planlagte underleverandører, hvis tekniske og faglige kapacitet tilbudsgiveren ikke baserer sig på med henblik på at opfylde minimumskravet.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Minimumskrav til egnethed: Erfaring inden for de seneste 3 år med lokationsbaseret planlægning på mindst et byggeri på over 100 000 000 DKK.
Læses:
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:
Tilbudsgiver skal fremsende referenceliste, der dokumenterer erfaring inden for de seneste 3 år med lokationsbaseret planlægning på byggeri, hvoraf en af referencerne skal være fra et byggeri på over 100 000 000 DKK.
Referencelisten bør indeholde oplysninger om projektnavn, kontraktform, ordregiver, kontraktsum, udførelsestidspunkt samt beskrivelse af projektet.
Der ønskes maksimalt 3 referencer.
Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal der fremsendes referenceliste for hver virksomhed, idet virksomhedernes samlede referencer skal opfylde minimumskravet.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (fx underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver råder over de nødvendige ressourcer hos disse enheder.
Dette skal ske ved at fremlægge tilsagn fra disse enheder om deres forpligtelser i så henseende.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske og faglige kapacitet, henledes opmærksomheden på udbudsloven, § 144, stk. 3.
Der ønskes ikke oplysninger om øvrige planlagte underleverandører, hvis tekniske og faglige kapacitet tilbudsgiveren ikke baserer sig på med henblik på at opfylde minimumskravet.
Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:
Minimumskrav til egnethed: Erfaring inden for de seneste 3 år med lokationsbaseret planlægning på mindst et byggeri på over 100 000 000 DKK.
IV.2.2
I stedet for:
Dato: 25-02-2020
Time: 12:00
Læses:
Dato: 03-03-2020
Time: 12:00
SDU-SUND, IKT- og processtyring - 5086.R02
Vejdirektoratet
Udbudsbekendtgørelse
Tjenesteydelser
Direktiv 2014/24/EU
Del I: Ordregivende myndighed
Postadresse: Guldalderen 12
By: Hedehusene
NUTS-kode: DK0
Postnummer: 2640
Land: Danmark
Kontaktperson: Projektchef Per Seidelin
E-mail: pese@vd.dk
Internetadresse(r):
Overordnet internetadresse: https://www.vejdirektoratet.dk/
Del II: Genstand
5086.R02 - SDU-SUND, IKT- og processtyring
Vejdirektoratet har midlertidigt overtaget det styrings- og udførelsesmæssige ansvar for gennemførelsen af 4 byggeprojekter, herunder det nye Sundhedsvidenskabelige Fakultet til Syddansk Universitet (SDU-SUND) i Odense, der er under udførelse og forventes afleveret ultimo 2022. Vejdirektoratet varetager byggeledelse og fagtilsyn ved byggeriet af SDU-SUND og har brug for ressourcepersoner til denne opgave, herunder IKT- og processtyring.
De i afsnit 2 c) i udkast til aftale om rådgivning og bistand anførte krav til specifikke kompetencer for medarbejderkategori A og B er mindstekrav for deltagelse.
Entreprisen er beliggende i Region Syddanmark og Odense kommune. Byggeriet af det nye SDU-SUND er delt op i 6 entrepriser – 4 storentrepriser og 2 fagentrepriser. Projektet er udarbejdet af rådgiverkonsortiet Medicouh I/S bestående KHR Arkitekter A/S, White Arkitekter A/S, White Arkitekter AB, Dall & Lindhardtsen A/S, WSP Sverige AB, EKJ Rådgivende Ingeniører A/S, Oluf Jørgensen Rådgivende Ingeniører A/S, som er totalrådgiver på sagen. I udførelsesfasen er Medicouh I/S fortsat totalrådgiver og varetager projektopfølgning, mens byggeledelsen og fagtilsynet varetages af Vejdirektoratet. Dette udbud er det andet af 3 udbud vedrørende indkøb af bistand i form af ressourcepersoner til Vejdirektoratets byggeledelse og tilsyn projektet. De 2 andre udbud vedrører indkøb af ressourcepersoner til byggeledelse og tilsyn, byggeri (udbudt december 2019) og byggeledelse og tilsyn, teknik (udbydes senere).
Dette udbud angår indkøb af ressourcepersoner til IKT- og processtyring. Opgaven består i at stille ressourcepersoner til rådighed, der i forbindelse med udførelsen af SDU-SUND kan varetage følgende funktioner i samarbejde med medarbejdere fra Vejdirektoratet og andre indhyrede ressourcepersoner:
- IKT-koordinator,
- Proceskoordinator.
Rollefordelingen mellem Vejdirektoratets medarbejdere og ressourcepersonerne fastlægges af projektchefen. Vejdirektoratet varetager den overordnede styring og ledelse.
Omfanget af ressourcepersonernes ydelser vil løbende blive tilpasset behovet på projektet.
Såfremt antallet af konditionsmæssige ansøgninger overstiger ovennævnte grænse, udvælges ansøgere, der ikke er koncernforbundne. Der udvælges de ansøgere, som iht. oplysningerne om teknisk formåen har de mest relevante referencer. Referencerne, jf. pkt. III.1.3), vurderes i forhold til beskrivelsen af den udbudte opgave i pkt. II.1.4 og II.2.4, idet der ved vurdering af referencernes relevans lægges vægt på, at deres indhold og størrelse er sammenlignelig med den udbudte opgave.
Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger
Tilbudsgiver skal fremsende oplysninger om virksomhedens nettoomsætning for det seneste regnskabsår (revisorpåtegnet eller kopi af årsregnskab).
For virksomheder, der har været etableret i en kortere periode, fremsendes oplysningerne for så lang en periode som muligt.
Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal oplysningerne gives for hver enkelt virksomhed, idet summen af virksomhedernes nettoomsætning skal opfylde minimumskravet.
Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal der gives fuldmagt til en person, der bemyndiges til at tegne sammenslutningen. Samtlige deltagende virksomheder hæfter solidarisk for kontraktens opfyldelse.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (fx underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver råder over de nødvendige ressourcer hos disse enheder.
Dette skal ske ved at fremlægge tilsagn fra disse enheder i form af en erklæring om solidarisk hæftelse.
Der ønskes ikke oplysninger om øvrige planlagte underleverandører, hvis økonomiske og finansielle kapacitet tilbudsgiveren ikke baserer sig på med henblik på at opfylde minimumskravet.
Minimumskrav til egnethed: Nettoomsætning for seneste regnskabsår skal være mindst 10 000 000 DKK
Tilbudsgiver skal fremsende referenceliste, der dokumenterer erfaring inden for de seneste 3 år med lokationsbaseret planlægning på byggeri, hvoraf en af referencerne skal være fra et byggeri på over 100 000 000 DKK.
Referencelisten bør indeholde oplysninger om projektnavn, kontraktform, ordregiver, kontraktsum, udførelsestidspunkt samt beskrivelse af projektet.
Der ønskes maksimalt 3 referencer.
For 1-2 af de betydeligste referencer skal vedlægges attest, der dokumenterer tilfredsstillende udførelse og resultat, i form af en udtalelse fra den pågældende ordregiver, jf. udbudsloven, § 155, stk. 1, nr. 1.
Hvis tilbudsgiver er en sammenslutning af virksomheder, skal der fremsendes referenceliste for hver virksomhed, idet virksomhedernes samlede referencer skal opfylde minimumskravet.
Hvis tilbudsgiver baserer sig på andre enheders formåen (fx underleverandører eller andre enheder i koncernen), skal tilbudsgiver godtgøre, at tilbudsgiver råder over de nødvendige ressourcer hos disse enheder.
Dette skal ske ved at fremlægge tilsagn fra disse enheder om deres forpligtelser i så henseende.
Såfremt tilbudsgiver baserer sig på andre enheders tekniske og faglige kapacitet, henledes opmærksomheden på udbudsloven, § 144, stk. 3.
Der ønskes ikke oplysninger om øvrige planlagte underleverandører, hvis tekniske og faglige kapacitet tilbudsgiveren ikke baserer sig på med henblik på at opfylde minimumskravet.
Minimumskrav til egnethed: Erfaring inden for de seneste 3 år med lokationsbaseret planlægning på mindst et byggeri på over 100 mio. DKK.
Del IV: Procedure
Del VI: Supplerende oplysninger
Udover de obligatoriske udelukkelsesgrunde, jf. udbudsloven § § 135 - 136, er udelukkelsesgrundene anført i udbudsloven § 137, stk. 1, nr. 2, gældende for udbuddet.
Tilbud skal afgives på dansk, men bilag vedr. betingelser for deltagelse accepteres på dansk, engelsk, norsk og svensk.
Udbuddet gennemføres ved anvendelse af et to-kuvert system. Proceduren er beskrevet i detaljer i udbudsmaterialet.
Eventuelle spørgsmål stilles til e-mailadressen anført i udbudsmaterialet, bestemmelser om udbud og tilbud, afsnit 4.
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Internetadresse: http://www.klfu.dk
Frister for og procedurer for klager fremgår af "Lov om Klagenævnet for Udbud", lov nr. 492 af 12.5.2010, med efterfølgende ændringer, sidst lovbekendtgørelse nr. 593 af 2.6.2016.
Klage over ikke at være prækvalificeret skal være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden 20 kalenderdage.
Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har afsendt en underretning til de berørte ansøgere om, hvem der er blevet prækvalificeret. Fristen begynder dog først, når der i underretningen er angivet en kort redegørelse for de relevante grunde for ordregiverens beslutning.
I andre situationer skal klage over udbud være indgivet til Klagenævnet for Udbud inden:
1) 45 kalenderdage efter at ordregiveren har offentliggjort en bekendtgørelse i Den Europæiske Unions Tidende om, at ordregiveren har indgået en kontrakt. Fristen regnes fra dagen efter den dag, hvor bekendtgørelsen er blevet offentliggjort;
2) 30 kalenderdage regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte tilbudsgivere om, at en kontrakt baseret på en rammeaftale med genåbning af konkurrencen eller et dynamisk indkøbssystem er indgået. Det er en betingelse for, at fristen begynder at løbe, at underretningen indeholder en kort redegørelse for de relevante grunde for beslutningen;
3) 6 måneder efter at ordregiveren har indgået en rammeaftale regnet fra dagen efter den dag, hvor ordregiveren har underrettet de berørte ansøgere og tilbudsgivere, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 2, stk. 2;
4) 20 kalenderdage regnet fra dagen efter, at ordregiveren har meddelt sin beslutning om kontraktens videreførelse, jf. udbudslovens § 185, stk. 2.
Senest samtidig med, at en klage indgives til Klagenævnet for Udbud, skal klageren skriftligt underrette ordregiveren om, at klage indgives til Klagenævnet for Udbud, og om, hvorvidt klagen er indgivet i standstill perioden, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 3, stk. 1. I tilfælde, hvor klagen ikke er indgivet i standstill perioden, skal klageren tillige angive, hvorvidt der begæres opsættende virkning af klagen, jf. Lov om Klagenævnet for Udbud § 12, stk. 1.
Klagenævnet for Udbuds e-mail adresse er angivet i punkt VI.4.1).
Klagevejledningen fra Klagenævnet for Udbud kan findes på Klagenævnets hjemmeside.
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Internetadresse: http://www.kfst.dk