23948sdkhjf

Fakta om udbudet

EU-nr
2020/S 025-055858
Offentliggjort
05.02.2020
Udbudstype
Udbud efter forhandling

Udbyder

Randers Kommune

Vindere

Udbud på levering af tanksprøjter til Beredskab og Sikkerhed Randers Favrskov Djursland I/S

(07.07.2020)
Hauberg Technique A/S
Færøgade 6
4690 Haslev

Opdateringer

Rettelse
(13.02.2020)

II.2.4)
I stedet for:
Udbuddet vedrører indkøb af 3 brand- og redningskøretøj, nærmere betegnet tanksprøjter, til 3 af ordregivers brandstationer beliggende i 8370 Hadsten, 8560 Kolind og 8585 Glesborg.
Indkøbet indebærer både levering og opbygning af tanksprøjter, hvilket er inklusiv chassiser.
Tanksprøjterne skal være leveret fuldt opbygget, færdigmonteret og driftsklar, således disse er leveret synet og indregistreret som udrykningskøretøj – klar til brug.
Leveringsstedet for alle køretøjerne er N. P. Josiassens Vej 1, 8500 Grenaa.
Det forventede antal bestilte køretøjer er i alt 3 stk.
Bestilling af den sidste af de 3 tanksprøjter vil som udgangspunkt blive foretaget i 2024.
Nærmere tidspunkt for levering af det enkelte køretøj aftales med ordregiver ved kontraktunderskrivelse i overensstemmelse med de fastsatte mindstekrav for leveringstid.
Ordregiver forbeholder sig retten til at købe yderligere 2 tanksprøjter (i alt 5 køretøjer), såfremt der ved det forestående udbud af Beredskabet for Randers, Favrskov og Djursland viser sig, at der er behov for at købe yderligere 2 køretøjer.
For nærmere beskrivelse af de udbudte køretøjer, herunder de mindstekrav køretøjerne skal opfylde, henvises til kontrakt, bilag 1 – spørgsmål og svar, bilag 2 – tilbudsliste samt bilag 3 – kravspecifikation.
Kontrakten vil træde i kraft på datoen for kontraktunderskrivelsen.
Kontrakten løber indtil 3 måneder efter, at leverandøren har fortaget fuldstændig og korrekt levering af det sidste køretøj.
Læses:
Randers Kommune planlægger at udbyde på vegne af Beredskab og Sikkerhed Randers Favrskov Djursland I/S levering af tanksprøjter som et udbud med forhandling. Vedlagte materiale sendes derfor i høring, med henblik på at få markedets umiddelbare tilkendegivelse i forhold til at kunne byde ind på det konkurrenceudsatte område.
Vedlagt er:
- Bilag 2 – kravspecifikation - høringsversion,
- Bilag 3 – tilbudsliste – høringsversion,
- Uddrag af det øvrige udbudsmateriale (udbudsbetingelser + kontrakt).
Alle potentielle tilbudsgivere opfordres til at gennemgå høringsmaterialet og fremsende høringssvar med kommentarer, samt evt. forslag til ændringer.
Beredskab og Sikkerhed Randers Favrskov Djursland I/S lægger stor vægt på markedets tilbagemeldinger på høringsmaterialet, særligt i forhold til de udbudte varer og de i kravspecifikationen anførte krav og betingelser.
Høringssvarene bedes indeholde uddybende forklaringer og henvise til de steder i kravspecifikationen/tilbudslisten, som svarene/kommentarerne drejer sig om.
Såfremt der er mindstekrav i bilag 2 – kravspecifikationen som strider mod hinanden, bedes I tilkendegive dette i jeres kommentarer til materialet.
Høringssvar bedes fremsendt via Ethics.
Fristen for indsendelse af svar er den 15.12.2019, klokken 23:59.
Høringssvarene vil ikke blive offentliggjort og vil i øvrigt blive behandlet efter offentlighedsloven og forvaltningslovens regler.
I det omfang, det vurderes at være sagligt og relevant, tilrettes materialet ud fra høringssvarene, men høringssvarene vil ikke blive besvaret.

Rettelse
(21.02.2020)

II.2.4)
I stedet for:
Udbuddet vedrører indkøb af 3 brand- og redningskøretøj, nærmere betegnet tanksprøjter, til 3 af ordregivers brandstationer beliggende i 8370 Hadsten, 8560 Kolind og 8585 Glesborg.
Indkøbet indebærer både levering og opbygning af tanksprøjter, hvilket er inklusiv chassiser.
Tanksprøjterne skal være leveret fuldt opbygget, færdigmonteret og driftsklar, således disse er leveret synet og indregistreret som udrykningskøretøj – klar til brug.
Leveringsstedet for alle køretøjerne er N. P. Josiassens Vej 1, 8500 Grenaa.
Det forventede antal bestilte køretøjer er i alt 3 stk.
Bestilling af den sidste af de 3 tanksprøjter vil som udgangspunkt blive foretaget i 2024.
Nærmere tidspunkt for levering af det enkelte køretøj aftales med ordregiver ved kontraktunderskrivelse i overensstemmelse med de fastsatte mindstekrav for leveringstid.
Ordregiver forbeholder sig retten til at købe yderligere 2 tanksprøjter (i alt 5 køretøjer), såfremt der ved det forestående udbud af Beredskabet for Randers, Favrskov og Djursland viser sig, at der er behov for at købe yderligere 2 køretøjer.
For nærmere beskrivelse af de udbudte køretøjer, herunder de mindstekrav køretøjerne skal opfylde, henvises til kontrakt, bilag 1 – spørgsmål og svar, bilag 2 – tilbudsliste samt bilag 3 – kravspecifikation.
Kontrakten vil træde i kraft på datoen for kontraktunderskrivelsen.
Kontrakten løber indtil 3 måneder efter, at leverandøren har fortaget fuldstændig og korrekt levering af det sidste køretøj.
Læses:
Randers Kommune planlægger at udbyde på vegne af Beredskab og Sikkerhed Randers Favrskov Djursland I/S levering af tanksprøjter som et udbud med forhandling. Vedlagte materiale sendes derfor i høring, med henblik på at få markedets umiddelbare tilkendegivelse i forhold til at kunne byde ind på det konkurrenceudsatte område.
Vedlagt er:
- Bilag 2 – kravspecifikation - høringsversion,
- Bilag 3 – tilbudsliste – høringsversion,
- Uddrag af det øvrige udbudsmateriale (udbudsbetingelser + kontrakt).
Alle potentielle tilbudsgivere opfordres til at gennemgå høringsmaterialet og fremsende høringssvar med kommentarer, samt evt. forslag til ændringer. Beredskab og Sikkerhed Randers Favrskov Djursland I/S lægger stor vægt på markedets tilbagemeldinger på høringsmaterialet, særligt i forhold til de udbudte varer og de i kravspecifikationen anførte krav og betingelser.
Høringssvarene bedes indeholde uddybende forklaringer og henvise til de steder i kravspecifikationen/tilbudslisten, som svarene/kommentarerne drejer sig om.
Såfremt der er mindstekrav i bilag 2 – kravspecifikationen som strider mod hinanden, bedes I tilkendegive dette i jeres kommentarer til materialet.
Høringssvar bedes fremsendt via Ethics.
Fristen for indsendelse af svar er den 15.12.2019, klokken 23:59.
Høringssvarene vil ikke blive offentliggjort og vil i øvrigt blive behandlet efter offentlighedsloven og forvaltningslovens regler.
I det omfang, det vurderes at være sagligt og relevant, tilrettes materialet ud fra høringssvarene, men høringssvarene vil ikke blive besvaret.


Yderligere oplysninger
Kære potentielle tilbudsgivere,
Der var været nogle tekniske problemer i forhold til offentliggørelsen af udbudsbekendtgørelsen for dette udbud på levering af tanksprøjter til Beredskab & Sikkerhed. Der har simpelthen været en uoverensstemmelse mellem vores systemleverandør (Ethics) og TED som har dannet grundlag for denne forvirring.
Det må understreges, at der fortsat er tale om et udbud med forhandling (og ikke blot en høring af materialet).
Jeg beklager denne uhensigtsmæssighederne og håber forsat, at I vil ansøge at prækvalifikation om deltagelse i udbuddet.

Udbud på levering af tanksprøjter til Beredskab og Sikkerhed Randers Favrskov Djursland I/S


Randers Kommune

Udbudsbekendtgørelse

Varer

Retsgrundlag:

Direktiv 2014/24/EU

Del I: Ordregivende myndighed

I.1) Navn og adresser
Officielt navn: Randers Kommune
CVR-nummer: 29189668
Postadresse: Laksetorvet
By: Randers
NUTS-kode: DK042
Postnummer: 8900
Land: Danmark
Kontaktperson: Jonas Aamøe Laursen
E-mail: jonas.aamoe.laursen@randers.dk
Telefon: +45 89151134

Internetadresse(r):

Overordnet internetadresse: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/f6b85daa-5a26-4a91-9aeb-e6456ac2b243/homepage

I.2) Information om fælles indkøb
I.3) Kommunikation
Udbudsmaterialet er gratis, ubegrænset og fuldt tilgængeligt på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/f6b85daa-5a26-4a91-9aeb-e6456ac2b243/publicMaterial
Yderligere oplysninger fås på den ovennævnte adresse
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes elektronisk via: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/f6b85daa-5a26-4a91-9aeb-e6456ac2b243/homepage
Bud eller ansøgninger om deltagelse skal sendes til den ovennævnte adresse
Elektronisk kommunikation kræver anvendelse af værktøjer og anordninger, der ikke er almindeligt tilgængelige. Der er gratis, ubegrænset og fuld adgang til disse værktøjer og anordninger på: https://www.ethics.dk/ethics/eo#/f6b85daa-5a26-4a91-9aeb-e6456ac2b243/homepage
I.4) Type ordregivende myndighed
Offentligretligt organ
I.5) Hovedaktivitet
Generelle offentlige tjenester

Del II: Genstand

II.1) Udbuddets omfang
II.1.1) Betegnelse:

Udbud på levering af tanksprøjter til Beredskab og Sikkerhed Randers Favrskov Djursland I/S

II.1.2) Hoved-CPV-kode
35000000
II.1.3) Kontrakttype
Varer
II.1.4) Kort beskrivelse:

Høring af udbudsmateriale i forbindelse med kommende udbud på levering af tanksprøjter til Beredskab og Sikkerhed Randers Favrskov Djursland I

II.1.5) Anslået samlet værdi
Værdi eksklusive moms: 14 500 000.00 DKK
II.1.6) Oplysninger om delkontrakter
Kontrakten er opdelt i delkontrakter: nej
II.2) Beskrivelse
II.2.1) Betegnelse:
II.2.2) Supplerende CPV-kode(r)
34144212
34144213
34144210
II.2.3) Udførelsessted
NUTS-kode: DK042
II.2.4) Beskrivelse af udbuddet:

Udbuddet vedrører indkøb af 3 brand- og redningskøretøj, nærmere betegnet tanksprøjter, til 3 af ordregivers brandstationer beliggende i 8370 Hadsten, 8560 Kolind og 8585 Glesborg.

Indkøbet indebærer både levering og opbygning af tanksprøjter, hvilket er inklusiv chassiser.

Tanksprøjterne skal være leveret fuldt opbygget, færdigmonteret og driftsklar, således disse er leveret synet og indregistreret som udrykningskøretøj – klar til brug.

Leveringsstedet for alle køretøjerne er N. P. Josiassens Vej 1, 8500 Grenaa.

Det forventede antal bestilte køretøjer er i alt 3 stk.

Bestilling af den sidste af de 3 tanksprøjter vil som udgangspunkt blive foretaget i 2024.

Nærmere tidspunkt for levering af det enkelte køretøj aftales med ordregiver ved kontraktunderskrivelse i overensstemmelse med de fastsatte mindstekrav for leveringstid.

Ordregiver forbeholder sig retten til at købe yderligere 2 tanksprøjter (i alt 5 køretøjer), såfremt der ved det forestående udbud af Beredskabet for Randers, Favrskov og Djursland viser sig, at der er behov for at købe yderligere 2 køretøjer.

For nærmere beskrivelse af de udbudte køretøjer, herunder de mindstekrav køretøjerne skal opfylde, henvises til kontrakt, bilag 1 – spørgsmål og svar, bilag 2 – tilbudsliste samt bilag 3 – kravspecifikation

Kontrakten vil træde i kraft på datoen for kontraktunderskrivelsen.

Kontrakten løber indtil 3 måneder efter, at leverandøren har fortaget fuldstændig og korrekt levering af det sidste køretøj.

II.2.5) Tildelingskriterier
Prisen er ikke det eneste tildelingskriterium og alle kriterier er udelukkende anført i udbudsdokumenterne
II.2.6) Anslået værdi
II.2.7) Varighed af kontrakten, rammeaftalen eller det dynamiske indkøbssystem
Slut: 31/12/2024
Denne kontrakt kan forlænges: nej
II.2.9) Oplysning om begrænsningen af antallet af ansøgere, der vil blive opfordret til at afgive bud eller deltage
II.2.10) Oplysninger om alternative tilbud
Alternative tilbud vil blive taget i betragtning: nej
II.2.11) Oplysninger om optioner
Optioner: ja
Beskrivelse af optioner:

Ordregiver har optioner på køb af optionspakker som er med de angivne priser i bilag 2 – tilbudslisten, på de i bilag 3 – kravspecifikation angivne vilkår. Optioner vælges ved ordreafgivelse på det pågældende køretøj, men kan forekomme senere, såfremt kontrakthaver giver mulighed for dette.

Endvidere har ordregiver en option på køb af yderligere 2 tanksprøjter med dertilhørende options-pakker, såfremt det viser efter færdiggjort udbud af beredskabet i Randers, Favrskov og Djursland Kommune, at der er et behov for dette. Dette er til samme priser og vilkår som følger af denne kontrakt og dertilhørende bilag.

II.2.12) Oplysninger om elektroniske kataloger
II.2.13) Oplysninger om EU-midler
Udbuddet vedrører et EU-finansieret projekt og/eller program: nej
II.2.14) Yderligere oplysninger

Del III: Juridiske, økonomiske, finansielle og tekniske oplysninger

III.1) Betingelser for deltagelse
III.1.1) Egnethed til at udøve en erhvervsaktivitet, herunder krav om optagelse i erhvervs- eller handelsregistre
Liste over og kort beskrivelse af betingelser:

Der stilles ingen mindstekrav til, at ansøgeren er optaget i et fagligt register eller handelsregister i forhold til udøvelse af det pågældende erhverv, jf. udbudsloven § 141.

III.1.2) Økonomisk og finansiel kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ansøgeren skal opfylde følgende mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142:

- Ansøgeren skal have en positiv egenkapital i det senest tilgængelige regnskabsår.

Ansøgeren skal oplyse sin egenkapitalen i seneste regnskabsår, jf. ESPD del IV afsnit B.

Hvis ansøgeren er et konsortium, vil det vurderes om minimumskravene er opfyldt for denne enhed ud fra, om egenkapitalen samlet set for deltagerne i konsortiet overholder minimumskravene for økonomisk og finansiel formåen.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Ansøgeren skal opfylde følgende mindstekrav til økonomisk og finansiel formåen, jf. udbudslovens § 142:

- Ansøgeren skal have en positiv egenkapital i det senest tilgængelige regnskabsår.

Ansøgeren skal oplyse sin egenkapitalen i seneste regnskabsår, jf. ESPD del IV afsnit B.

Hvis ansøgeren er et konsortium, vil det vurderes om minimumskravene er opfyldt for denne enhed ud fra, om egenkapitalen samlet set for deltagerne i konsortiet overholder minimumskravene for økonomisk og finansiel formåen.

III.1.3) Teknisk og faglig kapacitet
Liste over og kort beskrivelse af udvælgelseskriterier:

Ansøgeren skal påvise minimum 3 referencer, maksimalt 5, der dokumenterer, at ansøger har udført lignende opgaver om levering og opbygning af tanksprøjter inden for de seneste 3 år. Ordregiver forbeholder sig retten til at kontakte de angivne referencer med henblik på at verificere oplysningernes korrekthed. Hver reference skal indeholde følgende oplysninger:

— En kort beskrivelse af referencen (altså beskrive referencens genstand og omfang),

— Start- og sluttidspunkt for udførsel af kontrakten som angår referencen,

— Kundens navn (herunder kontaktperson hos kunden),

— Opgavens økonomiske værdi.

Mindstekrav til det niveau, der muligvis kræves:

Ansøgeren skal påvise minimum 3 referencer, maksimalt 5, der dokumenterer, at ansøger har udført lignende opgaver om levering og opbygning af tanksprøjter inden for de seneste 3 år. Ordregiver forbeholder sig retten til at kontakte de angivne referencer med henblik på at verificere oplysningernes korrekthed. Hver reference skal indeholde følgende oplysninger:

— En kort beskrivelse af referencen (altså beskrive referencens genstand og omfang),

— Start- og sluttidspunkt for udførsel af kontrakten som angår referencen,

— Kundens navn (herunder kontaktperson hos kunden),

— Opgavens økonomiske værdi.

III.1.5) Oplysning om reserverede kontrakter
III.2) Kontraktbetingelser
III.2.2) Kontraktudførelsesvilkår:

Se "Udkast til kontrakt" for nærmere information.

III.2.3) Oplysninger om de medarbejdere, der er ansvarlige for kontraktens udførelse

Del IV: Procedure

IV.1) Beskrivelse
IV.1.1) Proceduretype
Udbud med forhandling
IV.1.3) Oplysninger om rammeaftale eller dynamisk indkøbssystem
IV.1.4) Oplysninger om reduktion af antallet af løsninger eller tilbud under forhandlingerne eller dialogen
IV.1.5) Oplysninger om forhandling
Den ordregivende myndighed forbeholder sig retten til at tildele kontrakten på grundlag af de første bud uden at indgå forhandlinger
IV.1.6) Oplysninger om elektronisk auktion
IV.1.8) Oplysninger om GPA-aftalen om offentlige udbud
Dette udbud er omfattet af GPA-aftalen: nej
IV.2) Administrative oplysninger
IV.2.1) Tidligere offentliggørelse om samme kontrakt
Bekendtgørelsens nummer i EUT S: 2019/S 227-556471
IV.2.2) Frist for modtagelse af bud eller ansøgninger om deltagelse
Dato: 02/03/2020
Tidspunkt: 23:59
IV.2.3) Forventet dato for afsendelse af opfordringer til at afgive bud eller at deltage til udvalgte ansøgere
IV.2.4) Sprog, der må benyttes ved afgivelse af tilbud eller ansøgninger om deltagelse:
Dansk
IV.2.6) Minimumsperiode, i hvilken den bydende er forpligtet af sit bud
Varighed i måneder: 6 (fra den anførte dato for modtagelse af bud)
IV.2.7) Betingelser for åbning af bud

Del VI: Supplerende oplysninger

VI.1) Oplysninger om gentagelse
Dette er et tilbagevendende offentligt indkøb: nej
VI.2) Oplysninger om elektroniske arbejdsgange
VI.3) Yderligere oplysninger:

Kontrakten vil blive tildelt dén tilbudsgiver, der afgiver det økonomisk mest fordelagtige tilbud i form af bedste forhold mellem pris og kvalitet. Der anvendes følgende underkriterier og vægtning heraf:

- Pris: 40%,

- Kvalitet: 40%,

- Afprøvning og levering, samt service og garantibestemmeler: 20%.

VI.4) Klageprocedurer
VI.4.1) Organ med ansvar for klageprocedurerne
Officielt navn: Klagenævnet for Udbud
Postadresse: Toldboden 2
By: Viborg
Postnummer: 8800
Land: Danmark
E-mail: klfu@naevneneshus.dk
Telefon: +45 72405600

Internetadresse: https://naevneneshus.dk/start-din-klage/klagenaevnet-for-udbud/

VI.4.2) Organ med ansvar for mæglingsprocedurerne
VI.4.3) Klageprocedure
VI.4.4) Tjeneste, hvor der kan fås oplysninger om klageproceduren
Officielt navn: Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen
Postadresse: Carl Jacobsens Vej 35
By: Valby
Postnummer: 2500
Land: Danmark
E-mail: kfst@kfst.dk
Telefon: +45 41715000

Internetadresse: www.kfst.dk

VI.5) Dato for afsendelse af denne bekendtgørelse:
31/01/2020

Send til en kollega

0.047