23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 024-053889
Offentliggjort
04.02.2020
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

DR

Opdateringer

Annullering
(13.03.2020)

DR modtog ingen konditionsmæssige ansøgninger.

Udbud af Public Cloud Hosting


DR

Udbudsbekendtgørelse

Tjenesteydelser

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: DR
CVR-nummer: 62786515
Postadresse: Emil Holms Kanal 20
By: København C
NUTS-kode: DK011
Postnummer: 0999
Land: Danmark
Kontaktperson: Pernille Leth Larsen
E-mail: plar@dr.dk
Telefon: +45 28543653

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: http://www.dr.dk

Internetadresse for køberprofilen: https://eu.eu-supply.com/ctm/Company/CompanyInformation/Index/81416

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=262182&B=DR
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: http://eu.eu-supply.com/app/rfq/rwlentrance_s.asp?PID=262182&B=DR
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
I.4) Type ordregivende myndighed
Anden type: Medie
I.5) Hovedaktivitet
Anden aktivitet: Medie Virksomhed

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud af Public Cloud Hosting

II.1.2) Hoved-CPV-kode
72000000
II.1.3) Kontrakttype
Tjenesteydelser
II.1.4) Kort beskrivelse:

DR ønsker at indgå en aftale med en leverandør, som kan agere broker for Public Cloud Hosting. DR ønsker derudover SLA, Managed Service og Rådgivningen indenfor de specifikke public clouds.

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 20 000 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
72000000
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK011
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

DR ønsker at indgå en aftale med en leverandør, som kan agere broker for Public Cloud Hosting. DR ønsker derudover SLA, Managed Service og Rådgivningen indenfor de specifikke public clouds.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Varighed i måneder: 24
Denne kontrakt kan forlænges: ja
Beskrivelse af forlængelser:

Kontrakten kan forlænges 2 * 12 måneder.

II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
Forventet antal ansøgere: 3
Objektive kriterier for valg af det begrænsede antal ansøgere:

Referencer: Hvilke tilbudsgivere, der på baggrund af de fremlagte referencer, vurderes at have den største og mest relevante erfaring i relation til den udbudte opgave sker på baggrund af nedenstående punkter. I vurderingen af relevansen af referencerne vurderer ordregiver det positivt hvis:

1) referencerne viser tydelig erfaring med transitionen; overtagelse af ansvaret fra afgående leverandør;

2) referencerne viser, hvordan tilbudsgiver proaktivt i kontraktperioden har arbejdet på at optimere referencens kapacitet og sikret løbende faldende omkostninger;

3) referencerne viser, hvordan tilbudsgiver arbejder ansvarsbevidst og opbygger en forretningsforståelse for referencen;

4) at tilbudsgiver viser erfaring med håndtering af Managed Services relateret til de Managed Services, som fremgår af jf. bilag 5.

II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Aftalen indeholder option på forlængelse, optioner på Managed Services.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

DR har vurderet, at der er en sammenhæng imellem de udbudte ydelser, og dermed er ydelserne ikke egnet til opdeling, hvorfor udbuddet ikke er opdelt i delkontrakter.

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal i ESPD'et angive egenkapital, samlet omsætning og soliditetsgrad for hvert af de seneste 3 disponible regnskabsår eller færre, hvis virksomheden er yngre end 3 år.

De angivne oplysninger skal kunne dokumenteres ved årsregnskaber eller uddrag heraf eller ved en erklæring om tilbudsgivers samlede omsætning, jf. udbudslovens § 154.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

(i) At tilbudsgiver har haft en årlig omsætning inden for det udbudte område på mindst 5 000 000 DKK i hvert af de seneste tre (3) afsluttede regnskabsår,

(ii) At tilbudsgiver har haft en positiv egenkapital i hvert af de seneste tre (3) afsluttede regnskabsår,

(iii) At tilbudsgiver har haft en positiv soliditetsgrad i hvert af de seneste tre (3) afsluttede regnskabsår.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Tilbudsgiver skal angive mindst tre (3) og maksimalt fem (5) relevante referencer indenfor de seneste 3 år.

For hver reference skal følgende oplyses:

(i) perioden for opgavens udførsel,

(ii) navnet på kunden,

(iii) kontaktperson og kontaktoplysninger hos kunden,

(iv)en beskrivelse af den løste opgave,

(v) den samlede kontraktsum relateret til den udbudte genstand.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

— At tilbudsgiver skal kunne dokumentere udførelse af mindst tre (3) og maksimalt fem (5) relevante referencer, hvoraf det fremgår at tilbudsgiver har leveret transition fra referencens eksisterende Public Cloud Hosting miljø over til tilbudsgiverens. Referencerne skal vise og beskrive, hvordan tilbudsgiver har håndteret transition af et tilsvarende omfang og kompleksitet samt efterfølgende haft ansvaret for ydelsen. Referencerne skal vise, hvordan tilbudsgiver arbejder efter enkle og gennemsigtige processer, der sikrer en tæt og direkte dialog med referencen.

- Med ”tilsvarende omfang” forstås referencer, som viser, at tilbudsgiver har leveret services af tilsvarende kompleksitet inklusive tilsvarende Managed Services, jf. bilag 5.

De anførte referencer skal være udført inden for de seneste tre (3) år, idet igangværende referencer, som er igangsat i mere end ét år tillige accepteres.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.1) Oplysninger om en bestemt profession
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:
III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
Udbuddet indebærer udarbejdelse af en rammeaftale
Rammeaftale med en enkelt aktør
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.5) Oplysninger om forhandling
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de første bud uden at indgå forhandlinger
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: ja
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 02/03/2020
Tidspunkt: 23:59
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
Dato: 16/03/2020
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
Der vil blive anvendt elektronisk bestilling
Elektronisk fakturering accepteres
Der vil blive anvendt elektronisk betaling
VI.3) Yderligere oplysninger:
VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for udbud
Postadresse: Nævnenes Hus, Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600

Internetadresse: http://naevneneshus.dk/tart-din-klage/klagenaevnet-for-udbud

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
Officielt navn: Der er ikke noget mæglingsorgan i Danmark
By: København
Land: Danmark
VI.4.3) Klageprocedure
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: http://www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
31/01/2020

Send til en kollega

0.047